Rosalie Skrevet 28. september 2013 #141 Skrevet 28. september 2013 Jeg kommer fra nordlige del av Østlandet, og uttaler også Emma og Kristian med tonem 1 (som jeg nettopp, takket være denne tråden, har lært hva er ) Svigermor fra sørlandet vil nok uttale begge navnene med tonem 2 (uuuu, jeg er en lekelingvist! Juhuuu!)
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #142 Skrevet 28. september 2013 Hva heter denne snørrungen da siden det er mulig å uttale navnet så satans feil? Anonymous poster hash: 19470...8cd 2
Gjest Eurodice Skrevet 28. september 2013 #143 Skrevet 28. september 2013 Hva heter denne snørrungen da siden det er mulig å uttale navnet så satans feil? Anonymous poster hash: 19470...8cd Du har en fryktelig ordbruk, men ja, det kunne vært meget interessant å få vite navnet. Denne diskusjonen er på 8. side nå, så det er jammen på tide . 2
Gjest crazycatlady Skrevet 28. september 2013 #144 Skrevet 28. september 2013 Lurer også på hva ungen heter. Jeg har ikke barn, men jeg skjønner TS veldig godt. Jeg har hester og spesielt den ene som egentlig har et veldig pent islandsk navn får helt forferdelig stygt navn med fornorsket uttale. Klarer man ikke uttale det 100% riktig er det greit, men det går ihvertfall an å prøve. Og selv om det "bare" er et dyr som for mange ikke betyr noe er det utrolig irriterende selv om det er verre når det gjelder et barn. Navnet på hesten begynner på skj og islendingene uttaler alle bokstavene, altså ikke sh eller sj sånn som i Norge. Dette VET folk siden jeg har hatt hesten i 20 år, men likevel, grrrr.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #145 Skrevet 28. september 2013 Lurer også på hva ungen heter. Jeg har ikke barn, men jeg skjønner TS veldig godt. Jeg har hester og spesielt den ene som egentlig har et veldig pent islandsk navn får helt forferdelig stygt navn med fornorsket uttale. Klarer man ikke uttale det 100% riktig er det greit, men det går ihvertfall an å prøve. Og selv om det "bare" er et dyr som for mange ikke betyr noe er det utrolig irriterende selv om det er verre når det gjelder et barn. Navnet på hesten begynner på skj og islendingene uttaler alle bokstavene, altså ikke sh eller sj sånn som i Norge. Dette VET folk siden jeg har hatt hesten i 20 år, men likevel, grrrr. Hihi, katten vår blir dritsur når mannen min som ikke er norsk uttaler navnet hennes på engelsk. Hun foretrekker tydeligvis hans gebrokne norsk, for hun rett og slett hater den engelske uttalen av navnet sitt. Anonymous poster hash: 8dd4d...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #146 Skrevet 28. september 2013 Kan du ikke bare rette henne da? "Nei, ikke Krist-offer, men Kristoffer" Jeg heter Jeanette og HATER når folk sier Sjannett! Anonymous poster hash: 8ff5b...d1d Uttaler du navnet ditt Jeanette å da eller? er da vel vanlig å si Sjanett om Jeanette? Anonymous poster hash: f221b...606
Gjest crazycatlady Skrevet 28. september 2013 #147 Skrevet 28. september 2013 Uttaler du navnet ditt Jeanette å da eller? er da vel vanlig å si Sjanett om Jeanette? Anonymous poster hash: f221b...606 Tror hun mener Sjann-nett med samme tonefall som de som sier pottet, bannan osv. Det er helt grusomt å høre på. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå