AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Hei. Jeg er ei jente på 20 år som har planer om å gå ned i vekt. Jeg er 168 cm høy og veier rundt 78 kg. Jeg er ikke feit, jeg vet selv det er litt muskler også, men har litt ekstra spesielt rundt mageregionen og på innsiden av lårene som jeg vil skal bort Samtidig ønsker jeg å bygge litt muskler. Har prøvd å leve litt på lavkalori nå, men ser lite progresjon. Har spist sunt, men også trent en del (da gjelder som oftest relativt tung styrke). Noen tips? Jeg lurer også på om det er aktuelt å drikke proteinpulver etter trening, eller er dette bare tull? Jeg vet at vi får i oss nok proteiner gjennom kosten, men mange sier dette metter og er bra å drikke etter trening. Fikk også beskjed om å drikke BCAA. Hva mener dere treningsglade folk? Anonymous poster hash: 8682e...d31
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Jeg er også en jente på 20 år. Skal ikke ned i vekt, men heller stramme opp og bygge litt muskler. Drikker proteinpulver etter trening hver gang jeg har trent. Det er ikke noe problem å droppe pulveret om du får i deg nok proteiner gjennom kosten selvfølgelig, men for meg så er det vanskelig. Proteiner bevarer muskelmassen, så for meg så er proteinpulver en god løsning. Siden du vil ned i vekt og samtidig bygge muskler så er proteinpulver en god ting for deg også. Hva spiser du i løpet av en dag forresten? Anonymous poster hash: cb1ba...41d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Om du av en eller annen grunn ikke klarer å få i deg ca 1,5 g protein pr kg kroppsvekt (altså din vekt i kilo, ganger 1,5), så kan proteinpulver være en løsning. Det skal ikke så mye til for å få i seg nok proteiner. Noen egg til frokost, en håndfull skinkepålegg til lunch/mellommåltid, og en kjøttmiddag, f.eks. Det viktigste om du vil bygge muskler, er å trene riktig, hvile nok, og spise nok mat. Det er riktig nok mulig, for nybegynnere, å miste fett og bygge muskler samtidig. Men det kan være vanskelig, spesielt om man er slank fra før av, å gjøre dette. Jeg ville bestemt meg for hva jeg ønsket å prioritere først: Muskelbygging, eller å redusere fettprosenten? Det ene krever nemlig (i teorien) kalorioverskudd; det andre kaloriunderskudd. Anonymous poster hash: d1811...4f0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 En "typisk" matdag for meg kan se sånn ut: Frokost: enten et eple, gresk youghurt/skyr med musli eller en brødskive (fullkorn) med kalkunpålegg (vet brød er litt fyfy, men er så forferdelig glad i det...) Lunsj: Enten salat eller enda litt mer brød med kalkunpålegg + en frukt Middag: Typiske middager det siste har vært taco (fullkornslefser, kyllingkjøttdeig, mais), kyllingfilet og fullkornsris, biff med bittelitt poteter... Drikker veldig mye vann Iblant funsaft og har jeg trent så tar jeg meg ofte litt sjokolademelk. Skal innrømme det blir litt Cola zero og... Haha Spiser sjelden kvelds siden jeg kommer hjem sent fra skolen. Men kan godt kose meg med litt druer eller lignende Uff, ser det er mye karbohydrater ute og går Anonymous poster hash: 8682e...d31
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 En "typisk" matdag for meg kan se sånn ut: Frokost: enten et eple, gresk youghurt/skyr med musli eller en brødskive (fullkorn) med kalkunpålegg (vet brød er litt fyfy, men er så forferdelig glad i det...) Lunsj: Enten salat eller enda litt mer brød med kalkunpålegg + en frukt Middag: Typiske middager det siste har vært taco (fullkornslefser, kyllingkjøttdeig, mais), kyllingfilet og fullkornsris, biff med bittelitt poteter... Drikker veldig mye vann Iblant funsaft og har jeg trent så tar jeg meg ofte litt sjokolademelk. Skal innrømme det blir litt Cola zero og... Haha Spiser sjelden kvelds siden jeg kommer hjem sent fra skolen. Men kan godt kose meg med litt druer eller lignende Uff, ser det er mye karbohydrater ute og går Anonymous poster hash: 8682e...d31 Synes det var lite mat, og for lite proteiner om du vil bygge muskler. Om jeg var deg ville jeg begynt med proteinpulver, siden du spiser lite proteiner gjennom kosten. I tillegg ville jeg begynt å spist mer! Om du spiser så lite så mister du muskler isteden for fett. Og da vil du se dvask og tynnfeit ut, noe som IKKE er pent. Anonymous poster hash: cb1ba...41d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå