AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Hei dere som teller kalorier/skriver matdagbok: 1. Hvor mange kalorier spiser du hver dag, og hvorfor? 2. Hvordan fordeler du denne mengden kalorier ut over de ulike måltidene? Hvor mye til f.eks. frukost, middag. 3. Hvordan er fordelingen mellom karbohydrater, protein og fett? Hvorfor gjør du det akkurat slik? 4. Dersom du har nådd ditt dagsmål, men fortsatt er sulten, spiser du mer da? 5. Hvilke kalorifeller (matvarer som inneholder mye mer kcal enn du trodde på forhånd) har du oppdaget i ditt kosthold etter at du begynte å telle kalorier/føre matdagbok? Anonymous poster hash: 7d758...536
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Hei dere som teller kalorier/skriver matdagbok: 1. Hvor mange kalorier spiser du hver dag, og hvorfor? 2. Hvordan fordeler du denne mengden kalorier ut over de ulike måltidene? Hvor mye til f.eks. frukost, middag. 3. Hvordan er fordelingen mellom karbohydrater, protein og fett? Hvorfor gjør du det akkurat slik? 4. Dersom du har nådd ditt dagsmål, men fortsatt er sulten, spiser du mer da? 5. Hvilke kalorifeller (matvarer som inneholder mye mer kcal enn du trodde på forhånd) har du oppdaget i ditt kosthold etter at du begynte å telle kalorier/føre matdagbok? Anonymous poster hash: 7d758...536 1. Ca 1350. Jeg vil ned i vekt. 2. Spiser liten frokost/ mellommåltider. Middagen blir mellom 500-700 kcal. Drikker masse te. 3. Legger vekt på å få i meg mye protein og lite karbo. Slanker meg samtidig som jeg bevarer muskelmasse. 4. Nei, tar en kopp te. 5. Ble sjokka over hvor mye kcal enkelte varer inneholder. Feks nøtter, og diverse drikker.Anonymous poster hash: ccc87...a1e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 1. Hvor mange kalorier spiser du hver dag, og hvorfor? Jeg spiser min BMR so er 1500 kalorier. Så er jeg normalt aktiv i tillegg så går jeg jo ned i vekt:) 2. Hvordan fordeler du denne mengden kalorier ut over de ulike måltidene? Hvor mye til f.eks. frukost, middag. Jeg spiser nok minst til frokost selv om jeg vet man ikke burde, jeg er et skikkelig dårlig frokostmenneske, men tvinger i meg en yoghurt og en gulrot. Så har jeg heller et mellommåltid mellom frokost og lunsj. Men størsteparten av kaloriforbruket er nok til middag. Så er det ganske jevnt på lunsj og kvelds, og så 1-2 mellommåtid. 3. Hvordan er fordelingen mellom karbohydrater, protein og fett? Hvorfor gjør du det akkurat slik? Jeg spiser mest proteiner, så fett(riktig fett, type avacado, nøtter, fisk osv), og lite karbohydrater. Jeg kjører IKKE lavkarbo, men jeg får i meg nok karbohydrater via andre ting, så føler ikke behovet for poteter, ris, pasta etc. til middag. Hender jo jeg spiser det av og til selvsagt, og særlig i helgene, men ellers unngår jeg det. 4. Dersom du har nådd ditt dagsmål, men fortsatt er sulten, spiser du mer da? Ofte forveksler man tørste med sult, så jeg prøver å drikke et stort glass vann og vente en stund, hvis jeg da er kjempesulten så tar jeg meg noe å spise. Gidder ikke sulte meg:P 5. Hvilke kalorifeller (matvarer som inneholder mye mer kcal enn du trodde på forhånd) har du oppdaget i ditt kosthold etter at du begynte å telle kalorier/føre matdagbok? Fet fisk:P Fet fisk er sunt men er mye mer kalorier i det enn jeg trodde. Ikke at jeg lar det gå utover fiske-spisinga da^^, Anonymous poster hash: 68f83...5a6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 1. Ca 1300 - vil beholde vekt/gå ørlite ned. 2. Ca 300 frokost, 500 lunsj, 500 middag og et ekstra måltid på ca 3-500 de dagene jeg trener 3. Mye proteiner, lite karbohydrater og litt fett 4. Ja. Betyr at jeg ant har trent såpass hardt at jeg trenger mer drivstoff. 5. Jeg har slutta å drikke kalorier. Anonymous poster hash: 93495...662
sol87 Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Jeg har dessverre lagt på meg mye det siste året og må ned i vekt. Nå ser jeg verken pen eller sunn ut, og mange av klærne mine passer ikke lenger. Min plan: 1.Antall kcl: mellom 1600-1700. Da ligger jeg ca. 500 kcl under min antatte hvileforbrenning, samtidig som jeg får en sakte og etter min mening fornuftig vektnedgang. 2.Fordelingen på måltidene tar jeg litt etter dagsform, men for meg er det naturlig å spise minst til frokost, fordi jeg da ikke er spesielt sulten. Det blir 200-300 kcl til frokost. Lunsj: gjerne 300-400 kcl. Jeg har ofte lange dager med skole og deretter jobb, derfor må jeg av og til spise en stor lunsj. Middag: Alt fra 400-600 kcl. Mellommåltider: mellom 100-200 kcl. 3.Jeg prøver å ligge på statens anbefalinger når det gjelder sammensetning av proteiner, fett og karbohydrater, men jeg tror jeg slurver litt der. 4.Ja, er jeg veldig sulten ser jeg ingen grunn til å sulte meg. Det er bare dumt, synes jeg.. Noen dager har man vært i mer aktivitet enn ellers, og da er det naturlig å trenge mer mat. Jeg har gått ned i vekt før på denne måten, og det ødela ikke for vektnedgangen om jeg noen ganger spiste (LITT) mer enn planlagt. 5. Nå har jeg i mange år visst hvilke matvarer som inneholder veldig mye kalorier per hundre gram, så jeg har ikke fått så mange overraskelser, men jeg oppdaget for en god del år siden hvor mye sukker det er i juice.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 1. 15-1800 fordi jeg vil ned i vekt 2. 500 til Lunch, 5-600 til middag og 4-500 til kvelds. 3. Er ikke sånn kjempe nøye på det, men mest mulig protein og fett, minst mulig karb. 4. Anonymous poster hash: bbd56...ae2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 1. 15-1800 fordi jeg vil ned i vekt 2. 500 til Lunch, 5-600 til middag og 4-500 til kvelds. 3. Er ikke sånn kjempe nøye på det, men mest mulig protein og fett, minst mulig karb. 4. Anonymous poster hash: bbd56...ae2 4. Spiser noe lite og mettende. Grønnsaker og torsk feks. 5. Ost. Makrell!Anonymous poster hash: bbd56...ae2
Gjest Linaria Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 1. Hvor mange kalorier spiser du hver dag, og hvorfor? - 1300. Jeg vil ned i vekt og det var det jeg fikk anbefalt av vektklubb, 2. Hvordan fordeler du denne mengden kalorier ut over de ulike måltidene? Hvor mye til f.eks. frukost, middag. - 280 til frokost, 325 til lunsj, 130 til mellommåltid, 390 til middag, 175 til kveldsmat 3. Hvordan er fordelingen mellom karbohydrater, protein og fett? Hvorfor gjør du det akkurat slik? - Tenker ikke så mye over akkurat dette, 4. Dersom du har nådd ditt dagsmål, men fortsatt er sulten, spiser du mer da? - Det har aldri skjedd. Jeg pleier å være god og mett og problemet er at jeg spiser for lite, men føler meg mett likevel. 5. Hvilke kalorifeller (matvarer som inneholder mye mer kcal enn du trodde på forhånd) har du oppdaget i ditt kosthold etter at du begynte å telle kalorier/føre matdagbok? - Stekeolje!!! Det er s frustrerende! Og nøtter, pesto, mel, pasta og ris. Og drikkevarer. Drikker nesten bare vann nå.
Mormont Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 1. Hvor mange kalorier spiser du hver dag, og hvorfor? 1200. Har levd på det en god stund nå, går aldri rundt sulten. Føler at 1200 er nok for meg. 2. Hvordan fordeler du denne mengden kalorier ut over de ulike måltidene? Hvor mye til f.eks. frukost, middag. Frokost: 250 kcal Lunsj: 250 kcal Middag: 500 kcal Kvelds: 200 kcal 3. Hvordan er fordelingen mellom karbohydrater, protein og fett? Hvorfor gjør du det akkurat slik? Tenker ikke så mye over det, men prøver å få i meg rundt 90 g. proteiner hver dag, hvertfall. 4. Dersom du har nådd ditt dagsmål, men fortsatt er sulten, spiser du mer da? Prøver å ta meg noe å drikke eller noen pastiller først, men om jeg fremdeles er sulten tar jeg meg noe lett, som et par knekkebrød. Orker ikke sulte meg. 5. Hvilke kalorifeller (matvarer som inneholder mye mer kcal enn du trodde på forhånd) har du oppdaget i ditt kosthold etter at du begynte å telle kalorier/føre matdagbok? Juice! Før kunne jeg drikke en halv liter juice om dagen. Var klar over at brus inneholder en del kalorier, men jeg trodde juice var sunt. Har også oppdaget at fløte er en liten kaloribombe, så jeg "spriter" ikke opp maten min med en skvett fløte lengre, akkurat. Spiser også mye mindre ost og nøtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå