Gå til innhold

Karbohydrater i bringebær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier som regel å kjøpe eldorado sine frosne bringebær, da disse har rundt 3 gram karbohydrater pr 100 gram. Det er tydeligvis stor etterspørsel etter disse bærene nå for tiden, og det har vært tomt i hyllene i de siste butikkene jeg har handlet i :o Derfor unner jeg meg litt ferske bringebær i ny og ne, men disse er jo dessverre mye dyrere.

Men hvorfor er disse oppført at de inneholder 12-13 karbohydrater pr 100 gram? "Bringebær er bringebær", eller? Kan man trekke noe fra her? Hadde håpet jeg kunne spise disse med samme gode samvittighet som de frosne.

Anonymous poster hash: 3fdf8...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de sukret?

Høres merkelig ut. Sikker på at det ikke er oppgitt på en annen måte? Totalt for pakken kanskje?

Skrevet

Er de sukret?

Høres merkelig ut. Sikker på at det ikke er oppgitt på en annen måte? Totalt for pakken kanskje?

Står ingenting om innholdet på pakken, kun at de er fra nederland elns. Tok derfor bilde av strekkoden, og fikk opp innholdet i shape up. Prøvde med en annen pakke igår (i tillegg et annet merke), og fikk opp samme resultat på shapeup. Kan jo være at shapeup har feil da, for bærene smaker ikke søtet.

Skrevet

Står ingenting om innholdet på pakken, kun at de er fra nederland elns. Tok derfor bilde av strekkoden, og fikk opp innholdet i shape up. Prøvde med en annen pakke igår (i tillegg et annet merke), og fikk opp samme resultat på shapeup. Kan jo være at shapeup har feil da, for bærene smaker ikke søtet.

Sannsynligvis. Du kan godt regne de med det tallet fra "matvaretabellen.no".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...