AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Jeg har nå bodd her i 2år, på det stedet kjäresten min er oppvokst. Jeg har en fast jobb jeg trives i, han har en fast jobb han trives i og vi kjöpte leilighet sammen for 1år siden. Selv om jeg föler jeg har alt jeg trenger kjenner jeg iblant på den fölelsen at min familie og mine venner er så langt unna. (Har en venninne her også men nå som hun har fått barn og venter nr.2 blir alt så annerledes). Jeg trives veldig godt her men tenker ofte på hvordan det ville blitt om vi flytta til mitt hjemsted. Kjäresten min vil ikke det fordi han har en hytte her i området som betyr veldig mye for han og som har värt i familien siden han ble födt. Det er også han som kommer til å overta denne når foreldrene hans ikke skulle orke. Jeg har lagt frem tankene mine mange ganger og det blir bare masse tårer hos både meg og kjäresten min. Han har sagt at han ikke vil flytte til mitt hjemsted, at han vil, men så er det den hytta som betyr så mye for han og at han kunne hatt ett avstandsforhold som vi hadde de förste 2årene vi var sammen. Jeg har også värt inne på ideen om å leie ut denne leiligheten i 1år og se hvordan det funker å bo på mitt hjemsted. Jeg vil jo absolutt ikke velge bort kjäresten min for det er han jeg vil leve resten av mitt liv med, men samtidig klarer jeg aldri slippe den tanken om å flytte hjem igjen. Nå har vi til og med sett oss ut ett hus og det föler jeg blir enten eller med å flytte tilbake til mitt hjemsted, så blir det hus så föler jeg at jeg da bestemmer meg for å leve her resten av mitt liv. Noen som har samme problem med meg eller noen som har noen gode råd? Anonymous poster hash: de997...8c3
Cata Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Vel, siden dere nå kommer fra forskjellige steder så kan ikke begge bo på hjemstedet. Det virker som om hjemstedet tross alt betyr mer for kjæresten din (også med tanke på hytta) enn ditt gjør for deg (du sier du har det du trenger på kjærestens hjemsted). Dermed virker det mer logisk at dere blir på "hans" sted. Selv om dere kjøper hus så er dere ikke bundet der for evig og alltid. Hus kan selges om nødvendig. Kanskje vil det skje ting med jobbsituasjon som gjør at dere om noen år må flytte til et sted som er helt nytt for dere begge? Det eneste som er sikkert er at man har ikke garantier for noe som helst her i livet.
Gjest Jen Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Han har det som plommen i egget han. Hvorfor skal han ofre noe som helst for deg? (ironi) Nei, nå burde han prøve å flytte til ditt hjemsted så han får en peil på hvordan det hele er for deg, å bo der han er fra og savne venner og familie. Hvis ikke han skjønner det så tror jeg ikke det finnes en annen utvei enn å flytte ifra han. Lykke til!
Wolfmoon Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Jeg må si at jeg synes det er veldig merkelig å bruke en hytte som argument for å bli boende på et sted, en hytte er jo gjerne noe man reiser til når man har ferie/helg, nettopp for å komme vekk fra hjemmet. Når det er sagt, ingen kan ta vurderingen om hva som er greit for deg i lengden, bortsett fra deg. Hva kan du leve med? Hvorfor er han ikke villig til å prøve ditt hjemsted en stund? Har han gode argumenter som du kan være enig i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå