Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er "vanlig" tid fra man slutter på p-piller til man blir gravid? Syns liksom alle rundt meg blir gravid på første forsøk, altså mye kjappere enn seks måneder (som jeg mener jeg har lest et sted) etter de sluttet med p-piller.. Er det vanlig, eller er det tilfeldig?? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

80 % blir gravide innen et år.

Noen har problemer med regelmessige sykluser etter prevensjonsslutt. Det sies, mener jeg å huske, at man bør ha minst 3 stabile sykluser etter prevensjonsslutt før man kan regne kroppen som i gjenge igjen.

Samtidig har jeg også hørt, tror jeg, at de som har gått langvarig på ppiller kan bli fort gravid, men dette er bare noe jeg drar frem fra et eller annet minne i bakhode, så ikke ta det for god fisk.

Så da spørs det jo helt på hvordan dine sykluser er etter pilleslutt og alt det der, men det sier du ikke noe om.

Skrevet

Har liksom trodd at om man har gått på p-piller i evigheter vil kroppen bruke lenger til på å kvitte seg med hormonene, men det er kanskje i mitt hode bare.... :fnise:

Skrevet (endret)

Gravid ca to måneder etter p-pilleslutt her. 60 % blir gravide etter tre måneder, mener jeg å ha lest.

Endret av leopanter
Skrevet

Gravid ca to måneder etter p-pilleslutt her. 60 % blir gravide etter tre måneder, mener jeg å ha lest.

Er jo litt greit å vite hva som faktisk er "vanlig" om man kan kalle det det. For om de fleste bruker et år, må man jo liksom starte snart, men om det går veldig kjapt for de fleste kan det være greit å vente til "alt er på stell" :fnise:

Skrevet

Jeg ble gravid med min førstefødte etter p-pillebruk. Jeg også hadde lest det kunne gå 6 mnd etter p-pille slutt. Men jeg sluttet på p-pillene, fikk blødningen etter endt brett, og ble gravid på 1. eggløsning. Så 1 mnd etter p-pille slutt så teset jeg positivt :)

• Liker 1
Skrevet

Er jo litt greit å vite hva som faktisk er "vanlig" om man kan kalle det det. For om de fleste bruker et år, må man jo liksom starte snart, men om det går veldig kjapt for de fleste kan det være greit å vente til "alt er på stell" :fnise:

Da ville jeg kanskje ha sluttet med p-pillene en stund før det faktisk passer å bli gravid, f.eks. tre-fire måneder, sånn at man i alle fall har en naturlig syklus når prøvinga starter. Så får man bare knote med kondomene i mellomtiden ;)

Det er i alle fall 60 % sjanse for å bli gravid de tre første månedene, i følge nhi.no, og 80 % sjanse for å bli gravid det første året :)

Skrevet

Med første hadde jeg én mens etter pilleslutt, og ble deretter gravid. Nå har jeg vært pillefri siden mai, og ennå ingen unge på gang, dessverre *utålmodig*

Anonymous poster hash: d7748...63f

Skrevet

Jeg sluttet med pillene i august, begynte å ha sex i januar (var bortreist), og ble gravid i august igjen. Det tok flere måneder før syklusen kom på stell etter pilleslutt.

Skrevet

Jeg har hørt at 60 % blir gravide innen 6 mnd, ikke tre.

Selv sluttet jeg med pillene i mars, skulle starte prøvingen i juli, da var jeg allerede gravid. Hadde tre regelmessige sykluser før jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg gikk på p-piller 3år i strekk. Det tok meg ca 2-1/2 år før jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg gikk på p-piller nesten kontinuerlig fra jeg var femten til nå i sommer (er 32). Rakk ikke en gang begynne å prøve ordentlig før jeg ble gravid:)

Anonymous poster hash: 1e560...f31

Skrevet

Takk for alle svar. Greit å se at "vanlig" spriker veldig mye og varierer fra person til person. Var litt bekymret for at bruk av p-pille kontinuerlig i så mange år ville forlenge prøvetiden, men tydeligvis har det ikke så mye å si.

Skrevet

Jeg ble gravid med min førstefødte etter p-pillebruk. Jeg også hadde lest det kunne gå 6 mnd etter p-pille slutt. Men jeg sluttet på p-pillene, fikk blødningen etter endt brett, og ble gravid på 1. eggløsning. Så 1 mnd etter p-pille slutt så teset jeg positivt :)

Samme her. Hadde gått på piller nesten kontinuerlig i ti år. Slutta, fikk mensen ett par dager etterpå. Ble gravid ei uke etter at jeg var ferdig med mensen. Rakk heller ikke å prøve ordentlig. :)

Anonymous poster hash: 277bc...c63

Skrevet

Har prøvd over et år nå. Ustabile sykluser etter pille slutt.

Anonymous poster hash: 5de26...3f2

Skrevet

Ikke p-pillebruker. Regelmessig syklus. Truffet blink på eggløsning to ganger. Føler meg både heldig som har sluppet prøvet, og samtidig litt snytt for prøving. Ønsker deg lykke til :)

Anonymous poster hash: 7d433...1ae
Skrevet

Og så har du sånne som meg igjen som brukte 8 måneder på å i heletatt få tilbake mensen etter å ha slutta på p-pillene...

Jeg skal definitivt slutte i god tid før vi tenker å begynne å prøve på neste!

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter p-pilleslutt.

Skrevet

Her gikk det på tredje forsøk etter pilleslutt. Hadde gått på p-piller i 11 år.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva er "vanlig" tid fra man slutter på p-piller til man blir gravid? Syns liksom alle rundt meg blir gravid på første forsøk, altså mye kjappere enn seks måneder (som jeg mener jeg har lest et sted) etter de sluttet med p-piller.. Er det vanlig, eller er det tilfeldig?? :vetikke:

Jeg ble gravid mindre enn én mnd. etter at jeg slutta på mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...