AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Hvorfor dater ikke damer med mye penger menn lite penger og/eller utdannelse? Liker ikke kvinner menn med lite penger og/eller liten utdannelse? Kunne dere vært sammen med en mann med null utdannelse og liten lønn som ufaglært? Gitt at dere har mye utdannelse og penger selv, eller hadde det blitt et problem. Jeg tror damer er mer opptatt av penger menn. Anonymous poster hash: 4c227...18c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Menn føler seg jo truet av kvinner med høy utdannelse eller som har mer penger enn de. Det er fakta. Jeg datet en snekker og han dumpet meg gitt.. Var visst skummelt med en suksessfull dame. Anonymous poster hash: 2875b...03e 6
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Du virker veldig opptatt av penger. Er du dame eller mann? For meg betyr det ikke noe om mannen har mye penger, men han må kunne forsørge seg selv, det er et minimum.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Hvorfor dater ikke damer med mye penger menn lite penger og/eller utdannelse? Liker ikke kvinner menn med lite penger og/eller liten utdannelse? Kunne dere vært sammen med en mann med null utdannelse og liten lønn som ufaglært? Gitt at dere har mye utdannelse og penger selv, eller hadde det blitt et problem. Jeg tror damer er mer opptatt av penger menn. Anonymous poster hash: 4c227...18c Mange kvinner dater menn med lite penger og utdannelse i forhold til hva kvinnene selv har.. Ofte er det et problem for mannen at hun har høyere utdanning og mer penger enn han...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Hm. En uten utdannelse vet jeg ikke, spørs selvfølgelig på han, men når jeg hører "uten utdannelse" så får jeg en følelse av at det heller ikke er særlige ambisjoner der, og det er noe jeg synes er turn off. Men om han har en jobb med liten lønn er greit, så lenge han klarer å forsørge seg selv. Anonymous poster hash: 2cd0a...355
Gjest gubbe Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Menn føler seg jo truet av kvinner med høy utdannelse eller som har mer penger enn de. Det er fakta. Jeg datet en snekker og han dumpet meg gitt.. Var visst skummelt med en suksessfull dame. Anonymous poster hash: 2875b...03e Det var vel heller snekkeren som skjønte at dette ikke kommer til å vare. "Slumming" kalles det når rike damer henger med fattiggutta. Men det varer sjelden. Når det blir alvor velger damer opp eller likestillt. Deror ender man opp med skamrike høyt utdannede single damer. Og single lavt utdannede menn. Desverre for de rike damene slummer rike menn om dama er fin. Og da blir det færre for dem på eget nivå.
Gjest Lille-pus Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 (endret) Hvorfor dater ikke damer med mye penger menn lite penger og/eller utdannelse? Liker ikke kvinner menn med lite penger og/eller liten utdannelse? Kunne dere vært sammen med en mann med null utdannelse og liten lønn som ufaglært? Gitt at dere har mye utdannelse og penger selv, eller hadde det blitt et problem. Jeg tror damer er mer opptatt av penger menn. Anonymous poster hash: 4c227...18c Pisspreik ! Undertegnede har datet en mann av den typen du snakker om... lenge... Det var helt andre årsaker til at det ble for slitsomt for meg til at det var mulig å trekke det lenger enn vi gjorde, og avsluttet. Vi er fremdeles gode venner Endret 22. september 2013 av Lille-pus 1
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Hvorfor dater ikke damer med mye penger menn lite penger og/eller utdannelse? Liker ikke kvinner menn med lite penger og/eller liten utdannelse? Kunne dere vært sammen med en mann med null utdannelse og liten lønn som ufaglært? Gitt at dere har mye utdannelse og penger selv, eller hadde det blitt et problem. Jeg tror damer er mer opptatt av penger menn. Anonymous poster hash: 4c227...18c Hva er mye utdannelse og penger?
makkapakka Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Hvorfor dater ikke damer med mye penger menn lite penger og/eller utdannelse? Liker ikke kvinner menn med lite penger og/eller liten utdannelse? Kunne dere vært sammen med en mann med null utdannelse og liten lønn som ufaglært? Gitt at dere har mye utdannelse og penger selv, eller hadde det blitt et problem. Jeg tror damer er mer opptatt av penger menn. Anonymous poster hash: 4c227...18c nei jeg gidder ikke bruke pengene mine på å fø en mann 1
abcdefghi Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Pussig. Vet om flere fattigslasker av noen musikere og kunstnere som har dame. Men de har kulturell kapital. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Har mye penger og selv ville jeg ikke datet en som har lite penger/uten utdannelse med mindre jeg visste at han var den rette for meg. Anonymous poster hash: 2a397...02c
Cata Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Pisspreik ! Signerer denne. Har vært sammen med to som hadde klart lavere utdannelse enn jeg, og til dels lavere lønn (men mulig jeg ikke er "rik" nok til at det kan regnes som rik i TS øyne ) . Det var ikke forskjell i inntekt eller utdannelse som gjorde at det tok slutt i noen av tilfellene.
Gjest Søgni Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Litt OT, men jeg synes det er spesielt at høy inntekt og høy utdannelse (eller økonomisk og kulturell kapital, da) liksom automatisk blir sett på som to sider av samme sak av mange her inne, spesielt med tanke på partnervalg og hva man har til felles med andre mennesker. 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 Jeg har funnet den rette. Han eier ingenting, har ingen utdanning, men fast jobb og faktisk høyere inntekt enn meg. Jeg har mer av verdier enn han; bolig, aksjer, arv etc. Det betyr ingenting for meg. Jeg har det jeg trenger og om det er jeg eller han som eier boliger, bil og whatnot spiller ingen rolle. Han vil uansett bidra i det daglige og med faste utgifter som strøm, mat etc. Det som betyr noe er alt det fine vi har sammen. Jeg har aldri vært materialistisk, og tror heller ikke det plutselig kommer til å forandre seg. Om han vil kjøpe seg inn i bolig etc. etterhvert vil jeg se på som positivt for hans egen del. Om han velger å ikke gjøre det vil det også være helt ok. Jeg vil uansett aldri la ham sitte med følelsen av at det er bare mitt, mitt, mitt. Han er den jeg vil tilbringe resten av mitt liv med. Han tilføyer forholdet vårt så utrolig mye og det er verdt mer enn hva kan kjøpes for penger. En klisjé, jeg vet, men det er sannheten. Anonymous poster hash: 40435...bf4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #15 Skrevet 22. september 2013 faktisk mange som hever øyenbryna når jeg forteller hva mannen min driver med (når jeg f.eks. er på reiser i jobbsammenheng). Hvorfor spiller det noen rolle at mannen min er ufaglært og har lavere lønn enn meg?! Han er en fantastisk mann uavhengig av det. Anonymous poster hash: dfc44...498
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Jeg kan bare snakke for meg selv. Men jeg har ihvertfall seks år universitetsutdannelse, god jobb mens samboeren har fagbrev og en jobb hvor han trives, men han ikke tjener noe bra. Ikke noe problem for meg Anonymous poster hash: 7c22d...7c1 1
Teeny Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 Typen har 2 master og jeg har en 6 årig master. Vi tjener omtrent likt, men jeg kommer nok til å tjene mer enn han etterhvert i og med at det er min begynner lønn. Ikke noe problem i det og han føler seg ikke truet, tvert i mot.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #18 Skrevet 22. september 2013 Jeg kommer fra en velstående familie, og selv tjener jeg bra. Dermed har jeg ingen økonomiske bekymringer, og velger partner ut fra om vedkommende passer sammen med meg. Tenker overhodet ikke på at h'n skal tjene det samme som meg, eller arve noen formue. Jeg tenker kun på at vi skal utfylle hverandre på alle andre måter. Det er så mangt som kan ligge til grunn for at en person ikke har så mye formell utdannelse, jeg vurderer mennesket, helheten. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av hva andre mener, jeg har alltid tatt de valgene jeg selv mener er riktige.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #19 Skrevet 22. september 2013 Hvorfor dater ikke damer med mye penger menn lite penger og/eller utdannelse? Liker ikke kvinner menn med lite penger og/eller liten utdannelse? Kunne dere vært sammen med en mann med null utdannelse og liten lønn som ufaglært? Gitt at dere har mye utdannelse og penger selv, eller hadde det blitt et problem. Jeg tror damer er mer opptatt av penger menn. Anonymous poster hash: 4c227...18c jeg har datet et, par "fattige" gutter. Endte alltid slik at jeg måtte betale for colaen deres på Rema +++. Ja, de tjener mindre enn meg, men jeg er en jente og ønsker å bli spandert allikevel. Anonymous poster hash: 70976...1eb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #20 Skrevet 22. september 2013 Jeg vet om en god del menn som ikke ville vært komfortable med en dame som har mye mer enn dem. Et par ganger har jeg vært på date med menn som har mindre enn meg og de er tydelig usikre - snakker konstant om penger og henger seg opp i at jeg har dyr leilighet osv. Å si at det bare handler om penger blir for enkelt. Men menn som har god råd har ofte også høy utdannelse, høy status, mye ansvar og blir respektert også av andre menn. Det er personlige egenskaper knyttet til dette også - de er ofte mer selvsikre og ambisiøse. Selvsagt er det menn med mye penger som ikke har disse egenskapene, men de er også mindre populære blant kvinner. En lottomillionær har jo ikke like godt drag på damene som en entreprenør. Det er vel ingen hemmelighet at kvinner bryr seg mer om status enn menn gjør? På samme måte som de fleste menn er mer visuelle enn kvinner. Menn og kvinner er forskjellige med forskjellige prioriteringer. På et rent biologisk nivå handler det jo om en sterk mann. Jeg dater ikke "ned". For det første fordi ambisjon er viktig for meg og attraktivt. Jeg trenger ikke at en mann er direktør i firma, men jeg trenger at han vil være direktør. En som strekker seg, alltid forbedrer seg og går for det han vil ha. Utdannelse er også en investering i fremtiden (en god utdannelse, riktignok) og jeg ville nok ikke vært sammen med en mann uten høyere utdannelse. På det rent praktiske nivået så er jo alt lettere ved at han også har god råd. Jeg arvet penger og eier en ganske dyr leilighet. Når jeg treffer min fremtidige mann og vi kjøper et sted sammen vil jeg jo at han kan bringe like mye til bordet, eller mer. Jeg vil jo være et bedre sted når jeg er 30 enn da jeg var 20, ikke dårligere. Det skaper også komplikasjoner når det er et 'gap' i livsstil og finans. Anonymous poster hash: 230cf...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå