AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 ? Anonymous poster hash: f0e71...375
Kraula Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 (endret) Jeg drikker Kusmi sin (http://en.kusmitea.com), de er fantastisk gode! Edit: la ved bare link til siden, men her er oversikten over hvilke grønne teer de har. http://en.kusmitea.com/catalogsearch/result/?q=Green+Tea Jeg drikker detox (http://en.kusmitea.com/our-teas/wellness-tea/detox.html) og Strawberry (http://en.kusmitea.com/our-teas/flavoured-tea/strawberry-green-tea.html?q=Green+Tea) Endret 21. september 2013 av Kraula
LiilS Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Palais des thés har teer som smaker veldig godt! Har prøvd fra iHerb og Pukka, men ingenting srlå Plaias des Thés Liiker spesielt Thés de Sables (slik det staves?) fra dem
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Tusen takk for svar, skal prøve ut samtlige! Palais des thés har teer som smaker veldig godt! Har prøvd fra iHerb og Pukka, men ingenting srlå Plaias des Thés Liiker spesielt Thés de Sables (slik det staves?) fra dem Hvor får man tak i denne? -TS Anonymous poster hash: f0e71...375
Dragonfly84 Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Fleur de geisha fra palais des thes 1
LiilS Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Å, glemte å linke! Men det har visst Dragonfly gjort
Gjest gjest17 Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Dragon Well i fra tesiden.no er kjempegod! De har også mange gode hvite te'er Silver Needle er en langvarig favoritt, men er også veldig glad i Jasmin Dragon pearls :-)
PecanPie Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Palais des thés har teer som smaker veldig godt! Har prøvd fra iHerb og Pukka, men ingenting srlå Plaias des Thés Liiker spesielt Thés de Sables (slik det staves?) fra dem Og jeg er veldig glad i Thé Des Amants
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 TS, er du vant med grønn te? For det viktigste for å få god grønn te er å trekke den rett (70-80 grader maks, dess varmere vann dess bitrere te) om du trekker den som vanlig svart te vil selv de dyreste merkene/blandingene bare smake bittert/beskt/gress. Kan godt være du vet dette, bare nevner det for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 9a9cf...bcf
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Matcha er min favoritt av de grønne japanske, men har hørt gyokuro skal være veldig god også. De er begge dyrket på samme måte, dvs i skyggen, så de har vel begge den litt søtlige smaken. Anonymous poster hash: 2ed6c...a96
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 TS, er du vant med grønn te? For det viktigste for å få god grønn te er å trekke den rett (70-80 grader maks, dess varmere vann dess bitrere te) om du trekker den som vanlig svart te vil selv de dyreste merkene/blandingene bare smake bittert/beskt/gress. Kan godt være du vet dette, bare nevner det for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 9a9cf...bcf Jeg har drukket mye grønn te, men er ingen te-ekspert! Jeg putter teen rett opp i vann som nettopp har kokt, og jeg regner med at det er mer enn 70-80 grader. Har ofte merket at teen er litt bitter, så tusen hjertelig takk for tips!! Skal huske på dette til neste gang. -TS Anonymous poster hash: f0e71...375 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Jeg har drukket mye grønn te, men er ingen te-ekspert! Jeg putter teen rett opp i vann som nettopp har kokt, og jeg regner med at det er mer enn 70-80 grader. Har ofte merket at teen er litt bitter, så tusen hjertelig takk for tips!! Skal huske på dette til neste gang. -TS Anonymous poster hash: f0e71...375 Bare hyggelig veldig vanlig å ikke tenke på det med vanntemperatur når en er vant til svart Noen er så avanserte at de har termometer og sjekker temperatur og sånn. Men jeg tar det litt på ca bare - koker vann i vannkoker og lar den stå par minutter, det pleier å bli greit nok. Om jeg trekker teen rett i koppen pleier jeg å legge et lokk over (f.eks et tefat) så teen ikke blir kald før den er ferdig - siden grønn te skal trekke litt lengre enn vanlig. Du vil få en helt annen te-opplevelse Anonymous poster hash: 9a9cf...bcf
magicpie Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 Jeg synes Twinings Green Tea Forest Fruits er kjempegod Får kjøpt den i de fleste matbutikker.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 Temperatur og tid har alt å si! Grønn og hvit te skal trekkes på 60-80 grader i 3 minutter. Grønn og hvit te skal ikke være bitter overhodet. Er den bitter er den brygget feil Hvis jeg koker vann uten termometer, heller jeg kokende vann i koppen og lar den stå til like før den er drikkeklar, deretter putter jeg i teen, og setter timer på tre minutter. Perfekt hver gang Anonymous poster hash: 62483...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #19 Skrevet 21. februar 2014 Har noen tips til et te-termometer? Anonymous poster hash: 56386...6b0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #20 Skrevet 21. februar 2014 Vannkoker med temperaturinnstilling er vel det enkleste, ellers vet jeg at Mighty Leaf har termometere til å putte i koppen. Vet ikke om de shipper til Norge, men du finner sikkert mye på nett uansett Anonymous poster hash: 62483...2b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå