Gå til innhold

starte med pergo uten mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har startet med pergo uten å ha fått mens først? Hvordan gikk det?
Har så ustabile sykluser så jeg vet ikke når mens kommer, har gått i ca. 60 dager nå.. :(

Noen innspill?

Anonymous poster hash: 01157...011
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Snakk med gynekologen din! Tror ikke du kan begynne på Pergo uten og ha fått menstruasjon

Skrevet

Ser i pakkningsvedlegget at det står man kan ta de hvilke som helst dag,om man ikke har mens!

Skrevet

Du MÅ ha blødning før du starter på pergotime. Legen/gyn kan gi deg feks provera - det fremprovoserer blødning...

Anonymous poster hash: a5888...f45

Skrevet

Noen gynekologer mener det går bra uten, mens de fleste (og pakningsvedlegget) mener man må nullstille systemet med en blødning.

Du må konsultere din gynekolog. Det vanlige ved lange og ustabile sykluser er at man får en primolutkur for å få en kunstig bortfallsblødning.

Skrevet

Jeg hadde omtrent like lange sykluser som deg, og ble anbefalt å vente til mens kom av seg selv. Årsaken har (som regel) å gjøre med livmorsslimhinnen. Den begynner å bygge seg opp igjen rett etter mens, og en solid slimhinne er alfa og omega for at et befruktet egg skal kunne feste seg.

Om min situasjon i det hele tatt er relevant for deg vet jeg ikke, men kan jo nevne at jeg hadde veldig tynn slimhinne pga. lav østrogenproduksjon (derav manglende eggløsning og mens), og derfor ble jeg heller ikke anbefalt primolut ettersom det ville vært ugunstig for oppbygging slimhinnen. Legen ville la naturen ordne opp, og etter hvert gjorde den det.

Anonymous poster hash: a80d1...da0
Skrevet

I mitt tilfelle så hadde jeg ikke hatt mens på nesten et halvår når jeg prøvde meg på første kur med Pergotime. Gynekologen målte livmorslimhinnen og mente den var tykk/tynn nok til at jeg slapp å ta Primolut først. Husker jeg spurte henne om det var greit, men husker ikke helt hva jeg fikk som svar.

Fikk EL på første kur, men spiren satt først i pausemåneden etter (som forsåvidt gynekolgen mente jeg kunne hoppe over..)

Tok forresten Pergotime etter mensopphold på nesten 9 mnder første gang vi var prøvere, traff da på første forsøk:)

Lykke til:)

Skrevet

Blir det noe problem å legge gulvet hvis du får mens? Hva med å få håndverkere til å legge det?, hvor mange kvm er det snakk om?

Anonymous poster hash: 0b326...103
Skrevet

Blir det noe problem å legge gulvet hvis du får mens? Hva med å få håndverkere til å legge det?, hvor mange kvm er det snakk om?

Anonymous poster hash: 0b326...103

????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...