Gå til innhold

Sint mor (OFTE). Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor blir ofte sint for småting. Det kan være alt fra at jeg glemte å kjøpe noe for henne på butikken til at jeg glemte å slå av tven før jeg gikk hjemmefra.

Problemet er at hun ikke sier i fra at jeg glemte det, og så er over episoden. Hun blir sint! Og det lenge..Flere dager. Det lager utrolig dårlig stemning her hjemme, og det merkes hele tiden. Det blir dårlig stemning når vi prater sammen, spiser sammen, skal på handletur osv (ting som egentlig skal være hyggelige).

Jeg har flere ganger prøvd å si i fra, men det hjelper ikke! Hun tror at det er hun som styrer og bestemmer alt! Jeg og min far har vist ingenting vi skulle sagt...selv om vi også bor her..

Så hva kan jeg gjøre? Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 9476d...7ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Mulig hun føler at du burde ha flydd fra reiret.

Ellers har hun skikkelige problemer med seg selv.

Alle kan glemme. Men alle har ansvar for at det er et trivelig miljø i en familie.

Skrevet

Det er slitsomt å bo sammen med folk som er ofte sinte og aggresive. Er du gammel nok til å flytte ut?

Anonymous poster hash: e5182...f04
Skrevet

Hvor gammel er du?

Mulig hun føler at du burde ha flydd fra reiret.

Ellers har hun skikkelige problemer med seg selv.

Alle kan glemme. Men alle har ansvar for at det er et trivelig miljø i en familie.

Jeg er 17, blir 18. Tror ikke hun vil jeg skal flytte ut, for hun er ganske i mot de som flytter ut unge. Ikke har jeg råd til å flytte ut heller.

Skrevet

Jeg er 17, blir 18. Tror ikke hun vil jeg skal flytte ut, for hun er ganske i mot de som flytter ut unge. Ikke har jeg råd til å flytte ut heller.

Da er du kanskje ferdig med vgs om ett år? I mellomtiden så ville tilbringt minst mulig tid hjemme. Vært hos en kjæreste så mye som mulig, overnatt hos venniner, begynnt på en hobby, fått deltidsjobb, hengt masse med venner på fritiden, ect. Bare gjort ting som gjør at du kan bruke minst mulig tid sammen med mamma. Og når du faktisk må være hjemme, ville jeg holdt meg på rommet.

Anonymous poster hash: e5182...f04

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva som kan hjelpe deg.

Mulig familievernkontoret kunne være behjelpelig med en dialog mellom dere?

Din mor trenger å lære seg at ting ikke går helt etter planen uten å reagere med surhet og negativitet i dagesvis.

Har hun andre bekymringer for øyeblikket? Økonomi eller forhold eller noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...