Gå til innhold

Alkohol i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det beste/verste du har sett i et bryllup?" sporet litt av angående skal/skal ikke ha alkohol/ikke alkohol/fri flyt, så vi kan fortsette diskusjonen her uten å forstyrre de som vil diskutere dokurver :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff.. jeg tenker det må være slitsomt å være så redd for hva andre voksne mennesker kan finne på å gjøre i en slik setting. Jeg er glad jeg slapp de tankene oppi vår planlegging.

Jeg er kanskje naiv, men jeg mener og tror at de aller fleste klarer å oppføre seg helt fint selv om de får servert et glass eller fem iløpet av kvelden.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Bryllup uten alkohol blir tamt for meg. Jeg inviterer jo ikke vennene våre på en bedre middag her hjemme uten å servere god vin til, og drikke etter maten, så da var det hvertfall uaktuelt å droppe det i bryllupet.

Hva så om det er en eller to som drikker litt mye. Ødelegger de festen, så er det jo bare å sende de hjem ;)

• Liker 2
Skrevet

Bryllup uten alkohol blir tamt for meg. Jeg inviterer jo ikke vennene våre på en bedre middag her hjemme uten å servere god vin til, og drikke etter maten, så da var det hvertfall uaktuelt å droppe det i bryllupet.

Hva så om det er en eller to som drikker litt mye. Ødelegger de festen, så er det jo bare å sende de hjem ;)

Helt forbanna enig. Det skal jo være en bryllupsfest. I alle bryllup jeg har vært i har vi holdt på til langt ut på morgenkvisten og har hatt det fantastisk artig. Men vi sitter selvsagt ikke og er full under middagen. Da tenker jeg at man er i en formell setting som skal holdes verdig, men etter dessert og det blir spilt opp til dans så er det jo bare å kose seg :)

Anonymous poster hash: aeed0...50e

Skrevet

Helt forbanna enig. Det skal jo være en bryllupsfest. I alle bryllup jeg har vært i har vi holdt på til langt ut på morgenkvisten og har hatt det fantastisk artig. Men vi sitter selvsagt ikke og er full under middagen. Da tenker jeg at man er i en formell setting som skal holdes verdig, men etter dessert og det blir spilt opp til dans så er det jo bare å kose seg :)

Men dere er kanskje vant med alkohol i hjemmet ved festlige og mindre festlige anledninger fra dere var barn av, da? Det er ikke alle som er det. Hos noen av oss har dette vært/og er fremdeles fy-fy, så da må dere heller tåle å være i en sammenkomst en gang i blant om man skulle være invitert til et festlig lag hos disse.

Anonymous poster hash: 8f179...256

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg noen gang skal gifte meg skal det være alkoholfritt bryllup :)

Anonymous poster hash: bae90...551
Skrevet

Når jeg en gang gifter meg vil det være alkohol og åpen bar.

Gjester i bryllup er jo folk jeg er glad i og som jeg vet er gode mennesker. Hvilket vil si at de blir ikke "drittsekker" selv om de skulle drikke litt mye. Har uansett ingen fylliker i nær familie, så sjansen for at alkohol skal "ødelegge" et bryllup er så liten at det er ikke verdt å tenke over.

Anonymous poster hash: 72d9b...200
  • Liker 1
Skrevet

Vi skal ha åpen bar, og tenker at folk gjerne må bli fulle om det er det de vil. ;) sørpefylla har jeg ikke sett siden jeg var tenåring, så frykter ikke det akkurat, og hvem bryr seg om folk blir i spesielt godt humør etter midnatt?

Den som blir fullest er som regel pappa, men nå er han så gammel at han sovner først. :ler:

Skrevet

Jeg syns vin hører til et bedre måltid. Det er trist å servere indrefilet også ha cola ved siden av.

Anonymous poster hash: 38d14...51e
Skrevet

Men dere er kanskje vant med alkohol i hjemmet ved festlige og mindre festlige anledninger fra dere var barn av, da? Det er ikke alle som er det. Hos noen av oss har dette vært/og er fremdeles fy-fy, så da må dere heller tåle å være i en sammenkomst en gang i blant om man skulle være invitert til et festlig lag hos disse.

Hva mener du med fy-fy? Nei, jeg er ikke vant til fest hjemmefra. Har til dags dato ikke sett mine foreldre fulle. De tar seg et glass vin i ny og ne og min far har begynt å brygge øl på hobbybasis, men det er det.

Hvorfor skal alkohol være fy-fy? For oss som kommer fra hjem med et helt normalt forhold til alkohol er det helt greit å ta seg en fest i ny og ne.

Skrevet (endret)

Vi hadde åpen bar. Og gjett hva? Ingen fyll. Ingen megaschvær regning. Ingen vonde episoder. Glade og fornøyde gjester, hygge og glede.

Skulle jeg giftet meg igjen hadde jeg gjort det på samme måte. For meg er det viktigst at mine gjester har det bra, at de får hygge seg. Og mange hygger seg med noe godt i glasset, vin, øl eller kanskje en whiskey. For meg virker alkoholfritt bryllup litt ugjestmildt. Jeg er selv en som forøvrig ikke drakk en eneste dråpe alkohol på min store dag, og jeg drikker også sjelden. Jeg nyter heller en kald Pepsi Max for å si det slik. Men det betyr ikke at jeg ikke kan unne mine gjester alkohol.

Forøvrig kan fyll forhindres ved å ha en bartender som nekter gjestene mer alkohol hvis man merker de er på vei til å bli for berusede.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at i de bryllupene hvor de har begrenset alkoholservering er de bryllupene folk har blitt fullest, også de som normalt ikke hadde drukket så mye (inkl. undertegnede, sjarmerende nok).

Skrevet

Min erfaring er at i de bryllupene hvor de har begrenset alkoholservering er de bryllupene folk har blitt fullest, også de som normalt ikke hadde drukket så mye (inkl. undertegnede, sjarmerende nok).

Har faktisk opplevd det samme, bare at jeg ikke drakk alkohol. Var en meget merkelig opplevelse.

Skrevet (endret)

Har faktisk opplevd det samme, bare at jeg ikke drakk alkohol. Var en meget merkelig opplevelse.

Jeg er normalt veldig flink til å oppføre meg,altså. Men i akkurat DETTE bryllupet, så skulle det ikke være noe alkohol etter kakene (ikke betal-bar, heller). Så jeg og ABSOLUTT ALLE de 75 andre gjestene tenkte "jaja vi får drikke mens vi kan, så har vi "litt å gå på" utover kvelden". Big mistake, det ble ren fyllefest.

Brudeparet var de eneste edru, men sier selv de er veldig fornøyd med dagen. Og vi hadde det veldig gøy

Endret av Alice123
Skrevet

Jeg er normalt veldig flink til å oppføre meg,altså. Men i akkurat DETTE bryllupet, så skulle det ikke være noe alkohol etter kakene (ikke betal-bar, heller). Så jeg og ABSOLUTT ALLE de 75 andre gjestene tenkte "jaja vi får drikke mens vi kan, så har vi "litt å gå på" utover kvelden". Big mistake, det ble ren fyllefest.

Brudeparet var de eneste edru, men sier selv de er veldig fornøyd med dagen. Og vi hadde det veldig gøy

Hehe. Litt mot deres intensjon med andre ord? Godt de var fornøyd, men da skjønner jeg ikke helt poenget med å ikke servere alkohol etter middagen i utgangspunktet. Jeg mener, folk hadde kanskje til og med blitt mindre fulle? Merkelig tankegang spør du meg.

Skrevet

Hehe. Litt mot deres intensjon med andre ord? Godt de var fornøyd, men da skjønner jeg ikke helt poenget med å ikke servere alkohol etter middagen i utgangspunktet. Jeg mener, folk hadde kanskje til og med blitt mindre fulle? Merkelig tankegang spør du meg.

Haha, ja!

Det må sies at det ALDRI var min (eller noen andres) tanke å drikke seg full. Men det er jo mange timer igjen etter kakene, og vi tenkte at vi måtte ha "noe å gå på", slik at vi kunne danse og ha det artig sånn passe salongberusa.

Men vi drakk jo alt for mye alt for kort.

Alle ble koselig-fulle, da. Type "fhy fæen fhår en bryllupsfhæst jhævlig bra opplegg assa!".

Skrevet

Vi hadde fri bar fram til en stund etter kaffe og kaker. Da hadde det blitt servert en utrolig mengde cava, hvitvin, rødvin og diverse med kaffen.

Avtalen var at resturanten skulle ta salget den siste tiden. Fram til da betalte vi alt.

Glemmer ikke damen som grabbet med seg en halv hvitvinsflaske som sto godt inn på disken da hun hørte at det snart var slutt på fri bar! Og de som hamstret glassene med likør og brandy som sto fremme. Som om vi hadde tenkt å ta betalt for dem.

Klokken var jo langt på natt da vi kom så langt uansett.

Skrevet

Jeg syns vin hører til et bedre måltid. Det er trist å servere indrefilet også ha cola ved siden av.

Anonymous poster hash: 38d14...51e

Det kommer mye an på hva man er vant med.

Skrevet

Hva mener du med fy-fy? Nei, jeg er ikke vant til fest hjemmefra. Har til dags dato ikke sett mine foreldre fulle. De tar seg et glass vin i ny og ne og min far har begynt å brygge øl på hobbybasis, men det er det.

Hvorfor skal alkohol være fy-fy? For oss som kommer fra hjem med et helt normalt forhold til alkohol er det helt greit å ta seg en fest i ny og ne.

Det med at alkohol er fy-fy hører gjerne med i kristne familier. Mye av det er tradisjon, men også at man ikke vil drikke dette fordi vi vet at man da før eller siden oppfører seg på måter som ikke er bra. Ja, selvsagt er vi klar over at Jesus var med og serverte vin i bryllup/drakk vin i bryllup. For oss er dette det som er å ha et normalt forhold til alkohol, mens "dere andre" har et heller dårlig forhold til det. Det finnes mange sider av samme sak.

Skrevet

Det med at alkohol er fy-fy hører gjerne med i kristne familier. Mye av det er tradisjon, men også at man ikke vil drikke dette fordi vi vet at man da før eller siden oppfører seg på måter som ikke er bra. Ja, selvsagt er vi klar over at Jesus var med og serverte vin i bryllup/drakk vin i bryllup. For oss er dette det som er å ha et normalt forhold til alkohol, mens "dere andre" har et heller dårlig forhold til det. Det finnes mange sider av samme sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...