Gå til innhold

Invitasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg planlegger å lage invitasjoner til bryllupet selv og henter inspirasjon fra såkalte pocketfold-invitasjoner. Dette er invitasjonskort som kan brettes ut og som inneholder en slags lomme som jeg kan putte forskjellige kort med informasjon ned i (hvis noen skjønner hva jeg mener?)

Ser at mange av de amerikanske eksemplene jeg finner på nettet har kort som for eksempel viser bilde av et kart med beskrivelse av vielses- og festlokale, program for dagen, RSVP svarkort, ønskeliste, kontaktinformajon, spesielle oplysninger om bryllupet osv.

Ønsker innspill på hva som skal stå på disse kortene (3 stk).

Er dette med svarkort noe som i det hele tatt brukes i Norge? Bør jeg unngå program for dagen da dette kanskje vanskelig lar seg spikre så tidlig? Er det greit å ha med ønskeliste i invitasjonen?

:)

Anonymous poster hash: 72637...a5d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi lager også sånne innbydelser til vårt bryllup :) I våre innbydelser er det 4 info-kort i den lommen. Den lengste er RSVP hvor vi ber om å få vite hvem som kommer, om allergier, kontaktinfo til toastmaster, annen info om selskapet og adressen til bryllupssida. Den nestlengste er "3 dager til ende" med et lite program over helgen for de som vil være med på 3-dagers-bryllup (bli-kjent-fest fredag, bryllup lørdag og felles frokost søndag). Den nestkorteste er adressene til kirken og selskapslokalet. Og på den minste lappen står ønskelista (eller det står bare at vi har laget ønskeliste på Tilbords).

På selve invitasjonen som blir midt i kortet (ikke i lomma) har vi ganske lite. Bare hvem vi ber, tid for vielse og selskap, kleskode, svarfrist og tlf.nr.

Vi har ikke svarkort :)

Beregn GOD tid på å lage innbydelsene - tar en eeeevighet, hehe... Vi har holdt på siden april, men det har vært i ganske rykk og napp - brukte et par måneder på å flytte midt oppi dette. Men koselig å ikke måtte stresse :)

Hvor lang tid i forveien tenker dere å sende ut invitasjonene? Når er den store dagen? :)

Skrevet

Unskyld for at jeg tar over tråden, men kan eg bare kort spørra om kor dere har kjøpt papir til disse korta?

RSVP er vel forsåvidt eit svarkort?
WIKI: «Répondez s’il vous plaît», en fransk frase som kan oversettes til «vær så snill og svar».

Skrevet

Vi skal ha slike. Skal kjøpe de fra cardsandpockets.com

Det er lurt å bestille prøver på farger og papirtyper, så er du helt sikker på hva du får.

Vi skal ha et rsvp-kort og legger med frankert konvolutt til å returnere det med. Så blir det ett innstikk med informasjon om festen, og ett med info om overnattingssteder. Det minste kortet skal være informasjon om nettsiden, slik at det ikke står noe om gaveliste i selve invitasjonen.

Skrevet
Ser at mange av de amerikanske eksemplene jeg finner på nettet har kort som for eksempel viser bilde av et kart med beskrivelse av vielses- og festlokale, program for dagen, RSVP svarkort, ønskeliste, kontaktinformajon, spesielle oplysninger om bryllupet osv.

Ønsker innspill på hva som skal stå på disse kortene (3 stk).

Er dette med svarkort noe som i det hele tatt brukes i Norge? Bør jeg unngå program for dagen da dette kanskje vanskelig lar seg spikre så tidlig? Er det greit å ha med ønskeliste i invitasjonen?

:)

Du kan fint det samme som dei amerikanske ekseplane; bilde av et kart med beskrivelse av vielses- og festlokale, program for dagen, RSVP svarkort, ønskeliste, kontaktinformajon, spesielle oplysninger om bryllupet osv.

Svarkort er hyggelig viss du ønsker eit litt meir formelt svar, ellers kan du legge ved tlf.nr eller mailadr som du ønsker at gjestene svarer til.

Er du redd for at du ikkje har klart tidspunktene til programet for dagen kan du jo legge ved eit program uten tidspunkt. Som at dei som ønske kan møte på lokalet etter vielsen osv.

I bunn og grunn er "sidekortene" kjekke og ha for tillegsinfo du ønsker å ha med, slik at sjølve inn bydelsen blir ryddigare :)

Vi skal ha slike. Skal kjøpe de fra cardsandpockets.com

Det er lurt å bestille prøver på farger og papirtyper, så er du helt sikker på hva du får.

Eg bestilte prøver fra cardandpockets og er KJEMPE fornøyd med produkta deiras. Blei kjempeskuffa då eg såg at frakta kom på meir enn bestillinga og var kjempedyr. Trur eg har slått fra meg å bestille fra dei, kun pga fraktkostnadane, sjølv om eg elsker produktene. Har kontakta cardsandpocket ang dette, men var ingenting dei kunne gjøra med det :(

Skrevet

Hmm.. Vi har kalt det kortet RSVP for å si hva vi ønsker svar på for jeg så en annen brud gjøre det. Men kanskje vi burde tenke på en annen overskrift. Får se ;) det er iallfall ikke utformet som et svarkort. Noen forslag til hvilken overskrift jeg kan bruke, Bygdejenta?

Jeg kjøpte også fra cardsandpockets. Veldig frustrerende den frakta, ja :( men jeg fant ikke noen annen måte jeg ville gjøre det på så da ble det sånn :S eneste tipset jeg vil gi der er å ikke kjøpe metallic-farget ark til å printe på. Vi kjøpte det og laserprinter, men trykket sitter fortsatt ikke spesielt godt og dessuten er arkene for stive slik at printeren ofte henger seg. Så vi ga opp til slutt og kjøpte farget printpapir på Staples. Men men, blir fint likevel - blir jo anderledes uansett :)

Skrevet

Tusen takk for alle innspill så langt! :) :)

Beregn GOD tid på å lage innbydelsene - tar en eeeevighet, hehe... Vi har holdt på siden april, men det har vært i ganske rykk og napp - brukte et par måneder på å flytte midt oppi dette. Men koselig å ikke måtte stresse :)

Hvor lang tid i forveien tenker dere å sende ut invitasjonene? Når er den store dagen? :)

Vi har bestilt prøver av invitasjonen, ulike farger osv. så er ganske sikre på hvordan vi vil at det skal se ut til slutt. Ser at det blir myyyyye jobb ja!

Litt usikre på når vi tenker å sende dem ut - kanskje rundt påsketider med svarfrist 1. juni? Bryllupet står helt i begynnelsen av august :) Hva med dere?

Eg bestilte prøver fra cardandpockets og er KJEMPE fornøyd med produkta deiras. Blei kjempeskuffa då eg såg at frakta kom på meir enn bestillinga og var kjempedyr. Trur eg har slått fra meg å bestille fra dei, kun pga fraktkostnadane, sjølv om eg elsker produktene. Har kontakta cardsandpocket ang dette, men var ingenting dei kunne gjøra med det :(

Vi tenker også å bestille fra Cardsandpokets - prøvene derfra var hvert fall fantastiske! :) Men jeg har ikke merket meg dette med frakten.. Hvor mye er det snakk om??

TS

Skrevet

Jeg er klar over at det er høy frakt, men betaler det gjerne. Jeg har ikke funnet noen kort jeg liker hos norske forhandlere. Prisene på kortene i Norge er også uforskammet høye. Så selv om jeg ikke sparer penger på å kjøpe fra USA så får jeg i alle fall kort jeg liker :)

Jeg har prøveprintet på skriveren hjemme og det gikk kjempefint, selv med den tykkeste typen papir. Har også printet på metallic, da vi skal ha slike konvolutter. Det gikk fint så lenge skriveren er innstilt på fotopapir!

Skrevet

TS: Jeg husker ikke helt hva frakten kom på, bare at den var på mer enn det jeg betalte for produktene :S Men det ser du når du lager en bestilling, så kommer fraktbeløpet opp før du godkjenner bestillingen. Vi bestilte ferdigtrykte monogrammer - veldig fornøyde med de :)

Hvor mange innbydelser skal dere lage? Vi har en del hvite (eller ivory et det kanskje) metallic til overs hvis dere tilfeldigvis skulle trenge den fargen :)

Vi skal gifte oss i juli så siden det er i fellesferien kommer vi til å sende ut innbydelsene allerede i vinter. Dette også med tanke på at jeg er veldig nysgjerrig på hvor mange som kommer slik at vi rekker å spare opp det vi trenger til selskapet (blir litt forskjell om det kommer 70 eller 50 stk, hehe). Er litt planleggingsfrik :S

Skrevet

Anubiel: Da skal jeh prøve å stille printeren inn på fotopapir for vi skal også bruke metallic-konvolutter :) Sikkert bare printeren vår som tydeligvis ikke er av høy kvalitet da, siden den ikke ville printe på de stive metallicarkene :( eller kanskje det var komboen av tykke ark og metallic. Jaja, noen humper i veien blir det jo alltids :) Pytt sann! :)

Skrevet

Vi tenker også å bestille fra Cardsandpokets - prøvene derfra var hvert fall fantastiske! :) Men jeg har ikke merket meg dette med frakten.. Hvor mye er det snakk om??

TS

Det billigste metoden ligger vel på rundt 55 dollar.... 55 USD = 326 NOK, avhengig av kor mykje du bestiller.

Skrevet

Hmm.. Vi har kalt det kortet RSVP for å si hva vi ønsker svar på for jeg så en annen brud gjøre det. Men kanskje vi burde tenke på en annen overskrift. Får se ;) det er iallfall ikke utformet som et svarkort. Noen forslag til hvilken overskrift jeg kan bruke, Bygdejenta?

Det går forsåvidt fint å ha RSVP vil eg tru, i og med det er opplysninger om svar. Har fundert litt på det eg og, personlig har eg lyst på ei litt meir "norsk" RSVP....

Skrevet

TS: Jeg husker ikke helt hva frakten kom på, bare at den var på mer enn det jeg betalte for produktene :S Men det ser du når du lager en bestilling, så kommer fraktbeløpet opp før du godkjenner bestillingen. Vi bestilte ferdigtrykte monogrammer - veldig fornøyde med de :)

Hvor mange innbydelser skal dere lage? Vi har en del hvite (eller ivory et det kanskje) metallic til overs hvis dere tilfeldigvis skulle trenge den fargen :)

Vi skal gifte oss i juli så siden det er i fellesferien kommer vi til å sende ut innbydelsene allerede i vinter. Dette også med tanke på at jeg er veldig nysgjerrig på hvor mange som kommer slik at vi rekker å spare opp det vi trenger til selskapet (blir litt forskjell om det kommer 70 eller 50 stk, hehe). Er litt planleggingsfrik :S

Prøvde meg på en ca bestilling og ser da at varene kommer på ca 1000 kr og frakten på ca 700 kr (inkluderer også alt jeg trenger av materiale til 100 takkekort). Begynner å koste litt disse invitasjonene ja, men håper og tror de blir superfine! :)

Jeg tenker å ha matte invitasjoner i CreamPuff, ellers hadde jeg vært veldig intressert!

TS

Skrevet

Hmm. Hvorfor får enkelte av dere frakt på 700 kr? Jeg har forsøkt nå på alle varer jeg skal ha, summen av varene blir litt over 300 dollar, mens billigste frakt blir på 65 dollar, sånn ca 390 kr.

Ser ut til at billigste fraktalternativ er med usps, som tar lengre tid, eller så er det to alternativer med ups, som koster en god del mer.

Skrevet

Hmm. Hvorfor får enkelte av dere frakt på 700 kr? Jeg har forsøkt nå på alle varer jeg skal ha, summen av varene blir litt over 300 dollar, mens billigste frakt blir på 65 dollar, sånn ca 390 kr.

Ser ut til at billigste fraktalternativ er med usps, som tar lengre tid, eller så er det to alternativer med ups, som koster en god del mer.

Går ut fra at dette henger sammen med hvor mye som bestilles....

Skrevet

Det var i tilfelle voldsom forskjell basert på liten forskjell i verdi på bestillingene. Jaja. Kvantumsrabatt er ikke å forakte!

Skrevet

Hva tenker dere om å ha med ønskeliste i invitasjonen når det gjøres på denne måten? Har fått litt reaksjoner på det, men jeg hadde ikke selv reagert negativt hvis jeg hadde fått invitasjon med ønskeliste i - snarere tvert i mot..

Tanker?

Skrevet

I vår invitasjon står det at vi har laget ønskeliste på Tilbords. Jeg har alltid likt å ha tilgang til ønskelista når jeg har blitt bedt i bryllup :)

Skrevet

Enig.

I vår invitasjon står det at vi har laget ønskeliste på Tilbords. Jeg har alltid likt å ha tilgang til ønskelista når jeg har blitt bedt i bryllup :)

Skrevet

Hva tenker dere om å ha med ønskeliste i invitasjonen når det gjøres på denne måten? Har fått litt reaksjoner på det, men jeg hadde ikke selv reagert negativt hvis jeg hadde fått invitasjon med ønskeliste i - snarere tvert i mot..

Tanker?

Vi har hjemmeside men all info vi ikke har på invitasjonen:) også ønskelister :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...