kosepuus Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 (endret) Hei! Vet noen en oppskrift på denne type sjokoladekake? Trenger ikke være 100% lik, men helst.. eller hvis dere ikke har oppskrift, vet noen hva den type kake heter så jeg kan søke det opp? På forhånd takk! Endret 21. september 2013 av kosepuus
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Det er sjokoladefondant Anonymous poster hash: efa3b...34f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Jeg har pleid å lage det som kake;Ingredienser:4 egg 2 dl sukker 200 g kokesjokolade 200 g smør 2,5 dl hvetemel 1 ts bakepulverFremgangsmåte:Pisk egg og sukker til tykk eggedosis. Smelt smør i en liten kjele. Brekk i kokesjokoladen og la den smelte i det varme smøret. Avkjøl og bland inn i eggedosisen. Sikt sammen mel og bakepulver og rør inn i deigen. Ha deigen i en rund kakeform (24 cm i diameter) med bakepapir i bunnen. Stek kaken nederst i ovnen ved 225°C i 15 min. Kaken er da fortsatt nokså skjelvende og ikke gjennomstekt. Anonymous poster hash: efa3b...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå