Gå til innhold

Vil den nye regjeringen ta fedres rettigheter på alvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere den nye regjeringen vil gjøre det? Sosialistene raserte jo fars rettigheter.

Anonymous poster hash: 2e064...063
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for de fjernet jo pappapermisjonen? :klo:

Anonymous poster hash: c430f...d4a
  • Liker 6
Skrevet

Ja, for de fjernet jo pappapermisjonen? :klo:

Anonymous poster hash: c430f...d4a

Jeg snakker om saker som fordeling av ansvar, og bidragssummer. Alenemødre i Norge lever jo som dronninger i dag.

Skrevet

Jeg snakker om saker som fordeling av ansvar, og bidragssummer. Alenemødre i Norge lever jo som dronninger i dag.

Hvordan lever en alenemor som en dronning når barnet er f.eks. 10 år og hun har en helt vanlig inntekt? Kan ikke si at den ekstra barnetrygden på 970,- gjør at man lever i overflod.....

Anonymous poster hash: 001bd...7b1

• Liker 6
Skrevet

Hvordan lever en alenemor som en dronning når barnet er f.eks. 10 år og hun har en helt vanlig inntekt? Kan ikke si at den ekstra barnetrygden på 970,- gjør at man lever i overflod.....

Anonymous poster hash: 001bd...7b1

Da har hun akkumulert flerfoldige hundretusen i formue fra staten. Nei, nå håper jeg FrP tar grep om situasjonen og senker trygdene til alenemødre. Vi kan ikke slite oss ut hver dag for at de skal sitte og blogge og i tillegg få masse reklameinntekter, nok er nok.

Skrevet

Da har hun akkumulert flerfoldige hundretusen i formue fra staten. Nei, nå håper jeg FrP tar grep om situasjonen og senker trygdene til alenemødre. Vi kan ikke slite oss ut hver dag for at de skal sitte og blogge og i tillegg få masse reklameinntekter, nok er nok.

Ja, det slår nok bra ut når det igjen fører til doblede bidrag for far..

Anonymous poster hash: 062f8...62a

• Liker 5
Skrevet

Ja, det slår nok bra ut når det igjen fører til doblede bidrag for far..

Anonymous poster hash: 062f8...62a

Vi må lære alenemødrene at pengene skal gå til barna, ikke opprettholde deres luksuriøse livsstil.

Skrevet

Håper den nye regjeringen tar BARNS rettigheter på alvor.

Sånn det er nå så kan barnefar bare løpe sin vei forså å komme og gå som det passer han, det har ingen konsekvenser for han og han kan gjemme seg bak det at barnet har rett på samvær med begge foreldre.

Noen må tenke på at barn trenger stabilitet og at en far som kommer og går som han selv vil ødelegger oppveksten til barnet

Anonymous poster hash: 3fec3...5f4

• Liker 11
Skrevet

Ajajaj, en forsmådd far vil starte debatt om alenemødre, frem med popkornet.

Anonymous poster hash: 183a0...a06

• Liker 4
Skrevet

Ja, FrP er nok svaret... :fnise:

Dessuten har fedre gode nok rettigheter som de har. De får heller begynne å være litt bevisst på hvilke valg de tar selv.

Men skjønner absolutt ingenting av hvordan en kan tro at de konservative skal skyve likestillingen framover... jeg ville tippet at det gikk andre vei.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke at fedres rettigheter eller mødres rettigheter er den største prioriteten. Det er BARNAS rettigheter som virkelig burde oppgraderes ganske mange hakk. Hvor mange barn blir ikke tvingt til samvær med både mødre og fedre som utøver fysisk/psykisk vold mot dem?

Anonymous poster hash: 06aee...9a1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke at fedres rettigheter eller mødres rettigheter er den største prioriteten. Det er BARNAS rettigheter som virkelig burde oppgraderes ganske mange hakk. Hvor mange barn blir ikke tvingt til samvær med både mødre og fedre som utøver fysisk/psykisk vold mot dem?

Ja, vi får håpe barnas rettigheter blir bedre. Men dessverre er det jo slik i dag at en del mødre gjemmer seg bak barns rettigheter, for å skaffe seg enda mere ressurser.

Skrevet

Ajajaj, en forsmådd far vil starte debatt om alenemødre, frem med popkornet.

Anonymous poster hash: 183a0...a06

Dette er bare en vits for dere? Mange menn lider, og det er bare underholdning?

Skrevet

Dette er bare en vits for dere? Mange menn lider, og det er bare underholdning?

Mange BARN lider, men det bryr deg ikke?

Anonymous poster hash: ba164...f8e

• Liker 5
Skrevet

Ehe? Jeg er alenemor og har ikke annet enn dobbelt barnebidrag. Men jaggu meg de 970 kr i mnd gjør meg virkelig til en dronning..

Anonymous poster hash: 27ca1...701

• Liker 6
Skrevet

Ehe? Jeg er alenemor og har ikke annet enn dobbelt barnebidrag. Men jaggu meg de 970 kr i mnd gjør meg virkelig til en dronning..

Anonymous poster hash: 27ca1...701

Det viser bare hvor vanskelig det er å ta seriøse debatter om dette emnet. Det er så mange forskrudde forestillinger blandt de som mener de diskrimineres at man kan jo ikke la være å le...

• Liker 2
Skrevet

Det viser bare hvor vanskelig det er å ta seriøse debatter om dette emnet. Det er så mange forskrudde forestillinger blandt de som mener de diskrimineres at man kan jo ikke la være å le...

Jobber du ikke?

Anonymous poster hash: 26862...f26

Gjest BettyBoop
Skrevet

Tror dere den nye regjeringen vil gjøre det? Sosialistene raserte jo fars rettigheter.

ehh sosialistene gav fedre lengre permisjon.... de blå vil fjerne den lovfestede pappapermisjonen...
  • Liker 2
Skrevet

Helt enig, og her har den sittende regjeringen gjort forholdene enda verre. Det er SV med Inga Marthe i spissen som har sørget for et system som er helt absurd som til slutt går utover barna.

Jeg tenker da spesielt på den nye loven hvor mor (SV snakker om hovedforelder, som i 99 av100 tilfeller er mor) uten lov og dom kan nekte far samværsrett med sitt eget barn kun basert på mors egne uttalelser om at hun ikke stoler på far. Dette er helt vanvittig og det er ikke til å tro at en statsråd kan gjøre noe slikt i 2013, men det har hun altså gjort. Regner med at den nye regjeringen sørger for at denne loven forsvinner fortere enn svint. Denne loven er jo en gavepakke til forsmådde og bitre mødre som skal hevne seg på far, og JA de er det mange av. På spørsmål fra journalister om akkurat dette svarte Inga Marthe: Ja, det stemmer at dette kan misbrukes om de ønsker det, men jeg STOLER på at loven ikke misbrukes.... Er det rart man fryder seg over at SV er ute av regjering OG Inga Marthe er ute av tinget? Makan til mannefiendtlig politiker skal man lete lenge etter.

Videre har de ikke gjort en dritt for å rette opp i urettferdigheter med barnebidrag. Historien om faren som måtte betale økt barnebidrag da mor fikk nytt barn med ny mann kjenner vi jo alle, det var jo her på KG han først fortalte om dette, før mediene fikk tak i det. Så vidt meg bekjent er intet gjort i denne saken av Inga Marthe og co. Det er hårreisende urettferdig.

Og slik kan man nevne eksempler i fleng hvor far blir systematisk diskriminert. Jeg kjenner flere fedre som dessverre gir opp og orker ikke dette kjøret, med den konsekvensen av at de får svæt lite tid med barnet sitt, og venter heller til barnet blir eldre og kan bestemme selv, og forhåpentligvis ikke er for hjernevaska av mor.

Skrevet

ehh sosialistene gav fedre lengre permisjon.... de blå vil fjerne den lovfestede pappapermisjonen...

Eeeeehhhh. Nei det vil de ikke! De vil sørge for at mor og far kan BESTEMME SELV hvor mye de skal ta. Far kan altså ta 30 uker om han vil. Far vil fortsatt ha lovfestet permisjon om et par blir enige om at far skal ta lang permisjon. Ingen, hverken NAV eller arbeidsgiver kan nekte han dette.

Er det ikke på tide å slutte å spy ut disse usannhetene i debatten om foreldrepermisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...