Badhairday Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Dersom jeg vil stramme opp og få litt muskler, er det ok å f.eks spise pizza på fresagen og godteri på lørdag? Eller er det helt fyfy? Jente 17år, 170høy, 61kg
Gjest meh Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Selv toppatleter skeier ut av og til, det kan nok være en fordel å ikke være helt fullstendig nazi vedrørende kosthold hvis du ønsker å holde motivasjonen oppe. Pizza trenger ikke å være så alt for ille så lenge bunnen er grov og du bruker kjøttdeig med lavt fettinnhold.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Det kommer an på hvor fort du vil oppnå resultater. Men så lenge du har litt kontroll, så går det nok bra det ja. Anonymous poster hash: 6672c...413
Badhairday Skrevet 21. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2013 Selv toppatleter skeier ut av og til, det kan nok være en fordel å ikke være helt fullstendig nazi vedrørende kosthold hvis du ønsker å holde motivasjonen oppe. Pizza trenger ikke å være så alt for ille så lenge bunnen er grov og du bruker kjøttdeig med lavt fettinnhold. Så dvs hjemmelaget pizza? Men hva er grensen? 2-3 stk eller en hel pizza (liten selvfølgelig)? Vennindene mine kan godt spise en hel stor. Men nå er det ikke opptatte av kosthold og trening da..
Badhairday Skrevet 21. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2013 Det kommer an på hvor fort du vil oppnå resultater. Men så lenge du har litt kontroll, så går det nok bra det ja. Anonymous poster hash: 6672c...413 Vil jo selvfølgelig oppnå resultater raskest mulig... Men etter at jeg kuttet ut brød og godteri (og pizza etc.) tenker jeg myeeee på det..
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Dette er jo umulig å svare på. Om du vil ned i vekt, så må du passe på at kaloriunderskuddet til er stort nok til at du går ned. Om du ligger i kaloriunderskudd i ukedagene, men spiser deg opp igjen i kalorioverskudd i helgene, så kommer du ikke til å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 9be0a...92b 2
Rosewood Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Så lenge du ikke overdriver godteriinntaket så synes jeg det er greit med en godteridag trenger ikke å ete en hel pose chips, smågodt og sjokolade. Jeg pleier å dele en chips med kjæresten, og så har en en liten pose smågodt selv. Livet er jo til for å nytes, synes ikke man skal forby seg alt man liker, men heller begrense seg litt. Synes ikke at litt godteri en dag i uka er noe galt, så lenge man spiser sunt ellers 3
Gjest meh Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 (endret) Så dvs hjemmelaget pizza? Men hva er grensen? 2-3 stk eller en hel pizza (liten selvfølgelig)? Vennindene mine kan godt spise en hel stor. Men nå er det ikke opptatte av kosthold og trening da.. Kommer jo som sagt helt an på. Spiser du som vanlig den dagen i tillegg til pizzaen så vil det ha en del å si på sikt hvis det gjøres ofte, spiser du dog mindre enn vanlig og spiser noen pizzastykker så vil det ha minimalt eller ingenting å si. Pizza er ikke så utrolig ille så lenge bunnen er noenlunde grov og kjøttdeigen har lite fett, godteri er det hakket verre med siden det bare er raske karbohydrater. Endret 21. september 2013 av meh
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 I teorien kan du spise pizza og smågodt hver eneste dag, og fremdeles gå ned i vekt.... Anonymous poster hash: 9a732...8e6
cocoon Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 I begynnelsen er det nok lurt å la være, så man blir vant til et bedre kosthold:) Man får da gjerne mindre lyst på søtsaker, og da klarer man fint å spise passelig med usunne ting iblant.
Badhairday Skrevet 21. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2013 Dette er jo umulig å svare på. Om du vil ned i vekt, så må du passe på at kaloriunderskuddet til er stort nok til at du går ned. Om du ligger i kaloriunderskudd i ukedagene, men spiser deg opp igjen i kalorioverskudd i helgene, så kommer du ikke til å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 9be0a...92b I utgangspunktet vil jeg ikke mye ned i vekt. Har fått bort 6 kg (gikk opp 2 gjennom sommeren) men da lå jeg på 700 kcal og slet meg ut. Glad den tiden er over. Gjorde alt feil - men gikk jo ned. Nå vil jeg som sagt stramme opp og få litt magemuskler frem..
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #12 Skrevet 21. september 2013 I utgangspunktet vil jeg ikke mye ned i vekt. Har fått bort 6 kg (gikk opp 2 gjennom sommeren) men da lå jeg på 700 kcal og slet meg ut. Glad den tiden er over. Gjorde alt feil - men gikk jo ned. Nå vil jeg som sagt stramme opp og få litt magemuskler frem.. Om du vil ha markerte magemuskler så må du ned i fettprosent. Men kos deg du, det er trossalt lørdag. Om du er streng med kostholdet hele uka, så ser jeg ingen grunn for å ikke skulle kose seg litt. Å få stram kropp kommer av tung styrketrening. Anonymous poster hash: 9be0a...92b
Gjest Gresshoppesang Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Spis pizza og snop med god samvittighet. Du trener en del og tunge timer. Dersom du ikke unner deg litt kos innimellom, kommer du til å sprekke fullstendig en eller annen gang. Du har MYE igjen av livet og har du tenkt å bruke det til å bare spise det du BØR spise? I think not. 2
Gjest Funky Punk Skrevet 21. september 2013 #14 Skrevet 21. september 2013 Kos deg med godteri du. Så lenge man ikke fråtser vilt og drar det videre til andre dager i uka og sklir helt ut, så syns jeg man skal kose seg litt ekstra en gang i blant. Selv går jeg på lavkarbo, men i dag har jeg kost meg med taffelsticks, sjokolade, tortillalefser til tacoen osv. Har ingen dårlig samvittighet for det heller
sberg Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Tenkte på hva gjør pizza usunt? Det er nok de store mengdene med ost som finnes på mange pizzaer som er hovedproblemet. I tillegg til det "meh" foreslå om å bytte ut deigen med en grovere type og bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig vil jeg foreslå å bytte ut osten med en lett gulost uten mye fett. Du kan også kontrollere mengden ost og bare strø den på toppen i stedet for å ha et lag på en cm. Mengdekontroll er et annet viktig poeng. Spis f.eks. to stykker i stedet for fire. For å bedre impulskontrollen kan du prøve å dele opp stykkene i mindre biter, bruke mindre tallerken osv. Ellers var det ganske mange i tråden her som mener at man bør drite i målene sine om å bedre kropp og heller leve usunt hvis man føler for det. Dem om det, de har ikke de samme målene som deg og kan ikke gi deg de rådene du trenger. Jeg ville heller prøvd å gradvis kutte ut utskeielsene. På veien mot en bedre kropp vil du oppleve uker uten fremgang, i slike uker vil usunne dager være det som gjør at du stangerer eller kanskje faktisk går tilbake. Var det verdet det da? Bare du kan svare på det.
Badhairday Skrevet 23. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 23. september 2013 Tenkte på hva gjør pizza usunt? Det er nok de store mengdene med ost som finnes på mange pizzaer som er hovedproblemet. I tillegg til det "meh" foreslå om å bytte ut deigen med en grovere type og bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig vil jeg foreslå å bytte ut osten med en lett gulost uten mye fett. Du kan også kontrollere mengden ost og bare strø den på toppen i stedet for å ha et lag på en cm. Mengdekontroll er et annet viktig poeng. Spis f.eks. to stykker i stedet for fire. For å bedre impulskontrollen kan du prøve å dele opp stykkene i mindre biter, bruke mindre tallerken osv. Ellers var det ganske mange i tråden her som mener at man bør drite i målene sine om å bedre kropp og heller leve usunt hvis man føler for det. Dem om det, de har ikke de samme målene som deg og kan ikke gi deg de rådene du trenger. Jeg ville heller prøvd å gradvis kutte ut utskeielsene. På veien mot en bedre kropp vil du oppleve uker uten fremgang, i slike uker vil usunne dager være det som gjør at du stangerer eller kanskje faktisk går tilbake. Var det verdet det da? Bare du kan svare på det. Men jeg lurer på om noen dager med usut kan skade veldig mye? Selvom jeg vil ha en bedre kropp, har jeg jo lyst å unne meg noe godt innimellom.. Men så vil jeg heller ikke det hvis dvs å ikke få bedre kropp :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå