Gå til innhold

Tips til en god grønn te?

Fremhevede innlegg

Skrevet

? :)

Anonymous poster hash: f0e71...375
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg drikker Kusmi sin (http://en.kusmitea.com), de er fantastisk gode!

Edit: la ved bare link til siden, men her er oversikten over hvilke grønne teer de har. http://en.kusmitea.com/catalogsearch/result/?q=Green+Tea

Jeg drikker detox (http://en.kusmitea.com/our-teas/wellness-tea/detox.html) og Strawberry (http://en.kusmitea.com/our-teas/flavoured-tea/strawberry-green-tea.html?q=Green+Tea) :)

Endret av Kraula
Skrevet

Palais des thés har teer som smaker veldig godt! Har prøvd fra iHerb og Pukka, men ingenting srlå Plaias des Thés :) Liiker spesielt Thés de Sables (slik det staves?) fra dem

Skrevet

Tusen takk for svar, skal prøve ut samtlige! :)

Palais des thés har teer som smaker veldig godt! Har prøvd fra iHerb og Pukka, men ingenting srlå Plaias des Thés :) Liiker spesielt Thés de Sables (slik det staves?) fra dem

Hvor får man tak i denne? :)

-TS

Skrevet

Å, glemte å linke! Men det har visst Dragonfly gjort :)

Skrevet

Dragon Well i fra tesiden.no er kjempegod! De har også mange gode hvite te'er Silver Needle er en langvarig favoritt, men er også veldig glad i Jasmin Dragon pearls

:-)

Skrevet

Og jeg er veldig glad i Thé Des Amants :)
Skrevet

TS, er du vant med grønn te? For det viktigste for å få god grønn te er å trekke den rett :) (70-80 grader maks, dess varmere vann dess bitrere te) om du trekker den som vanlig svart te vil selv de dyreste merkene/blandingene bare smake bittert/beskt/gress. Kan godt være du vet dette, bare nevner det for sikkerhets skyld :)

Anonymous poster hash: 9a9cf...bcf
Skrevet

Matcha er min favoritt av de grønne japanske, men har hørt gyokuro skal være veldig god også. De er begge dyrket på samme måte, dvs i skyggen, så de har vel begge den litt søtlige smaken.

Anonymous poster hash: 2ed6c...a96
Skrevet

TS, er du vant med grønn te? For det viktigste for å få god grønn te er å trekke den rett :) (70-80 grader maks, dess varmere vann dess bitrere te) om du trekker den som vanlig svart te vil selv de dyreste merkene/blandingene bare smake bittert/beskt/gress. Kan godt være du vet dette, bare nevner det for sikkerhets skyld :)

Jeg har drukket mye grønn te, men er ingen te-ekspert! Jeg putter teen rett opp i vann som nettopp har kokt, og jeg regner med at det er mer enn 70-80 grader. Har ofte merket at teen er litt bitter, så tusen hjertelig takk for tips!! Skal huske på dette til neste gang. :) -TS

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har drukket mye grønn te, men er ingen te-ekspert! Jeg putter teen rett opp i vann som nettopp har kokt, og jeg regner med at det er mer enn 70-80 grader. Har ofte merket at teen er litt bitter, så tusen hjertelig takk for tips!! Skal huske på dette til neste gang. :) -TS

Bare hyggelig :) veldig vanlig å ikke tenke på det med vanntemperatur når en er vant til svart :)

Noen er så avanserte at de har termometer og sjekker temperatur og sånn. Men jeg tar det litt på ca bare - koker vann i vannkoker og lar den stå par minutter, det pleier å bli greit nok. :) Om jeg trekker teen rett i koppen pleier jeg å legge et lokk over (f.eks et tefat) så teen ikke blir kald før den er ferdig - siden grønn te skal trekke litt lengre enn vanlig.

Du vil få en helt annen te-opplevelse :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg synes Twinings Green Tea Forest Fruits er kjempegod :) Får kjøpt den i de fleste matbutikker.

Skrevet

Temperatur og tid har alt å si! :) Grønn og hvit te skal trekkes på 60-80 grader i 3 minutter. Grønn og hvit te skal ikke være bitter overhodet. Er den bitter er den brygget feil :) Hvis jeg koker vann uten termometer, heller jeg kokende vann i koppen og lar den stå til like før den er drikkeklar, deretter putter jeg i teen, og setter timer på tre minutter. Perfekt hver gang :)

Anonymous poster hash: 62483...2b1
  • Liker 1
Skrevet

Har noen tips til et te-termometer?

Anonymous poster hash: 56386...6b0

Skrevet

Vannkoker med temperaturinnstilling er vel det enkleste, ellers vet jeg at Mighty Leaf har termometere til å putte i koppen. Vet ikke om de shipper til Norge, men du finner sikkert mye på nett uansett :)

Anonymous poster hash: 62483...2b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...