Gå til innhold

Dusje i badekar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ang dusjforheng, man tar det på innsiden av badekaret når man dusjer. Lar du det henge på utsiden så hjelper ikke forhenget noe som helst.

Kjøp sånn badekar som er flatt i dusjdelen, da slipper du å seile rundt son en kylling på rullebrett! Hadde jeg hatt et badekar jeg kunne stå trygt i, så hadde jeg ikke klagd på dusjbadekaret mitt i det hele tatt.

Stod nettopp i dusjbadekaret og tenkte på denne tråden :fnise:

da må den klippes til, så man ikke tråkker på den:P det gjorde jeg, også datt den ned:P

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyssingen
Skrevet

da må den klippes til, så man ikke tråkker på den:P det gjorde jeg, også datt den ned:P

det er sant. Mitt er hengt ganske høyt opp, så jeg har ikke tenkt over det :fnise:

Skrevet

Jeg ville kjøpt kombinert steamdusj/badekar. Finnes i mange forskjellige størrelser, formater og prisklasser. Her er et eksempel på en hjørnevariant: https://www.sparmax.no/save/228/8D8Pc_GL-1350-steambad-blue-800.jpg

Det tar jo ikke opp noe mer gulvplass enn badekaret du evt. ville ha kjøpt :)

Muligens fins det finere varianter av steamdusj/badekar, men denne var i hvert fall gyselig harry!

Anonymous poster hash: cb515...135

• Liker 3
Skrevet

Muligens fins det finere varianter av steamdusj/badekar, men denne var i hvert fall gyselig harry!

Anonymous poster hash: cb515...135

Haha! De finnes som sagt i mange varianter. Man kan få dem i alt fra "nøktern utførelse" til "romskip deluxe med innebygget telefon og radio". Jeg linket bare til den første hjørnevarianten jeg fant, så kan TS heller lete etter noe som passer hennes smak, dersom det skulle være av interesse :)

Hovedgrunnen til at jeg vil anbefale kombinert steamdusj/badekar (evt. separat badekar og dusjkabinett) er for å unngå vannskader som kan vise seg å bli svært kostbare. Jeg vet jo ikke hvor(dan) TS bor, eller hva slags standard hun har på badet, men man skal være veldig forsiktig med vannsøl i trehus eller dersom man har dusjløsningen et annet sted enn i første etasje. Selv om badet skulle være nyrenovert av fagfolk, er det ingen garanti for at det ikke kan gå galt. Det er ikke bare gulvet som skal tåle vann - det kreves også at veggen er riktig behandlet dersom man ikke velger en lukket dusjløsning.

Les gjerne dette:

http://www.fliskonsept.no/?p=blog&view=31

http://byggmesteren.as/2012/09/03/tema-vatrom-hvorfor-vatromsskadene-ikke-tar-slutt/

Skrevet

Haha! De finnes som sagt i mange varianter. Man kan få dem i alt fra "nøktern utførelse" til "romskip deluxe med innebygget telefon og radio". Jeg linket bare til den første hjørnevarianten jeg fant, så kan TS heller lete etter noe som passer hennes smak, dersom det skulle være av interesse :)

Hovedgrunnen til at jeg vil anbefale kombinert steamdusj/badekar (evt. separat badekar og dusjkabinett) er for å unngå vannskader som kan vise seg å bli svært kostbare. Jeg vet jo ikke hvor(dan) TS bor, eller hva slags standard hun har på badet, men man skal være veldig forsiktig med vannsøl i trehus eller dersom man har dusjløsningen et annet sted enn i første etasje. Selv om badet skulle være nyrenovert av fagfolk, er det ingen garanti for at det ikke kan gå galt. Det er ikke bare gulvet som skal tåle vann - det kreves også at veggen er riktig behandlet dersom man ikke velger en lukket dusjløsning.

Les gjerne dette:

http://www.fliskonsept.no/?p=blog&view=31

http://byggmesteren.as/2012/09/03/tema-vatrom-hvorfor-vatromsskadene-ikke-tar-slutt/

TS bor i "blokk" i penthouse'n :fnise: så det er viktig at det ikke blir liggende vann på gulvet! Ville helst hatt hjørnekar og dusjhjørne, men føler at dusjkabinett er tryggere. Vi har såvidt plass til begge, men det blir i trangeste laget, så derfor er vi på utkikk etter kombinert badekar og dusj (noe jeg i utgangspunktet ikke er begeistret for). Men har fått flere gode forslag! Et har vi nesten landet på! :blomst:

Skrevet

Vi flyttet nylig inn i leilighet med dusj i badekar og var noe skeptisk til dette på forhånd, men syns virkelig ikke at det var så ille. Merker ikke så stor forskjell fra vanlig dusj, har matte i bunnen så det ikke blir glatt, kan fint dusje to om gangen, og så har man jo mulighet til å ta seg et bad. Vi har en glassvegg som dekker cirka halvparten av badekaret, kan komme litt vann på gulvet men ikke så mye.

Skrevet

Jeg ville kjøpt kombinert steamdusj/badekar. Finnes i mange forskjellige størrelser, formater og prisklasser. Her er et eksempel på en hjørnevariant: https://www.sparmax.no/save/228/8D8Pc_GL-1350-steambad-blue-800.jpg

Det tar jo ikke opp noe mer gulvplass enn badekaret du evt. ville ha kjøpt :)

Heeeeelt OT, men.... for en reklame for en dusj/badekar! Cognac på badet?! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Heeeeelt OT, men.... for en reklame for en dusj/badekar! Cognac på badet?! :fnise:

Jeg ville i alle fall ikke klaget om det plutselig stod en flaske cognac på badet mitt (eller enda bedre - whiskey) ^^

Synes for øvrig de kunne funnet et mer passende "rom" til kabinettet. Det ser unektelig ganske malplassert ut der.

Skrevet

Jeg ville i alle fall ikke klaget om det plutselig stod en flaske cognac på badet mitt (eller enda bedre - whiskey) ^^

Synes for øvrig de kunne funnet et mer passende "rom" til kabinettet. Dyet ser unektelig ganske malplassert ut der.

Ja, og hva skjer med gulvet? "Njaaa, gidder ikke legge gulv hele veien i detta rommet nei!" Arti når man havner i mellomrommet der og tryner på sin vei videre
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for personhets.

Stjernesol, mod.

Endret av Stjernesol
Skrevet

"Smaken er som baken"! Ikke helt min stil heller det lille romskipet. Liker det enkelt og hvitt/glass, og det var noen merkelige løsninger der. Men noe å drikke mens man sitter i karet var ingen dum idé, selv om jeg nok hadde tatt det med inn dit fremfor å la det stå fremme.

Skrevet

Da kalles det ikke bading. Da kalles det full kroppsmarinering i svette, tåfis, død hud og deodorantrester. Kan like gjerne bade i en sølepytt liksom.

Hvor skitten tror du flair er, hun vasker seg sikkert oftere enn en gang i måneden.

Anonymous poster hash: 0e10c...d57

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personhets.

Surriball, mod.

I en tråd om dusj og badekar?? Oh my lord.

• Liker 3
Gjest Hyssingen
Skrevet

Hvor skitten tror du flair er, hun vasker seg sikkert oftere enn en gang i måneden.

Hva har det med noe som helst å gjøre?

De ber jo folk dusje før de skal i bassenget også, det er ikke fordi de tror badegjestene er uteliggere som aldri har sett en dusj.

• Liker 1
Skrevet

Hva har det med noe som helst å gjøre?

De ber jo folk dusje før de skal i bassenget også, det er ikke fordi de tror badegjestene er uteliggere som aldri har sett en dusj.

Nei, men nå inviterer ikke jeg hele byen oppi badekaret mitt til felles bading, og det gjør nok neppe andre her i tråden heller.

• Liker 7
Gjest Hyssingen
Skrevet

Nei, men nå inviterer ikke jeg hele byen oppi badekaret mitt til felles bading, og det gjør nok neppe andre her i tråden heller.

Virkelig, du tror det kan sammenlignes?

Fantastisk :ler:

Jeg dusjer før, Flair dusjer etter. Vi gjør det forskjellig. Virkelig ikke en så stor greie at det trenger å bli brakt opp igjen :fnise:

Skrevet

Virkelig, du tror det kan sammenlignes?

Fantastisk :ler:

Jeg dusjer før, Flair dusjer etter. Vi gjør det forskjellig. Virkelig ikke en så stor greie at det trenger å bli brakt opp igjen :fnise:

:ler: ja, det kan jo sammenlignes siden du gjorde det :)

• Liker 4
Gjest Hyssingen
Skrevet

:ler: ja, det kan jo sammenlignes siden du gjorde det :)

Der ser du hva som skjer når man drikker, da blir man fyllesjuk og hjernen fungerer ikke.

Sorry :fnise:

Men jeg syns fortsatt man skal dusje først altså.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Glassdøren på badekaret vårt kan skyves sammen og legges inntil veggen, så den syns ikke nesten når man ikke dusjer!

Her er bilde..

Endret av Maman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...