Gå til innhold

Hjelp til bilkjøp tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om noen som er erfarne med bil her kan gi meg noen råd ang bilkjøp. Jeg har bare 20.000kr å bruke, og vet egentlig ikke så mye om bil. Er det noen merker som er mer sikre å kjøpe enn andre? Som går og er lite feil med selv om de er såpass gamle at de er i den prisklassen? Trenger en med 5 seter, ellers er jeg ikke så kresen :-) og så kan jeg ikke mekke selv da, så kan ikke kjøpe en som må fikses på.

Anonymous poster hash: b98e7...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i den prisklassen, kun toyota som duger

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat hatt en corolla, motoren bare går og går men det er jo blitt så mye rust under så den blir vraket, er det sånn med alle toyota eller er noen typer bedre enn andre?

Endret av Frisørdama
Skrevet (endret)

Toyota ruster masse, ja. I den prisklassen er valget veldig begrenset, og forrige eier har like mye å si som bilmodellens grunnleggende kvalitet.

Du kan se etter biler som er litt ukjente, eller kjedelige. Nissan Primera, div Mitsubishi, kanskje en Honda? Alle de sliter med rust, men er passe pålitelige. Selges uten Toyotapåslaget, og pruting er alltid lov! Husk at bruktmarkedet går tregt, noen ganger kan du prute bort vel 25% av prisen.

En nygodkjent bil er en fordel. Det trenger ikke å bety noe som helst, men i utgangspunktet er det en viss trygghet i at bilens tekniske sikkerhet har blitt gått over.

Hvis drivstofforbruk ikke er så ille: Denne her har masse nytt, er nygodkjent og virker kjempebra. Har jo gått innmari langt, men Volvo er det eneste merket hvor kjørelengde ikke har så mye å si - forutsatt god pleie.

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=44163144&ov=m

Endret av catman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...