Gå til innhold

"No offence, men du burde gjøre mer for å bli finere"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ordner meg for min egen del, ikke for menn.

Fint innlegg, er helt enig

Ps. Mannen på busstoppet var frekk

Anonymous poster hash: d515c...843

• Liker 9
Skrevet

Word!!

Jeg er ikke til for å behage andres blikk...

• Liker 3
Skrevet

Ok - mannen var jævlig frekk.

Jeg går aldri ut at huset seende ut som en slask, ikke fordi folk skal ha noe å se på, vil bare oppfattes som en ordentlig person og jeg føler meg ikke vel hvis jeg ser ut som et dass.

• Liker 1
Gjest Offensive Pie
Skrevet

"No offence, men du burde gjøre mer for å bli smartere."

• Liker 12
Skrevet

Helt enig med deg!!

Anonymous poster hash: 4d7b5...3fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke på at dette har skjedd, ingen sier sånt til en fremmed på gata.

Anonymous poster hash: e5bbd...2ea
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har en litt dårlig periode nå for tiden og går stort sett i dongribukse hettegenser og uten sminke... Det førte til at jeg hadde følgende samtale med en fullstendig fremmed mann på busstoppet i dag:

Han: (sende meg laaange blikk)

Meg: Unnskyld meg, er det noe du vil?

Han: Nei. ...Jo, altså, no offence, men du burde gjøre mer for å bli finere.

Meg: Hvorfor det?

Han: (trekke på skuldrene) Du er jo en søt jente. Men du kunne vært mye penere hvis du hadde sminket deg litt og kledd deg mer flatterende.

Meg: Hvorfor skal jeg gidde å være pen?

Han: Det er jo sånt jenter driver med, da.

Meg: Og så? Hvorfor skal jeg bidra til vrangforestillingen om at jenter er til for at du og andre mannsgriser skal ha noe fint å se på?

Han: Trenger ikke bli så sint. Jeg bare sier det.

Igjen: Jeg hadde en dårlig dag, så jeg ble kanskje litt hissigere enn hva jeg hadde tenkt. Men holdninger som dette irriterer meg grenseløst!

For vet du hva, kjære mannssjåvinist: Det er ikke min jobb å være pen for deg. Det er ikke mitt ansvar at du skal kunne degradere meg til et objekt. Jeg vil ikke være fin å se på i dag!

Når jeg driter i sminke og går med hetta over hodet og en bukse som ikke viser frem et par velforma bein, da slipper jeg blikk fra menn. Da slipper jeg sleske glis, slibrige blikk og ekle kommentarer fra gutta ved kebaben. Det føles faktisk jævlig bra. Ikke å se ut som en dass, men å slippe å være et objekt. Noen jenter rynker på nesa, noen gutter ser misbilligende på meg, og de fleste overser meg totalt der jeg kommer i slaskete jeans og med ringer under øynene og med et par pupper klemt flate under en sportsbh.

Jeg sier ikke at det er noe galt i å sminke seg eller å kle seg fint, men hvorfor pokker tror enkelte at status quo når det kommer til jenter er veltrent, nyskrubba, sminket og med fine klær som får rumpa til å se bra ut?

Hvorfor tror enkelte at det er mitt ansvar å være fin bare fordi jeg har en fuckings livmor?!

Anonymous poster hash: 6eb68...542

Håper denne dårlige perioden din snart er over for din egen del, hører du ikke har det helt bra med deg selv. Jeg liker å sminke meg og gå i fine klær fordi det gjør godt for selvtilliten min å føle meg bra. Men hver sin smak og opp til hver enkelt.

Anonymous poster hash: b330f...d87

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke på at dette har skjedd, ingen sier sånt til en fremmed på gata.

Trodde ikke folk gjorde sånt jeg heller, men jeg tok tydeligvis feil. Det er jo blitt vanlig å degradere jenter til objekter så hvorfor ikke også irettesette de som ikke er fine nok?

Håper denne dårlige perioden din snart er over for din egen del, hører du ikke har det helt bra med deg selv. Jeg liker å sminke meg og gå i fine klær fordi det gjør godt for selvtilliten min å føle meg bra. Men hver sin smak og opp til hver enkelt.

Anonymous poster hash: b330f...d87

Takk for det, men jeg er like sensitiv for sjåvinisme og tull selv om jeg føler meg som verdens beste.. Bare litt kortere lunte for å la irritasjonen få utløp. Og folk skal selvsagt få gjøre det de føler seg vel med, om det så er å bruke ti lag brunkrem eller ingen i det hele tatt eller noe helt annet - det er menneskesynet jeg reagerer på :)

Anonymous poster hash: 04839...291

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde nok ikke kasta bort kalorier på å gi deg et velment råd, men jeg hadde ikke ønsket at du plasserte deg i min synsvinkel når du kler deg som ei sjuske. Du aner ikke hvor deprimerende det er å se kvinner som ikke vil te seg som det de er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke kasta bort kalorier på å gi deg et velment råd, men jeg hadde ikke ønsket at du plasserte deg i min synsvinkel når du kler deg som ei sjuske. Du aner ikke hvor deprimerende det er å se kvinner som ikke vil te seg som det de er.

*klaske til med en fisk*

Jeg ter meg som det jeg er, nemlig et fritt individ!

• Liker 22
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvis du blir deprimert av å se på folk som går i andre klær enn du liker, vil jeg tørre å påstå at du har store psykiske problemer.

Dakar!! :(

• Liker 11
Gjest BettyBoop
Skrevet

var det du som snakka til ts på bussholdeplassen?
  • Liker 6
Skrevet

Han som sa det mangler jo åpenbart sosiale antenner. Det er jo egentlig synd på ham. Kan ikke ha særlig hell med seg når det gjelder det motsatte kjønn...

• Liker 4
Skrevet

*klaske til med en fisk*

Jeg ter meg som det jeg er, nemlig et fritt individ!

Du er ikke like mye et fritt individ som du er kvinne. Du kan for eksempel ikke blotte deg uten å få bot, henge opp personlige bilder på offentlige bygninger, og du kan ikke kle deg som duvil uten reaksjoner. Du har en biologisk mening, og å neglisjere den er ikke beundringsverdig og du kommer selv til å bli den store taperen av det valget, selv om du selvfølgelig skaper en kortvarig vemmelse blant oss menn også. Som man reder ligger man, så enkelt er det.

Skrevet

var det du som snakka til ts på bussholdeplassen?

Haha, som om jeg tar buss. Jeg pleier bare å se oppgitt på sånne som ts og snu ryggen til dem, men man må jo applaudere initiativ til å faktisk gidde å prøve å få gjort noe med sånne.

Skrevet

Det hender jeg ikke gidder å sminke meg vis jeg skal en kjapp tur ut.

Hadde klikka i vinkler om en fyr sa sånn til meg.Da skulle han få hørt akkurat hvor mye galt det er med han!

Anonymous poster hash: a46c4...a8c
Gjest BettyBoop
Skrevet

Haha, som om jeg tar buss. Jeg pleier bare å se oppgitt på sånne som ts og snu ryggen til dem, men man må jo applaudere initiativ til å faktisk gidde å prøve å få gjort noe med sånne.

men om man ikke føler for å bry seg om utseendet sitt akkurat den dagen, hva så? Kvinner er ikke til for å behage deg
  • Liker 3
Skrevet

Samme tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...