AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 har så liten plass i huset og det er så slitsomt med mye hundehår inne, så da er det laget et lite hundehus ute 1,m bredt og 2 m langt som det akkurat er plass til 2 store fuglehunder å ligge. I tillegg er det et stålgjerde rundt dette hundehuset på ca. 3 meter slik at de kan lufte seg ute. Minimalt med mosjon på disse hundene for det er så slitsomt å gå tur. Dessuten er det midt inne i et borettslag og det er mye piping og bjeffing hele dagen lang. Er det forsvarlig? Anonymous poster hash: 69c77...e10
spinnwild Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 NeiNeiNei. Skal du ha aktive og spreke hunder, så MÅ du ta ansvar å trimme de så mye som trengs. Er også viktig å ha plass å boltre seg på, like mye for hundene som for oss mennesker. Hvorfor kunne du ikke fiksa deg "late" hunder istedet? For meg høres det ut som du egentlig ikke vil ha de hundene...? Mye piping og bjeffing - hvorfor tror du!?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Det er naboen som har de, ikke jeg, jeg syns det er dyreplageri, men jeg hater naboen så derfor spør jeg i tilfelle jeg legger for mye i det... Anonymous poster hash: 69c77...e10
spinnwild Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Da ville jeg meldt ifra til politi/mattilsynet. Slik som jeg leser HI så kvalifiserer dette faktisk til dyremishandling. 1
Portvinpiken Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 (endret) Ser nå at det er naboen til TS som har hundene. Og svaret er som over; nei det er ikke ok. En kan melde anonymt til Mattilsynet, men om de i det hele tatt har mulighet til å gjøre noe, er en annen sak dessverre. Endret 23. september 2013 av Portvinpiken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå