Kraula Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Hei! Jeg har en venninne i USA som har norske aner, og jeg har lyst å overraske henne med en pakke som inneholder litt diverse "typisk norsk"-varer. Både mat og andre ting, som f.eks tjukke lubber. Har dere noen forslag? Tenkte også på brunost, vet ikke hvordan det er med å sende det inn til USA? Når jeg hadde det med meg pr. fly var det ikke noe mer problem enn at jeg gikk gjennom tollen og sa fra. Vet heller ikke om den holder seg noe særlig godt når den gjerne bruker 3 uker på å komme seg fra Norge til USA (tenkte å pakke den inn dobbelt i ziplock-pakke, men om de tror det er sprengstoff er jo det litt leit!). Ellers har jeg tenkt på kvikklunsj/Freia melkesjokolade. Kanskje noe tørrfisk? Noe mer? Alle forslag tas imot med stor takk!
jita Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Det er diverse ting du ikke kan ta med av mat inn i usa , så bare pass på å sjekk ut det før du sender noe 2
Gjest Geesus Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Tørket reinkjøtt, de selges i små blå poser sånn ca overalt i landet.
Kraula Skrevet 21. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2013 Det er diverse ting du ikke kan ta med av mat inn i usa , så bare pass på å sjekk ut det før du sender noe Mistenkte det.. så det skal jeg gjøre! Vet du noe om det står spesifisert noe sted? (takk!) Tørket reinkjøtt, de selges i små blå poser sånn ca overalt i landet. Takk! Det skal jeg sende. Kom gjerne med flere forslag, tenkte å sende en stoooor pakke! Kanskje også med en lusekofte.
Gjest Offensive Pie Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Vanlig, norsk ostehøvel? 1
Thorn Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Har hun barn? I så fall kan jeg anbefale trollbøkene som er illustrert av Rolf Lidberg 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Binders? (norsk oppfinnelse) Anonymous poster hash: 60bc8...234 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 fenalår et lite troll eller en elg godteri som er spesielt for norge. en pOse rømmegrøt? jeg vet ikke om de har det i andre land.... Anonymous poster hash: 8ca35...8f6 2
LiilS Skrevet 21. september 2013 #11 Skrevet 21. september 2013 Jeg tror ikke bindersen er norsk, vi harecbare tatt æren for det. Ostehøvelen derimot, tror jeg er norsk oppfinnelse. 3
wondergirl Skrevet 21. september 2013 #12 Skrevet 21. september 2013 Laks, da? Det er jo litt eksklusivt?
wondergirl Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Selbuvotter? Og så finnes det refleksbånd og -brikker med norske strikkemønstre, kanskje det er noe? 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #14 Skrevet 21. september 2013 Brunost er vanskelig å sende/transportere, norsk sjokolade og godteri er kun godt for oss eller folk som har bodd i Norge og er ikke av spesielt høy kvalitet heller, så det ville jeg droppet. Det eneste unntaket er muligens Kong Haakon. Lakris er nokså typisk norsk, men det er mange som ikke liker det. Hvis du skal reise over, kan du ta med tørre Vestlandslefser og lage selv med smør og kanel. Jeg ville satset på norsk strikketøy, Selbuvotter og -lue er koselige gaver, eller Mariusgenser som er mye finere og flottere. Du kan kanskje også se om du finner kjøleskapsmagnet eller lignende med trollmotiv, men det er jo ærlig talt mer turistsuvenir enn noe nordmenn omgir seg med. Anonymous poster hash: a337f...a0c 2
pantertante Skrevet 21. september 2013 #15 Skrevet 21. september 2013 Selbuvotter? Og så finnes det refleksbånd og -brikker med norske strikkemønstre, kanskje det er noe? Selbuvotter tenkte jeg også på. Musikk av Edvard Grieg (spes. fra Peer Gynt). Filmen Trolljegeren. Et norsk flagg.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #16 Skrevet 21. september 2013 tjukke lubber?? Tror kanskje det kan bety lobber. Anonymous poster hash: 385ba...15e
Mynona Skrevet 21. september 2013 #17 Skrevet 21. september 2013 Tror kanskje det kan bety lobber.Anonymous poster hash: 385ba...15e Vet ikke hva det er heller jeg... 3
Cessa74 Skrevet 21. september 2013 #18 Skrevet 21. september 2013 Reinsdyrskinn (kult til interiøret), marius genser/ evnt sokker, votter eller lue i Marius møsnter og ikke minst: Freia melkesjokolade (et must!!) 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #19 Skrevet 21. september 2013 Vet ikke hva det er heller jeg... Tjukke labber? Iallefall, jeg ville sendt freia melkesjokolade, spekeskinke, ostehøvel, pyntetroll, nøkkelring der det står "norge" på ellernoe.... strikkede votter/labber, laks... Anonymous poster hash: d65f7...687
Soleklart Skrevet 21. september 2013 #20 Skrevet 21. september 2013 Noe med rosemaling? Norsk julepynt, type nisser, kongler, sopp. ol. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå