AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Hei, jeg prøver å få i meg mest mulig proteiner. Har dere forslag til gode middager jeg kan spise? Veldig lei stekt kylling, stekt laks med grønnsaker. Det må da være andre ting som inneholder mye protein. Er altetende, men ikke glad i tunfisk. Anonymous poster hash: cc187...1d7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Om mye proteiner er det eneste kriteriet, er det jo bare å velge og vrake i alle de tusenvis av kjøttrettene som finnes. Anonymous poster hash: a627b...a5b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Bruk cottage cheese i f.eks. lasagne. Spis mye bønner ved å lage bønnestuing – til taco f.eks. Bruk proteinrike nøtter i en blender med litt vann til du får en flytende puré som kan brukes som et smakfullt tilskudd i forskjellige gryteretter. Prøv tofu hvis du får tak i det. Anonymous poster hash: 42097...841 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Omelett, proteinpannekaker med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy, cottage cheese med kanel og sukkerfritt syltetøy Tomatsuppe med eggAnonymous poster hash: ce7f8...362
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Tunfiskkarbonader Omeletter Kyllingsalat Anonymous poster hash: 3b81b...2fa
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Om mye proteiner er det eneste kriteriet, er det jo bare å velge og vrake i alle de tusenvis av kjøttrettene som finnes. Anonymous poster hash: a627b...a5b Beklager, har kanskje ikke uttrykket meg klart nok. Jeg mener middager med mye proteiner, lite fett og karbohydrater. Anonymous poster hash: cc187...1d7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Retter med karbonadedeig? Man kan dessuten variere de fleste råvarer med ulike grønnsaker, kryddere, urter, sauser og lignende, sånn at man ikke går lei så fort. Anonymous poster hash: dd495...ccf
sberg Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Hei, jeg prøver å få i meg mest mulig proteiner.Anonymous poster hash: cc187...1d7 En håpløs målsetning da kroppen har en begrenset evne til å ta opp proteiner. Det meste av de ekstra proteinene du inntar vil bare bli forbrent i kroppen og bli brukt som energi (eller lagret som fett). Du kan like gjene spise brød eller noe annet og få i deg nødvendige næringsstoffer fra et variert kosthold.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 En håpløs målsetning da kroppen har en begrenset evne til å ta opp proteiner. Det meste av de ekstra proteinene du inntar vil bare bli forbrent i kroppen og bli brukt som energi (eller lagret som fett). Du kan like gjene spise brød eller noe annet og få i deg nødvendige næringsstoffer fra et variert kosthold. Moralist! TS spør et spørsmål. Svar på det eller hold deg unna sier jeg. Bezzerwissere ...ahh Anonymous poster hash: 51331...75b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 BIFF førr fan. Jeg er veldig glad i biff, og hopper ofte over karbene til (mer for variasjon eller latskap, jeg er egentlig veldig glad i poteter til biffen jeg da - skader vel ikke med en eller to små søte hasselbackpottiser til?). Biff er supergodt med bare en frisk salat til, kesam blandet med pesto, diverse grønnsaker (grønne bønner, asparges, ratatouille etc). Er du lavkarber kan du lage blomkålris eller blomkålstuing (prøvd meg på sistnevnte en gang, var godt). Kjøttsuppe. Superdigg nå til høsten, og så godt som ingen kalorier utover kjøttbitene. Finnes tusen oppskrifter, mange av dem såkalte suppedietter eller nullkalori-supper, men det er i bunn og grunn bare å koke opp kraft og grønnsaker du liker. You can't go wrong. Spareribs. Nam. Maiskolbe til (dog er det vel sukker i denne), og salat - coleslaw (litt fett i den da)! Eller annet svin, også de noe dyrere - og bedre - pølsene som det er veldig lite fett og 0 carbs i. Fra Jacobs eller Idsøe f.eks. Med kålstuing til, kålrotstappe osv. Eller i en speltlompe, og litt ketchup og sennep om du tør Strimlet biff eller strimlet svin kan wokes sammen med chili, brokkoli, paprika og typiske kinesiske grønnsaker og noe hot sauce. Selv har jeg aldri vært glad i ris så jeg har alltid spist wok uten, men hvis du må ha det så kan du prøve deg på blomkålris. Salat kan være god middag i seg selv iblant, akkurat nå har jeg dilla på en med chevre, lammepølse, valnøtter, druer og ruccula. Kanskje ikke helt for deg siden du ikke vil ha fett heller, men.. bytt ut chevre med cottage cheese eller noe. Det er en bra proteinfiller å ha i salat. Ikke like digg som chevre da.. Kjøp proteinpulver. Til shakes, men kan også hives i masse annet av mat for å få opp proteininnholdet. Jeg har litt i vaniljekesam+cottagecheese+nøtter-blandingen min, men det er mer frokostmat enn middag det da =) Eggbaserte retter, omelett, egg og bacon, proteinpannekaker osv. Tomatsuppe med egg, posjerte egg, kokte egg i salaten. Anonymous poster hash: 4083a...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå