Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagen hatt så veldig vondt i leggene mine!! Er på fremsiden, fra under kneet og nedover, kjennes ut som det sitter i benet i leggen.. Har bare blitt verre idag.

Noen som vet hva dette er?

Er 22 uker på vei. Og det er ikke kramper:)

Skrevet

Overvekt.

Anonymous poster hash: 9bbab...ecc
Skrevet

Har du mye vann i kroppen? Kan det være det? Det første jeg tenkte på (før jeg kom på at dette er gravid-forumet og ikke trenings-forum), var beinhinnebetennelse

Skrevet

Har du gjort noe uvant i det siste? Nye sko, gått eller stått mer enn vanlig, noe sånt? Er enig i at det høres ut som beinhinnebetennelse eller noe tilsvarende innenfor akutt belastningsskade. Ta det med ro og hør med legen hvis det ikke gir seg? Har ikke hørt om noe gravidrelatert som arter seg sånn...

Anonymous poster hash: a39f5...eec
Skrevet

Takk for svar:)

Jeg er ikke overvektig. Har heller ikke gjort noe uvanlig. Står og går mye på jobb, men det har jeg gjort hele tiden. Og bruker kun gode joggesko.. Klarer ikke annet pga bekkenløsning.. Kan det ha noe med det å gjør tro?

Får vel bare slappe godt av i helgen å se om det blir bedre til mandag:)

Skrevet

Jeg har også hatt vondt i leggen. Fysioterapeuten min sa at det var vanlig pgn bekken :) det finnes noen øvelser du kan ta hver kveld som hjelper :)

Skrevet

Kan være beinhinnebetennelse det er vondt på fremsiden. Kan være lurt å smøre på smertestillende salve

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg er ikke overvektig. Har heller ikke gjort noe uvanlig. Står og går mye på jobb, men det har jeg gjort hele tiden. Og bruker kun gode joggesko.. Klarer ikke annet pga bekkenløsning.. Kan det ha noe med det å gjør tro?

Får vel bare slappe godt av i helgen å se om det blir bedre til mandag:)

Jeg har også hatt vondt i leggen. Fysioterapeuten min sa at det var vanlig pgn bekken :) det finnes noen øvelser du kan ta hver kveld som hjelper :)

Smertene i leggene og lårene ved bekkenløsning er stråling nedover, ikke smerter i selve beinet. Iallefall sånn som jeg har det og alle andre jeg har snakke med om bekkensmertene. Bekkensmerter forflytter seg ikke nedover i beina, altså i selve skjelettet.

Skrevet

Okei, så viss det er beinhinnebetenelse, hva gjør jeg da? Går det over av seg selv?

Skrevet

Kan være belastningssmerter i leggen utløst av endret ganglag på grunn av bekkensmerter?

Anonymous poster hash: a39f5...eec
Skrevet

Beinhinnebetennelse som tas tak i tidlig kan gå over av seg selv. Det krever gode sko (som du har...? er de nye? Har du noen gamle, gode inngåtte?) Det krever også hvile og avlasting. Spinning kan faktisk hjelpe, men tror hvile er viktigst..

Det er veldig vanskelig å bli kvitt om det får gå for langt, så prøv å unngå for mye gåing

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...