Kraula Skrevet 21. september 2013 Forfatter #21 Skrevet 21. september 2013 Lubber = tjukke sokker som er hjemmestrikka! Venninnen min bor i Tennessee, så jeg vet ikke hvor mye varmt tøy jeg skal sende henne.. men litt må jo til! Her ser jeg det er kjempemange gode forslag! Kom gjerne også med flere.
Kraula Skrevet 21. september 2013 Forfatter #22 Skrevet 21. september 2013 Noe med rosemaling? Norsk julepynt, type nisser, kongler, sopp. ol. Åh! Det hadde jeg aldri kommet på selv! Vet ikke helt hvor jeg finner det, men skal ta en titt. Takk!
Neket Skrevet 23. september 2013 #23 Skrevet 23. september 2013 Sjokolade er faktisk en sikker vinner. Jeg hadde med da jeg var der borte, og folk som påstod de ikke likte sjokolade, åt som gale 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #24 Skrevet 23. september 2013 Vet at mange utenlandske som har besøkt Norge kjøper med seg melkesjokolade, og har hørt at amerikansk godteri ikke kan måle seg med det norske. Kvikk Lunsj er godteri som jeg forbinder med Norge. Anonymous poster hash: 57a4d...044
Gjest Ironically me Skrevet 23. september 2013 #25 Skrevet 23. september 2013 -egentlig ikke. Bensinpumpe? Påhengsmotor? Sprayboks? Norske oppfinnelser! Binders? (norsk oppfinnelse) Anonymous poster hash: 60bc8...234
#Sunrise Skrevet 23. september 2013 #26 Skrevet 23. september 2013 Bare for og være litt skolesmart:) under en kring, husker ikke hvilken:P så brukte alle røde luer for og finne ut hvem som var norsk:) men det ble oppdaga, så dem gikk over til binders:) kjærringer er vel typisk norsk:) men no e jo æ nordfra:D
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #27 Skrevet 23. september 2013 Bare for og være litt skolesmart:) under en kring, husker ikke hvilken:P så brukte alle røde luer for og finne ut hvem som var norsk:) men det ble oppdaga, så dem gikk over til binders:) kjærringer er vel typisk norsk:) men no e jo æ nordfra:D Under krigen, mener du. Annen verdenskrig. Nisseluer. Nisselue er en fin gave. Anonymous poster hash: a337f...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #28 Skrevet 23. september 2013 Vet at mange utenlandske som har besøkt Norge kjøper med seg melkesjokolade, og har hørt at amerikansk godteri ikke kan måle seg med det norske. Kvikk Lunsj er godteri som jeg forbinder med Norge. Anonymous poster hash: 57a4d...044 Ja, jeg forbinder også Kvikk Lunsj og Melkesjokolade med Norge, men det gjør jo ikke andre. Kvaliteten på norsk sjokolade er likevel ikke god. Jeg har forsøkt å gi det bort en del ganger, men ingen har bedt om å få mer... Anonymous poster hash: a337f...a0c 1
super-s Skrevet 23. september 2013 #29 Skrevet 23. september 2013 Freia melkesjokolade slo alltid godt an da jeg sendte det til en engelsk venninne da vi pleide å sende gaver til hverandre. Den finnes jo i mange forskjellige former og størrelser. Ellers er jo mariusmønsteret veldig norsk, og du kan jo få alt mulig rart med det mønsteret på. Vaffeljern er kanskje dyrt å sende, men det er jo typisk norsk det også. Andre ting som er typisk norsk er ostehøvel, brunost, trollfigurer, elgting (bamser o.l.) osv. Stikk innom en suvernirbutikk, så kanskje du finner noen ideer!
Mulancholy Skrevet 28. september 2013 #30 Skrevet 28. september 2013 Komle blanding. Bare sørg for å oversette det som står på pakken;) 1
Gjest Ferie Skrevet 28. september 2013 #32 Skrevet 28. september 2013 (endret) Melkesjokolade har jeg sendt til en brevvenn utlandet (brunei) og den ble godt motatt selv om den smeltet litt i varmen. Når skal du sende gaven? Hvor gammel er hun? Du kan jo sende julepynt som er laget i norge/ typisk norske temaer og hvis du får plass til det så kan du jo sende sånn sjokolade kalender, jeg synes adventskalender er veldig norsk. Eventuelt norske dvd'er (hun kan se den med engelsk underdertekst) som reisen til julestjernen, kristin lavransdatter, flåklypa.....men det vil kanskje være litt sært for noen som ikke kan snakke norsk. Men da kan de jo høre norsk tale da;-) Endret 28. september 2013 av Ferie
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #33 Skrevet 28. september 2013 Brunost og ostehøvel, kvikklunsj, og noe med mariusmotiv på eller lignende. For gudenes skyld, ikke gi henne en såkalt vikinghjelm eller noe annet vikingfjas! Slikt er sjeldent historisk korrekt og ofte direkte respektløst ovenfor mytologien. En person som ikke har snøring på de norrøne tradisjoner eller levesett bør ikke bære et mjølnir-smykke. Anonymous poster hash: cfa37...554
Gjest Cevita Skrevet 29. september 2013 #34 Skrevet 29. september 2013 Hjemmelagde dorullnisser? Eller doruller, filt, bomull og lim så hun kan lage dorullnissene selv :-P
Sugerøret Skrevet 29. september 2013 #35 Skrevet 29. september 2013 Ostehøvel og brunost. Samt Melkesjokolade Vår kompis liker også maarud sitt potetgull . Vi har også kjøpt inn slike små nøkkeltroll og mariusgenser.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #36 Skrevet 29. september 2013 Åh! Det hadde jeg aldri kommet på selv! Vet ikke helt hvor jeg finner det, men skal ta en titt. Takk! Faktisk en veldig god ide, da de norske "fjøsnissene" er veldig ulik "Coca Cola nissen" som de ha i USA! Anonymous poster hash: fa4c0...d78
kr4321 Skrevet 29. september 2013 #37 Skrevet 29. september 2013 Et norsk vaffeljern også skriver du en god opPskrift på vafler, laminerer den = koselig norsk gave 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #38 Skrevet 30. september 2013 Et fat nordsjøolje. Anonymous poster hash: dae97...918
june mari Skrevet 30. september 2013 #39 Skrevet 30. september 2013 Bodde et år i USA og har tatt med en del gaver både da jeg bodde der og i ettertid på besøk! Er en del ulike prisklasser men for eksempel: - strikka lue, votter, kofte, Marius-mønster generelt, selbuvotter, ull-sokker ("læsta") - melkesjokolade (alle de som sier at melkesjokolade er av dårlig kvalitet kan umulig ha smakt amerikansk sjokolade...) - Rosemønster (servietter, kortstokk, vanlig postkort ) - Strikkemønster på kopper, servietter, kortstokk, telysholder - Isbjørn fra Hadeland Glassverk - Akevitt - Bøker med bilder om Norge, en spesiell by, natur, typisk norske eventyr - Trollfigurer, elgfigurer/bamser, fjøsnisser - Norskt flagg - Osthøvel - Brunost - Moltebærsyltetøy - Vaffelmiks fra Toro - Norske mynter - Julepynt - Adventskalender er ganske typisk norsk tror jeg
Fanderay Skrevet 30. september 2013 #40 Skrevet 30. september 2013 (endret) Mine amerikanske venner etterspør firkløversjokolade, trollfigurer (vilt begeistret for), duker, sørlandschips og syltetøy. Har sendt brunost og det har faktisk gått helt fint Et annet forslag er en tube kaviar, alltid gøy å la amerikanerne smake på Og så er sånne pose-ting - pannekaker etc - gøy å sende. Endret 30. september 2013 av Fanderay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå