Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Bare for å lage enda mer sutring rundt temaet.

Jeg vil påstå at minst nitti prosent av alle menn jeg har møtt hadde vært utro dersom de fikk sjansen og visste at det ikke ville blitt oppdaget.

(Nå ser jeg bort fra de som er forholdsvis nyforelskede - de regnes ikke)

Det er altfor lett å tenne dem, og jeg er ikke akkurat noen filmstjerne som alle snur seg etter. Jeg ser ut som fru X fra en av forstedene.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest akurat nå
Skrevet

Da vil jeg ikke påstå at de er mye til menn...

En ekte mann er i stand til å se hva som betyr noe her i livet og ta et valg ut ifra det, et valg som ikke går på akkord med det forholdet han er i.

Skrevet

En ekte mann er i stand til å se hva som betyr noe her i livet og ta et valg ut ifra det, et valg som ikke går på akkord med det forholdet han er i.

Det er noen som synes at å ha sex med andre enn den man er i et forhold med ikke betyr verdens undergang. Og at det fins et liv etter at man har vært utro.

Hvorfor betyr sex for dere jenter så utrolig mye..? Det går an å ha sex uten følelser.

Skrevet

Jeg tror det handler mye om hva slags miljø man er i jeg. Hvilken kultur som er rådende i dette miljøet.

Jeg vil tørre å påstå at det er mindre utroskap i akademiske miljøer enn i miljøer hvor utdannelsen er lav eller lik null.

Provoserende?

Mulig, men det er min erfaring.

Nå vet jeg at min erfaring ikke er nok til å generalisere ut i fra. Er det noen andre som har tilsvarende erfaring, eller har erfart det motsatte?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Det er noen som synes at å ha sex med andre enn den man er i et forhold med ikke betyr verdens undergang. Og at det fins et liv etter at man har vært utro.

Hvorfor betyr sex for dere jenter så utrolig mye..? Det går an å ha sex uten følelser.

Problemet er at partneren ikke er enig da skjønner du, og da er det duket for trøbbel... dersom det er greit for begge, så er det jo helt ok. Men når det ikke er greit for begge, da må man være voksen nok til å ta konsekvensen av det og enten være trofast, eller avslutte forholdet. Man kan ikke få i både pose og sekk bestandig.

For meg er sex uten følelser helt uinteressant. Jeg kan få sex MED følelser, og det er så utrolig mye bedre!

Gjest Ethereal
Skrevet
Jeg vil tørre å påstå at det er mindre utroskap i akademiske miljøer enn i miljøer hvor utdannelsen er lav eller lik null.

Provoserende?

Mulig, men det er min erfaring.

Nå vet jeg at min erfaring ikke er nok til å generalisere ut i fra. Er det noen andre som har tilsvarende erfaring, eller har erfart det motsatte?

Vel, jeg beveger meg i et akademisk miljø (er stipendiat på univ), og jeg observerer endel ting jeg helst ikke ville sett...:o

Men jeg HÅPER du har rett.

Skrevet

Vel, jeg beveger meg i et akademisk miljø (er stipendiat på univ), og jeg observerer endel ting jeg helst ikke ville sett...:o

Vel, når jeg studerte på universitetet så jeg også slike ting, klart det også skjer i akademiske miljøer, men ikke i sammen omfang som det miljøet jeg er i nå.

Har flyttet til en by i Østfold etter endt utdanning og fått meg jobb her. Har etterhvert fått en del nye venner, mange uten særlig utdannelse (mye industri her). Jeg blir helt slått ut av mengden av slik aktivitet. Det er nesten så jeg ikke stoler på noen mer.

Jeg er overhode ikke vant til det samme omfanget i mitt miljø i Trondheim, som jeg stadig reiser tilbake til for å få et lite pusterom mellom slaga :wink:

Makan til drikke- og kroppsfiksert kultur det er her i Østfold skal man lete lenge etter. DØDS HARRY!!!

Skrevet

Skrevet

Vel, når jeg studerte på universitetet så jeg også slike ting, klart det også skjer i akademiske miljøer, men ikke i sammen omfang som det miljøet jeg er i nå.

Har flyttet til en by i Østfold etter endt utdanning og fått meg jobb her. Har etterhvert fått en del nye venner, mange uten særlig utdannelse (mye industri her). Jeg blir helt slått ut av mengden av slik aktivitet. Det er nesten så jeg ikke stoler på noen mer.

Jeg er overhode ikke vant til det samme omfanget i mitt miljø i Trondheim, som jeg stadig reiser tilbake til for å få et lite pusterom mellom slaga :wink:

Makan til drikke- og kroppsfiksert kultur det er her i Østfold skal man lete lenge etter. DØDS HARRY!!!

He, he.. :sjarmor:

Vokste opp i Østfold, gjorde mine første bekjentskaper med flatfylla der (før jeg flyttet til mer siviliserte strøk), og må vel si meg litt enig i det med drikke- og kroppsfiksert kultur. Men vet ikke om det egentlig er noe mer utroskap der enn andre steder?

Jeg har hørt de utroligste historier :o :o :o fra mange forskjellige miljøer. Vet ikke om akademikere er noe bedre enn andre, kanskje de er litt mer diskrete med utroskapen sin. Jeg må derfor si meg helt enig med Mysan.

Menn er noen svin!

Og damene er ikke mange hakkene bedre!

Gjest TomKrus
Skrevet

Haha :) Og det er det samme jeg mener om studentmiljøet i Trondheim :) Ellers har jeg samme bakgrunn som Etheral og ser lite slik groms her, men så er jo folkene her enten under 30 eller over 60.

Skrevet

Haha :) Og det er det samme jeg mener om studentmiljøet i Trondheim :) Ellers har jeg samme bakgrunn som Etheral og ser lite slik groms her, men så er jo folkene her enten under 30 eller over 60.

Kanskje jeg bare er utrolig naiv hver gang jeg er i Trondheim :ler: eller kanskje akademikere er mer diskret som nevnt over :wink:

Her i Østfold er det så lite at alle får vite om ting uansett. Det har skjedd flere ganger at jeg har fått sms'er, etter at samboeren min har vært på byen, fra bekjente eller venninner om at han har dratt strikken litt langt.

Alle kompisene hans holder på slik også, og etterhvert må jeg vel bare innse at han ikke er mye annerledes enn dem, selv om han påstår noe annet :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mener å ha hørt undersøkelser som har vist at det er mer utroskap i akademiske miljøer og blant høyt utdannede (uten at jeg kan huske hvilken undersøkelse det dreier seg om). Synes det virker logisk jeg. Mennesker med høy utdannelse har ofte jobber hvor det er mange muligheter til å reise bort på seminarer på flotte hoteller, møte mange nye mennesker etc. og møter dermed mange fristelser. Ikke dermed sagt at det ikke skjer i andre miljøer eller at disse ikke møter nye mennesker, men regner med at dere forstår poenget mitt. Jeg er selv akademiker på min hals, så har ingen interesse av å sverte denne gruppen, men synes tankegangen er logisk.

Skrevet

Sukk.. skulle akkurat skrive om den samme undersøkelsen som deg, gjest! Men husker heller ikke hvilken det var! Har stått om det i avisen vet jeg! Ikke så ALT for lenge siden heller!

Jeg er selv i et akademisk miljø, og synes sånt er trist lesing :-(

Og det som ble nevnt om miljø og den slags... Jeg er jo enig, men får litt inntrykk av at hele samfunnet er det "miljøet" som påvirker til utroskap! Sex klint over forsider på alle aviser, beskrivelser av at horekunder betaler for tjenester fordi konene ikke stiller opp... Jeg blir helt slapp!

Dersom ikke kjæresten min er fornøyd med meg og det jeg kan tilby kan det jammen være det samme!!! (Nå er han det da, heldigvis! :sjarmor: Har i alle fall bestemt meg for at jeg skal stole på han!)

Gjest gjest1
Skrevet

Provoserende?

:sjarmor: Nuvel, jeg vet nu ikke helt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Det gjelder ikke bare menn, men også kvinner. Under gitte forhold kan det skje med de fleste av oss.

Min erfaring er at det skjer i alle sosiale lag. Jobb, status tror jeg betyr lite der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Utroskap skjer i alle sosiale lag selvfølgelig. Jeg har lest et eller annet sted at det skjer mest i de høyere sosiale lag. Det rimer jo bra det: det er de med mest utdannelse som stiller høyest krav og er mest ego.

Unge karrierebevisste menn i Oslo er likevel gruppen som tar den helt ut med alle horene.

I Østfold er det mye utroskap, drikking og Sparta-hockey mentalitet...mye utroskap der har jeg lest og hørt fra kjente. Ikke så rart, med all industrien...Isåfall stemmer jo ikke dette med påstanden øverst i innlegget. :roll:

Utroskap...er overalt i disse dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...