AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Så lenge jeg holder meg under kcal grensen min, har det noe å si hvor kcal kommer fra? Tenker da på feks en lørdag med en usunn middag og/eller godteri.Anonymous poster hash: 69d67...849
Supraspinatus Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Rent fysisk for vektnedgang så spiller det ingen rolle. En kan i teorien* gå ned i vekt med twix. *Grad av insulinresistens spiller en rolle med tanke på inntak av karbohydrater. I tillegg vil et høyt inntak av fruktose være svært ugunstig for fett i blodet. 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 (endret) Sagt på en enklere måte; kroppen din har det bedre med grønnsaker og proteiner enn med sukker, men du vil gå ned like mye i vekt i vekt dersom dagens kcal kommer fra sjokolade eller fra grønnsaker. Endret 21. september 2013 av Gresshoppesang
Gjest Coolaid Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 For vektnedgang har det ikke noe å si i teorien. Men veldig salte matvarer hjelper til å holde på vann i kroppen. I tillegg som de andre har svart over. Kroppen din innvendig har ikke godt av de "feile" matvarene. Mange matvarer skader deg innvendig på sikt, mens andre matvarer kan gjøre deg lat, "tung" og yte dårligere ved fysiske prestasjoner. Det er min mening.
Jade Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 En annen ulempe med å spise usunn mat (med mye kcal), er at du gjerne ikke blir mett. Evt. ender opp med å sprenge kcal-grensen. Noe som selvsagt er helt greit av og til! 1
Finnfinn Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Jo, men for eks en diett bestående av for eks . kun sjokolade vil du ende opp med både mangelsykdommer og diabetes osv. Det beste et variert kosthold
sberg Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Det alle de andre har prøvd på å påpeke er at kroppen trenger flere ulike næringsstoffer. Manglende næringstoffer vil endre mange proesser i kroppen så det holder ikke å bare telle antall kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå