Gjest slettetbruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 (endret) Man skal bare høre på sanger fra topplista og metalcore og rock er helt feil, men likevel kan fjortiser gå med band t-skjorter som Guns N' Roses osv fordi de er "kule". Vår generasjon er helt fucka, spesielt 00'er generasjonen, de har null håp. Folk i klassen min; ew hva hører du på, er det i det hele tatt musikk? Folk i klassen min; hvorfor skriker de så mye, er de liksom satanistiske? Folk i klassen min; er du liksom emo eller noe sånt, hvorfor hører du på sånt? Folk i klassen min; hvorfor er lyricsen så deprimerende, er de liksom emo de også? Folk i klassen min; hvorfor kler de seg sånn, ew? Folk i klassen min; ew Folk i klassen min; jeg mener omg Drake og Lil Wayne omg YOLO YOLO YOLO Meg; Jeg lurer på om jeg kan drepe dere alle med blyanten min. Endret 21. september 2013 av Mephobia 1
Gjest gjest17 Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Ikke bry deg. Vær deg selv, hør på den musikken du liker, gå med de klærne de liker og heng med de du liker. Gi Faen. 1
Gjest slettetbruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Ikke bry deg. Vær deg selv, hør på den musikken du liker, gå med de klærne de liker og heng med de du liker. Gi Faen. TAKK, det er det jeg gjør, men jeg ønsker fortsatt å drepe alle på skolen min.
Testosteron Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Meg; Jeg lurer på om jeg kan drepe dere alle med blyanten min. Farlig du 1
Botch Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 (endret) Elever på en ungdomsskole er heldigvis ikke representativt for samfunnet. Endret 24. september 2013 av Botch 4
Cho Kon It Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Er å ta litt hardt i å drepe alle på skolen. Mye greiere å bare gi faen, om noen år er du ferdig med hele skolen uansett. 1
Gjest Raindrops Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Når du er ferdig med ungdomsskolen så slutter folk å bry seg om hva du hører på. 4
Gjest Euforia Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Du minner meg veldig mye om sånn som jeg var da jeg var fjortis. Husk at "din" musikk heller ikke nødvendigvis er den riktige musikken å høre på. Det er like "greit" å høre på listepop som å høre på black metal. 5
Gjest NerdMedSverd Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Selvfølgelig bare tull, det er haugevis med smårips som liker metalcore og rock. De er kanskje i mindretall, men det er minst en i hver klasse. Det aller meste av musikk er sosialt akseptert i samfunnet. Eneste som faller utenfor er muligens neofolk, noise og div nasjonalistiske band. 1
absinthia Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Kjenner til det der, litt irriterende, men alternativet er at alle hadde begynt å høre på det du hører på og da hadde du nok sikkert blitt så lei at du måtte finne deg noe annet. Minnes med skrekk og gru hvordan det var da hvermannsen kom og stjal metallica fra meg, da de ga ut det ganske så kommersielle " the black album" . Hvordan hadde det vært om majoriteten av de solariumsbrune, overfladiske, oversminkede babesene med bleket hår hadde begynt å høre på deathcore og div avgreininger fra metal? Hadde du ikke trodd at det var noe alvorlig galt med deg selv da? Om du vil, kan du bare slå i bordet med at en undersøkelse som de gjorde på engelske universitetsstudenter viste at de som hørte på metal hadde høyere gjennomsnittlig IQ enn de som hørte på andre musikkstiler. Du finner nok undersøkelsen om du googler litt.
absinthia Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Her er linken: http://www.theguardian.com/music/musicblog/2007/mar/21/whymetalfansarebrainier
Testosteron Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Er å ta litt hardt i å drepe alle på skolen. Ja. Det burde holde med 75 %
Testosteron Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Minnes med skrekk og gru hvordan det var da hvermannsen kom og stjal metallica fra meg, da de ga ut det ganske så kommersielle " the black album" . Jeg syns det bare er gledelig at flest mulig liker samme musikk som meg selv. Hvordan kan dette være å stjele?
absinthia Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Jeg syns det bare er gledelig at flest mulig liker samme musikk som meg selv. Hvordan kan dette være å stjele? Jeg sier egentlig ikke at det er det, jeg sier at ut fra følelsene mine, som langvarig metalnerd og outsider ble det litt feil at der og da begynte mange de samme folka som hadde stilt omtrent akkurat de samme spørsmålene som Ts irriterer seg over i årevis å høre på det, fordi det lå høyt oppe på listene og plutselig ble " kjempekult" fordi den i bunn og grunn var blitt mer markedstilpasset, mens de hadde klagd sin nød når jeg og et mindretall en sjelden gang skulle finne på å sette på noe fra " kill em all" , " master of puppets" eller " and justice for all" . De hadde stort sett ikke det samme nære forholdet til musikk generelt og var totalt historieløse på andre album fra det samme bandet og interesserte seg ikke så fryktelig mye for å gjøre dypere dykk i bandets historie. Dessuten ble jeg jo fryktelig lei av låtene når " alle" spilte " enter sandman" og " the unforgiven" konstant og har i ettertid forstått at vi var en hel mengde fans som bare fant andre ting å høre på fordi bandet gikk mer mainstream og mistet en del av det vi likte med dem i farta. Ut fra et ungt metalnerdete synspunkt ble det omtrent slik: den gemene hop liker mainstream musikk Metallica blir mer mainstream for å selge mer = den gemene hop har " stjålet" metallica ved å påvirke dem til å bli mer mainstream og omfavne dem når de beveger seg i den retningen,slik at den gamle fansen mister det de liker ved bandet. Dessuten ble metallica redusert til en gjeng med sutrekopper som furtet over at gamle fans ikke likte forandringen og fremsto som litt mindre sympatiske. Det ble litt som om man hadde en venn som plutselig forandret seg for å få lov til å henge med " de populære i klassen" og bare synes at du er god nok til dypere samtaler. Handlet om følelser ikke logikk.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 28. september 2013 #15 Skrevet 28. september 2013 Kjenner til det der, litt irriterende, men alternativet er at alle hadde begynt å høre på det du hører på og da hadde du nok sikkert blitt så lei at du måtte finne deg noe annet. Minnes med skrekk og gru hvordan det var da hvermannsen kom og stjal metallica fra meg, da de ga ut det ganske så kommersielle " the black album" . Hvordan hadde det vært om majoriteten av de solariumsbrune, overfladiske, oversminkede babesene med bleket hår hadde begynt å høre på deathcore og div avgreininger fra metal? Hadde du ikke trodd at det var noe alvorlig galt med deg selv da? Om du vil, kan du bare slå i bordet med at en undersøkelse som de gjorde på engelske universitetsstudenter viste at de som hørte på metal hadde høyere gjennomsnittlig IQ enn de som hørte på andre musikkstiler. Du finner nok undersøkelsen om du googler litt. Uhh..stund siden jeg gikk på skolen, men med mindre noe RADIKALT har skjedd siden den gang, så tror jeg nok at å troppe opp med et print med "bevis" på at de som hører på "min" musikk har høyere IQ vil føre til latterkrampe, mobbing og ytterligere utestengelse. Det beste du gjør TS er bare å holde kjeft. Om noen år er det ingen som bryr seg om noe du gjør (på godt og vondt)
absinthia Skrevet 29. september 2013 #16 Skrevet 29. september 2013 Uhh..stund siden jeg gikk på skolen, men med mindre noe RADIKALT har skjedd siden den gang, så tror jeg nok at å troppe opp med et print med "bevis" på at de som hører på "min" musikk har høyere IQ vil føre til latterkrampe, mobbing og ytterligere utestengelse. Det beste du gjør TS er bare å holde kjeft. Om noen år er det ingen som bryr seg om noe du gjør (på godt og vondt) Nåja... Det fører nok til en del sure miner, men hadde Ts ivret veldig etter å passe inn, ville hun tilpasset seg de andre. Min erfaring med ungdommer ( meg selv, egne og bekjente) er at de som skiller seg ut mht klær og musikk egentlig ikke er så fryktelig interessert i å passe inn, men liker å klage litt for å markere at man ikke streber etter å passe inn, men at man synes at man skulle bli godtatt likevel. - det er bare slik. Man vokser det delvis av seg, men jeg får fortsatt krampe av folk som er litt for opptatt av å være " som de andre", akkurat som jeg mistenker at Ts får. Skiller man seg litt ut må man regne med å få kommentarer på det det meste av livet, selv om det avtar ganske radikalt etter videregående. Jeg får fortsatt kommentarer fra folk som hører på "det man skal høre på når man er 30-50" og er opptatt av å være vanlige på de fleste måter av frykt for hva andre skal si. Dette gjelder bare småting, men det er alltid noen som forsøker å komme med stikk til andre for å hevde seg, til og med på jobben og i nabolaget ditt, selv om man er blitt voksen. Bare sunt å være sær tenåring - det blir det stort sett bra voksne folk av! 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Du er ikke alene, jeg er 17 og foretrekker klassisk og jazz. Etterhvert slutter folk å bry seg så fryktelig mye, og du vil kanskje bry deg mindre om hva andre mener. Anonymous poster hash: 9cbd0...9a4
Gjest Houdini Skrevet 30. september 2013 #18 Skrevet 30. september 2013 Blæh. Jeg gikk i klasse med nesten bare slike folk på ungdomsskolen. Slitsomt med folk som på liv og død skal fjerne seg fra alt som har med det mainstreame å gjøre. Blir plutselig ikke så unikt lenger når alle fjortisene har samme motreaksjon og de samme meningene. Husker de kjedet meg i hjel. Gikk i typisk rock og div typer metal osv, og INGEN, absolutt INGEN innrømmet noensinne å like listepop. Fremdeles den dag i dag merker jeg at jeg ikke liker folk som absolutt må fortelle meg at de ikke liker listepop. Hva så? Jeg bryr meg da ikke om det din amøbe. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå