camcar Skrevet 28. april 2004 #1 Del Skrevet 28. april 2004 Er litt usikker på om jeg er for streng når det gjelder valg av spill til mine barn. Jeg har to biologiske barn og en stesønn. De er 8, 11 og 12. Mine to barn på 8 og 12 får ikke lov å spille såkalte krigsspill. Det finnes jo masse andre morsomme spill til barn. Min stesønn får lov å spille krigsspill, han spiller ofte disse sammen med sin far, men også alene. Mine barn blir sure på meg og synes dette er urettferdig. Jeg er også restriktiv på antall timer man skal spille. Særlig på denne årstiden hvor jeg mener de kan være ute og leke istedenfor å sitte inne og spille. Nå har jeg gitt opp å få til felles regler for dette hjemme, ettersom jeg og min samboer er uenige på dette området, men det blir så skjevt når hans sønn sitter og spiller i mnage timer når han er hos oss og mine barn må ut og leke. Hva skal jeg gjøre. Er jeg for streng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 28. april 2004 #2 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal råde deg til, men du og din samboer burde jo helt klart hatt samme regler på ting. Det eneste jeg kan komme på må være å ha felles regler når din stesønn er der, altså at da får dine barn også lov til å spille. Men det er jo ikke ideelt det heller, men det er kanskje det eneste som kan gjøre det mindre urettferdig ovenfor dine barn. Jeg vet om barn som har andre regler når ste-/halv-søsken er på besøk enn det de har til vanlig, og det går veldig bra. Iallefall når de er blitt så store som det dine er. Ellers vil jeg bare si lykke til, håper dere finner ut av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic Skrevet 28. april 2004 #3 Del Skrevet 28. april 2004 Er litt usikker på om jeg er for streng når det gjelder valg av spill til mine barn. Jeg har to biologiske barn og en stesønn. De er 8, 11 og 12. Mine to barn på 8 og 12 får ikke lov å spille såkalte krigsspill. Det finnes jo masse andre morsomme spill til barn. Min stesønn får lov å spille krigsspill, han spiller ofte disse sammen med sin far, men også alene. Mine barn blir sure på meg og synes dette er urettferdig. Jeg er også restriktiv på antall timer man skal spille. Særlig på denne årstiden hvor jeg mener de kan være ute og leke istedenfor å sitte inne og spille. Nå har jeg gitt opp å få til felles regler for dette hjemme, ettersom jeg og min samboer er uenige på dette området, men det blir så skjevt når hans sønn sitter og spiller i mnage timer når han er hos oss og mine barn må ut og leke. Hva skal jeg gjøre. Er jeg for streng? Er det noen trøst i at vi hvertfall er 2 som er streng? :-) :trøste: Jeg syns det er så utrolig mange morsomme og spennende spill for barn at det er unødvendig å la dem spille krigsspill. Mine meninger om saken er ikke populær her i huset heller, men jeg prøver å forklare så godt jeg kan hvorfor jeg sier nei. Jeg tror jeg hadde "overkjørt" samboeren din litt hvis jeg var deg..... Ikke spør, send ham ut med de andre barna. -"på tide med en luftetur!", og ut døren med ham! Men,men det er min mening. Lykke til med "kampen"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 Dere burde ha like grenser for biologiskebarn/stebarn, så jeg tror du bør bli enig med samboeren din. Uansett støtter jeg deg 100% i at det er lov å sette grenser for hvilke spill man får spille og ikke. Det er ikke uten grunn at de har aldersgrenser på spill... Og våren er utetid! Ikke spilletid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå