Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har pc stående på hele dagen. Går det mye strøm til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Nei, pc-ar brukar svært lite straum - så dersom du skal spare bør du nok gjere det på andre område.

Skrevet

Hos oss står også pcene på døgnet rundt, de bruker ikke mye strøm. Som regel slår vi av skjermene om natten, det har bare blitt en vane...

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjerm er nok lurt å slå. Den trekker absolutt mest strøm på pc'en.

Skrevet

Ja, skjerm er lurt å slå av, og du kan sette pc'n til å gå i hvilemodus etter en gitt tid med inaktivitet(så får du så god samvittighet at :wink: ). Men det jeg ville si, som ikke allerede er sagt, er at skjermen trekker en masse strøm idet du slår den på, så du må vurdere om du har tenkt å være så lenge borte fra den at det lønner seg. Jeg slår alltid av skjermen når jeg går fra pc'n, men selve sliteren min står og går hele døgnet :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan være lurt å slå av en lcd skjerm også, ikke fordi lcd bruker mye strøm, men fordi det sitter små spesial-"lyspærer" bak på skjermen som lyser den opp. Slår man av skjermen, eller setter den i vilemodus, forlenger man brenntiden på disse "pærene". Når lcd-skjermen din begynner å miste lysstyrke, er det lite lønnsomt å bytte ut disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...