Gå til innhold

Hvorfor skaper kvinner så mye kvinnehat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det noen menn her som ikke har fått et nøytralt/positivt kvinnesyn ødelagt av å lese her? Anonymous poster hash: 3fee8...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du ikke at det kinesiske skrifttegnet for strid er fremstilt av to kvinner under samme tak?

• Liker 1
Skrevet

Ok. Før jeg begynte å lese her inne, var jeg nok vesentlig mer positivt innstilt til feminismen enn jeg er nå. Etter en rekke debatter om likestilling og rettferdighet mellom kjønnene her inne, må jeg bare si at alle illusjoner om at feminismen vil bidra til noe positivt for menn er forduftet.

Jeg er gammel nok til å huske sjåvinismen og hersketeknikkene kvinner ble møtt med for 30-40 år siden, og jeg husker at jeg bestemte meg for at dette ikke var noe jeg skulle representere. Derfor har jeg engasjert meg i arbeidslivet og ellers for at kvinner skulle slippe å møte denne adferden.

Men så havner jeg tilfeldigvis her og oppdager at sjåvinismen og hersketeknikkene lever meget sterkt i kvinneleiren også. Regelen er at man ikke etterlever de standarder og krav man har til menn og at menn som engasjerer seg i kjønnsspørsmål møter latterliggjøring. Et annet gjennomgående trekk er at kvinner glorifiserer seg selv og demoniserer menn.

Men det finnes unntak. Det finnes kvinner her inne som besitter helt usedvanlige egenskaper og som gjør at jeg absolutt ikke har opparbeidet noe generelt kvinnehat. Men feminismen er virkelig ikke løsningen for framtidens samfunn slik dette tankegodset forvaltes. Ikke hvis man virkelig mener at like rettigheter for menn også er et mål.

Skrevet

Man kan jo spørre seg om mannfolka her inne er noen bedre representanter for sitt kjønn.

Selv har jeg vurdert å konvertere til lesbisme, etter å ha les svarene fra enkelte av bitterpikkene her inne. :fnise:

Forøvrig, Jalp: Litt kunnskap til deg . Værsågod!

Anonymous poster hash: 034d5...941
  • Liker 4
Skrevet

Og er det noen menn her som ikke har fått et nøytralt/positivt kvinnesyn ødelagt av å lese her?

Anonymous poster hash: 3fee8...375

Ja.

Anonymous poster hash: c6a2b...5cf

• Liker 1
Skrevet

Man kan jo spørre seg om mannfolka her inne er noen bedre representanter for sitt kjønn.

Selv har jeg vurdert å konvertere til lesbisme, etter å ha les svarene fra enkelte av bitterpikkene her inne. :fnise:

Forøvrig, Jalp: Litt kunnskap til deg . Værsågod!

Anonymous poster hash: 034d5...941

Så utrolig forutsigbart. Og akkurat det jeg hadde forventet, jf. det jeg skriver om hersketeknikkene og kvinnesjåvinismen. Men takk for at du bekreftet innholdet i innlegget mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...