Wonders Skrevet 26. september 2013 #41 Skrevet 26. september 2013 (endret) Triana gjør seg dummere enn dum så alle tror hun er dum. De går på limpinnen. Så leverer hun gjennomsnittlig, og alle tror hun er flinkere enn hun er. FOrdi de får liten tiltro først, så gir applaus til middelmådighet. Smart move, men å dumme seg ned er aldri populært i lengden. På forhånd heier jeg på Jørn Hoel, han er grasalt god på gastronomi. Endret 26. september 2013 av Wonders 4
Mipputa Skrevet 26. september 2013 #42 Skrevet 26. september 2013 Tenkte jeg skulle gi dette en sjanse til. Kun fordi jeg kjedet meg. Og for et fjaseprogram. Mas og maten er jo virkelig ikke i fokus i det hele tatt. Man ser mest at de pr-kåte fjåsene babler i vei, og prøver desperat å være morsomme! At Hellstrøm har blitt med på dette tullet. Dessuten ser det ut som de får fine råvarer å jobbe med, og de ødelegger de. De ler og fjaser i vei, de tar det jo ikke seriøst i det hele tatt. Hvor gammel er Triana forresten? Hun snakket og uttrykker seg virkelig som en fjortis. Nå zapper jeg over til Masterchef Australia. Fantastisk program. 1
jita Skrevet 26. september 2013 #43 Skrevet 26. september 2013 Huff ja jeg sjekket dette ut i dag og. Jeg synes det er ganske feil å kalle det masterchef, for ingen av folkene aner hva de driver med. Minner meg masse om 4stjerners middag som hadde samme konsept med pr kåte kjendiser som ville vise seg fram uten peiling på matlaging. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #44 Skrevet 26. september 2013 Jeg kjenner at jeg har lyst til å riste Helstrøm kraftig. Makan til irriterende menneske! Anonymous poster hash: 68ac3...ec6 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #45 Skrevet 26. september 2013 Jeg måtte skru av lyden da kokkene skulle smake på rettene i dag. Høylydt smatting er ikke favorittlyden. Jeg vet ikke om de glemte at de hadde mikrofon på seg, eller om det er snakk om mangel på normal folkeskikk, men grusomt å høre på er det like fullt Anonymous poster hash: 54082...792 1
Dolce Skrevet 28. september 2013 #46 Skrevet 28. september 2013 Veldig, veldig enig med mange andre her. Jeg har kost meg med Masterchef USA, Masterchef Australia, Masterchef England, Masterchef Italia. Til og med Masterchef India. Og gledet meg da det skulle bli en norsk utgave. Kjempeskuffa!!! Jeg har da ingen som helst interesse av hva noen kjendiser* surrer sammen av mat! Flere av dem kan knapt koke poteter, virker det som. De andre landene har deltakere som er dyktige hobbykokker med stor matinteresse = spennende og mye å lære for andre matinteresserte. Jeg synes det er synd at de har fatt lov å bruke Masterchef-opplegget til å radbrekke konseptet slik som det gjøres i Norge. Det var det samme med 4-stjerners middag. I de andre lands tilsvarende programmer - ihvertfall de jeg har sett, er det hjemme hos vanlige folk. Kanskje matinteressen i Norge generelt er mye lavere enn i andre land? Slik at man "må" dra inn noen mer eller mindre kjente fjes for at noen skal se på? Trist. *omtrent halvparten av disse "kjendisene" aner jeg ikke hvem er og/eller hvorfor de er kjendiser, men det er kanskje et annet tema.... 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. september 2013 #47 Skrevet 28. september 2013 Jeg ble også skuffa. Halve moroa med Masterchef er jo at det er vanlige mennesker med lidenskap for mat. Dette er jo som en parodi å regne. Får fortsette å se Masterchef USA og Australia da, de har i hvert fall skjønt hvordan det skal være. 3
Dyregod Skrevet 29. september 2013 #48 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg er veldig glad i masterchef Australia fordi de har med mennesker som er genuint opptatt av mat og vil lære og oppnå noe ved å være med på programmet. Dommerene er også med på å gjøre programmet interessant, de hjelper deltakerne med å bli bedre og gi dem en inspirasjon. Jeg er selv opptatt av å lage mat og liker å se på når dommerne har "masterclas" og gir gode tips om matlaging. I den norske versjonen er dette konseptet totalt fraværende og en skam for programmet etter min mening. Jeg kan ikke se noen likheter ved dette programmet og det Australske i det hele tatt. Jeg skrudde av tven ganske kjapt da jeg forstod at det var så dårlig. At dommerne bare skal være sure og kjipe og gi kritikk. (Nå har ikke jeg sett en hel episode, men virket som det var sånn) Jeg leste at de har fått dårlige seertall på programmet og at mange har kritisert det. Det er bra, kanskje de forstår at de har dritet seg ut? Endret 29. september 2013 av Dyregod 3
Tabris Skrevet 29. september 2013 #49 Skrevet 29. september 2013 Hm, ser ut som jeg er den eneste i tråden som likte dette programmet. Jeg likte også første sesong bedre, med vanlige folk som hadde en genuin matinteresse. Dette er et litt annet konsept, men jeg liker det også, jeg. Det blir litt annet, og blir mer morsomt. 1
Mynona Skrevet 29. september 2013 #50 Skrevet 29. september 2013 Jeg blir så sur når Hellstrøm skal gå rundt der å leke streng dommer. Masterchef Australia-kokkene er jo der for å lære bort, støtte og heve sine deltakere. Hellstrøm er bare der for å stresse deltakerne. Nei, dette gidder jeg ikke se på. Masterchef Australia er SÅ mye bedre!! 1
Tabris Skrevet 29. september 2013 #51 Skrevet 29. september 2013 Jeg blir så sur når Hellstrøm skal gå rundt der å leke streng dommer. Masterchef Australia-kokkene er jo der for å lære bort, støtte og heve sine deltakere. Hellstrøm er bare der for å stresse deltakerne. Nei, dette gidder jeg ikke se på. Masterchef Australia er SÅ mye bedre!! Jeg reagerte litt på dette når det gjaldt den siste episoden nå. Jeg synes rett og slett det er altfor mye å forvente at folk helt uten kokkeerfaring skal forvente å levere tyve retter av den kvaliteten de venter. Og så kjefte og mase om at de er så treige - hva forventer de? Det er ikke kokkelærlinger vi snakker om her.
Silfen Skrevet 30. september 2013 #52 Skrevet 30. september 2013 (endret) Helt enig. Og de har maaaange episoder pr sesong. Typ 70ish episoder, inkluder masterclass osv. Elsker den australske versjonen. Ja også har de jo masterchef for barn. Helt utrolig hvor flinke de små barna er Den for barn er bare herlig. De er mye flinkere enn mange voksne. Endret 30. september 2013 av Silfen 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #53 Skrevet 30. september 2013 Jeg elsker Masterchef Australia, så jeg ble utrolig skuffet da jeg fant ut at den norske versjonen er en kjendisreality. Det er helt uaktuelt for meg å se på det. Anonymous poster hash: a4b16...967 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #54 Skrevet 30. september 2013 Morsom utfordring idag, men orket ikke å se mye pga oppførselen til johanna.. Anonymous poster hash: 369d2...a12 1
Mynona Skrevet 30. september 2013 #55 Skrevet 30. september 2013 Hvis Johanna (etter eget utsagt) ikke kan koke poteter en gang har hun ingenting å gjøre i MastercheF!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #56 Skrevet 2. oktober 2013 Jørgen vant over Kari i elimineringsrunden... tror du seieren var ekstra søt for han med tanke på kranglene de hadde med hverandre i media for en stund tilbake? Anonymous poster hash: f0a5d...8ac
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #57 Skrevet 3. oktober 2013 HerreGUD, hun der Johanna?? Hvem er hun, og hvorfor i alle dager er hun så jævla irriterende? Like før jeg slo av tven bare fordi hun var sånn, makan til møkkakjerring. Håper hun ryker så fort som mulig. BLÆH. Anonymous poster hash: 2fd90...f49 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #58 Skrevet 3. oktober 2013 Haha jeg synes det er gøy jeg.. Ler meg nesten ihjel av Jørgen, stresser rundt og hyler, digger ham. Johanna er dritirriterende og altfor selvgod. Og så er hun ikke så flink engang? Den gangen hun skulle lage et måltid med sommerens råvarer hadde hun en HEL kylling, og hun brukte låra. Låra? Hvorfor i huleste heite brukte hun ikke brystet og lagde noen fine kyllingfileter av det? Anonymous poster hash: 0eaa7...ea6 2
Gjest Sobril Skrevet 10. oktober 2013 #59 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg tror vi blir lurt av klippingen. Og tiden!! Hvorfor i himmelens navn for de et kvarter på å lage tempura? Dvs - de får kort tid på ALT og får klager på at det ikke er gjennomstekt osv. Synes de burde fått den tiden det faktisk tar å lage skikkelig mat. Og det hadde vært mer moro med noen som faktisk KAN lage mat også, og ikke bare en gjeng b-kjendiser fordi de er kjendiser.
Gjest Sunshine23 Skrevet 10. oktober 2013 #60 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor var han Ben fra A1 med? Han sa jo rett ut han ikke kunne lage mat. Han gikk heller ut å spiste eller fikk noen til å lage mat for han. Hvorfor takke ja til et slikt program? Pr kåt eller? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå