Gå til innhold

Barnebursdag 10åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter fylker snart 10. Og tradisjonen tro blir det jo feiring med jentene i klassen og andre venninner. Men vet ikke helt hva jeg skal servere. Synes de er for store for både gele og godtepose. Tenkte pizza, hjemmelaget, det har vi hatt alke år og blir nok å ha det i år igså. Kanskje vårruller i tilkegg hvis noen vil ha? Lager vårruller jevnlig. Tenkte å ha brownies og pavlova. Kutter ut standard sjokoladeskuffekake med seigdamer.Å kutte ut godteposen til hver enkelt å erstatte den med godteri og potetgull i skåler på bordet. Burde jeg kanskje erstatte gele med et fat med oppskåret frukt? Hva med dekketøy? Er det ok med hvitt, og pynte bordet med en kul festremse og telyskopper? Og servietter i samme farge som festremsa? F.eks rødt, lilla eller turkis. Ikke rosa ihvertfall!Synes ærlig talt de er litt for store til å spise av papp-tallerkener fra nille med hest og prinsesse.. Det samme mener jeg om party-hatter. Og ballonger på trappa? Er de for store til det?

Høres dette ok ut? Bursdagsleker finner de stort sett på selv, og gjøres i forbindelse med gaveåpningene. Tenkte bare å gjøre det litt mer "voksent" i år siden de tross alt ikke er 5 år lengre liksom, begynner jo å bli store nå.

Anonymous poster hash: 2d477...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke høre med henne om hvordan hun vil ha det? Jeg hadde aldri godteposer i mine barneselskap, kun skåler på bordet. Å kutte ut geleen tror jeg ikke du burde, for de er fortsatt barn å barn liker gele.

• Liker 4
Skrevet

Min datter fylker snart 10. Og tradisjonen tro blir det jo feiring med jentene i klassen og andre venninner. Men vet ikke helt hva jeg skal servere. Synes de er for store for både gele og godtepose. Tenkte pizza, hjemmelaget, det har vi hatt alke år og blir nok å ha det i år igså. Kanskje vårruller i tilkegg hvis noen vil ha? Lager vårruller jevnlig. Tenkte å ha brownies og pavlova. Kutter ut standard sjokoladeskuffekake med seigdamer.Å kutte ut godteposen til hver enkelt å erstatte den med godteri og potetgull i skåler på bordet. Burde jeg kanskje erstatte gele med et fat med oppskåret frukt? Hva med dekketøy? Er det ok med hvitt, og pynte bordet med en kul festremse og telyskopper? Og servietter i samme farge som festremsa? F.eks rødt, lilla eller turkis. Ikke rosa ihvertfall!Synes ærlig talt de er litt for store til å spise av papp-tallerkener fra nille med hest og prinsesse.. Det samme mener jeg om party-hatter. Og ballonger på trappa? Er de for store til det?

Høres dette ok ut? Bursdagsleker finner de stort sett på selv, og gjøres i forbindelse med gaveåpningene. Tenkte bare å gjøre det litt mer "voksent" i år siden de tross alt ikke er 5 år lengre liksom, begynner jo å bli store nå.

Dette er forslag fra min datter som vil ha det litt annerledes enn alle andre. Her har det vært vanlig med godtepose og fat og glass med tema. Alle har hatt det men hun vil ikke ha det nå. Geleen kutter jeg fordi det er et helsikes styr å lage den i former for deretter er det kanskje 2 stk av 18 unger som gidder å spise litt av den. Så derfor blur det ikke gele i år nei.

Skrevet

Må man lage den? Det går fint an å tømme en fra piano på et fat.

Anonymous poster hash: 04728...8b1
  • Liker 1
Skrevet

Tiåringer klarer fint å spise gelé fra skål. Du trenger ikke lage den i porsjonsbeger.

Anonymous poster hash: 63353...c93
Gjest småhjerte
Skrevet

Hva med å spørre din datter? Hun vet vel hvordan hun ønsker å ha sin bursdag og evt. hvordan venninners bursdager har vært i det siste.

Ellers så er pappfat fortsatt genialt, med tanke på mindre oppvask, selvom de er 10 år. Du kan jo kjøpe normale hvite/annen farge, uten noe prinsesse og slikt på.

Kanskje du kan lage hjemmelaget karamellpudding, sjokolademousse, sitronfromasj eller lignende istedenfor gelé? Selv synes jeg gelé fortsatt er godt. Men kan jo hende jenten din vil ha forandring.

Men du trenger jo ikke nødvendigvis gelé/tilsvarende når det serveres kaker. Ofte blir det alt for mye å få ned for barn (og voksene også...). Og mye må kastes fordi noen bare spiser bittelitt.

Men hva med tapas? Enkel tapas altså. Vårruller, pizzasnurrer, minigrillspyd?

Ballonger kan dere fint ha ved inngangen. Kanskje dere kunne brukt gull + sølv istedenfor de vanlige ballongpakkene med mange farger.

Skrevet

Her hadde vi rosa hjertefat og fine plastglass i 10 års dagen til jenta mi.Maten var pizzasnurrer og pizza,ellers hadde jeg muffins, brownies,skoleboller og snop.

Det gøyeste for jentene ved bordet,var noen store sugerør fra Søstrene Grene.

Gele har jeg kuttet ut,det blir ikke spist.

Hør med datteren din om hva hun ønsker i selskapet sitt,de har gjerne klare ønsker for dagen.

Skrevet

Hadde røde pappfat og ballonger i alle mulige farger. Blå duk. Vanlige glass med fargerike sugerør.

Serverte pizzasnurrer, sjokoladekake, muffins og popkorn. Is litt etterpå.

Som aktivitet kledde de seg ut og gikk cat-walk og danset (10-åringens ønske). Storesøster spilte kul musikk.

Anonymous poster hash: 73747...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...