Gå til innhold

Dusje i badekar

Nephthys

Anbefalte innlegg

Vi har også glassvegg. Anbefaler det! Dusjforheng ser rotete ut, nesten uansett.

Kommer ikke noe vann på gulvet - kanskje et par dråper, men det tåler jo et badegulv.

Anonymous poster hash: 50bb4...dc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå forstår jeg det sånn at ts skal pusse opp badet. Forskjell på en løsning man velger da, og hvordan det er å leve med en allerede valgt løsning der man bor. Jeg ville nå aldri valgt en løsning med dusjforheng. Det syns jeg er mange hakk mer uhygenisk enn å bade uten å dusje først (trodde poenget med å bade var å bli ren, men nok om det). Ville helt klart valgt dusjvegg foran deler av badekaret da. Men selv liker jeg ikke å dusje i badekar, så selv om jeg liker å bade, ville jeg heller bare hatt dusj enn å dusje i kar. Men der har man jo ulike preferanser. På det ene badet vårt er det faktisk både dusj og badekar, men da et litt mindre badekar og så dusj med dusjvegg ved siden av. Det virker optimalt for meg, men ikke alle bad har plass til det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassdøren på badekaret vårt kan skyves sammen og legges inntil veggen, så den syns ikke nesten når man ikke dusjer!

Her er bilde..

attachicon.gif30_-354362966.jpg

Så kjekt! Dekker den hele langsiden på karet når det skyves helt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg det sånn at ts skal pusse opp badet. Forskjell på en løsning man velger da, og hvordan det er å leve med en allerede valgt løsning der man bor. Jeg ville nå aldri valgt en løsning med dusjforheng. Det syns jeg er mange hakk mer uhygenisk enn å bade uten å dusje først (trodde poenget med å bade var å bli ren, men nok om det). Ville helt klart valgt dusjvegg foran deler av badekaret da. Men selv liker jeg ikke å dusje i badekar, så selv om jeg liker å bade, ville jeg heller bare hatt dusj enn å dusje i kar. Men der har man jo ulike preferanser. På det ene badet vårt er det faktisk både dusj og badekar, men da et litt mindre badekar og så dusj med dusjvegg ved siden av. Det virker optimalt for meg, men ikke alle bad har plass til det da.

Vi har egentlig plass til badekar og dusj, men (er det ikke alltid et "men"...) vil gjerne ha et hjørnekar så det er plass til oss begge to, og det føles tryggere å ha et dusjkabinett enn et dusjhjørne. Om det skulle bli fukt noe sted vil det gå ut over andre enn oss selv, og det er ikke en god tanke. Syns det ser og virker smått med et kabinett på 70 cm, så derfor kom tanken om noe kombinert.. Liker heller ikke tanken på å stå i badekaret å dusje, men om andre har gode erfaringer med dette, overlever nok jeg også.. :fnise:

Tenker jo selvsagt også på at vi ikke bare pusser opp for oss selv, siden det ikke er sååå mange år til vi flytter herfra. Mye å tenke på! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dekker omtrent 2/3,nok til at det ikke spruter i hvert fall!

Takk for svar! Så mye mer "luftig" preg på rommet enn med vegger rundt hele! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me budde i tre år med dusj i badekar. Det var heilt greit, men litt småekkelt med dusjforhenget. No har me budd i overkant av eit år med berre dusj. Og den kunne godt vore større foresten. Så me har bestemt at når me pusser opp badet skal me ha dusj i badekar med glasvegg. Badet er veldig lite. Skulle ønske me kunne hatt eit hjørnebadekar med god plass til begge, men det har me absolutt ikkje. Badet vårt vil bli veldig kompakt, men det vil være vert det. Me har virkelig savna å ha eit badekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg skiftet ut mitt badekar(som jeg også dusjet i) med et dusjhjørne istedet. Følte liksom det ble for trangt oppi badekaret. Det var ikke ofte jeg brukte badekaret uansett, så jeg byttet det med et dusjhjørne. Med glass, og ikke kroppsklistrende forheng. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange hoteller med kombinert badekar og dusj. Hvis badekaret er romslig i bunnen, og langt nok til at det er lett å gå ut selv med halv vegg synes jeg det kan være både lekkert og delikat. Hotellet jeg har vært på de siste dagene hadde frostede glasspaneler på veggene der badekaret stod og det var veldig lekkert! I tillegg var det en blank halvvegg ut mot rommet som hindret vannet i å sprute på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...