Gå til innhold

Egoistisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt spurt om å være forlover til min bestekamerat. Han vet jeg prøver å bli gravid, og han har også vært en fantastisk støtte gjennom flere spontanaborter. Han skal ha to forlovere, meg og hans eldre søster. Nå begynner jeg å lure på om det er teit av meg å prøve å bli gravid i den tiden der termin ville falt inn under bryllupsdagen?

Anonymous poster hash: 05dcb...3e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I absolutt ingen forstandig sammenheng er det ansett egoistisk å bli gravid. Hvis han mener det, så sier det mer om han enn deg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville takket ja og tatt det som det kommer. Han skal jo ha to forlovere, så om du er på føden uka før bryllupet så står han i hvert fall ikke uten!

Men på den andre siden kan det ta tid før du blir gravid, og om du er 6 mnd på vei gjør jo ingenting ;)

Lykke til!

Skrevet

Han har ikke sagt noe som helst om det, jeg er bare redd han blir veldig skuffet om jeg ikke er der. Jeg ønsker av hele mitt hjerte å delta på den store dagen hans, samtidigt så vil jeg ikke sette mitt eget liv på pause. Jeg har vært gravid noen ganger allerede, og har dermed begynt å anta at jeg blir gravid igjen på første forsøk. Har prøvd 3 ganger, blitt gravid 3 ganger, så sannsynligheten er veldig stor. Vet vel mer om det om 3 ukers tid.

Skrevet

Jeg skjønner deg, men du kan ikke sette livet på vent for hans bryllup rett og slett :)

Skrevet

Jeg forstår tanken din men ville nok ikke satt graviditeten på vent pga av det :)

Skrevet

Takk for svar. Glad dere ikke oppfatter det egoistisk.

Hvordan hadde dere reagert om deres forlover kom med beskjed om at de ventet barn rundt deres bryllupsdag?

Skrevet

Bør ikke kroppen hvile 1 år etter spontanabort?

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
Skrevet

Nope.

Anonymous poster hash: f1922...242

Skrevet

Han har ikke sagt noe som helst om det, jeg er bare redd han blir veldig skuffet om jeg ikke er der. Jeg ønsker av hele mitt hjerte å delta på den store dagen hans, samtidigt så vil jeg ikke sette mitt eget liv på pause. Jeg har vært gravid noen ganger allerede, og har dermed begynt å anta at jeg blir gravid igjen på første forsøk. Har prøvd 3 ganger, blitt gravid 3 ganger, så sannsynligheten er veldig stor. Vet vel mer om det om 3 ukers tid.

Synes tankegangen din er forvridd.

Så det du sier er at du vurderer å droppe å lage/kunne få et potensielt barn som du hadde blitt utrolig glad i, og som du har ønsket deg lenge, fordi en du kjenner skal gifte seg rundt de tider det kan hende at du føder?

Er det bare meg som stusser over at dette blir satt som problemstilling? Et barn er da utrolig mye viktigere enn en bryllupinngåelse hos et annet par.. Eller????? Du bør vel sette et eventuelt barn først?

Hvis du sliter med å få barn, så bør du jo bare bruke den tiden du har til råde her og nå? Jeg hadde ikke "turt" å tatt sjansen på å utsette prøvingen iallfall, jeg ville satt det først.

Men ditt valg.

• Liker 3
Skrevet

TS her. Overhodet ikke. Noen anbefaler å vente 1 syklus, eventuelt så lenge som det psykiske aspektet ved en abort krever. Dersom det er en komplett spontanabort uten komplikasjoner før uke 7 så er det i følge legen/jordmoren min helt ok å prøve igjen uten å vente en syklus.

Ja, dere har nok rett i at tankene mine er forvridd. Er et følelsesmessig kaos etter alt jeg har vært gjennom den siste tiden, og føler ikke at jeg klarer å tenke logisk lengre..

Skrevet

TS her. Overhodet ikke. Noen anbefaler å vente 1 syklus, eventuelt så lenge som det psykiske aspektet ved en abort krever. Dersom det er en komplett spontanabort uten komplikasjoner før uke 7 så er det i følge legen/jordmoren min helt ok å prøve igjen uten å vente en syklus.

Ja, dere har nok rett i at tankene mine er forvridd. Er et følelsesmessig kaos etter alt jeg har vært gjennom den siste tiden, og føler ikke at jeg klarer å tenke logisk lengre..

Bare fokuser på deg selv, og din familie, og ikke bry deg så mye om hva andre muligens tenker eller synes :) De vil nok glede seg over at du eventuelt blir gravid, fremfor å trekke seg selv inn i det. Får man håpe, dersom de virkelig er gode venner :)

Du ser det jo som noe negativt dersom barnet kommer i veien for bryllupet, men det kan jo faktisk hende at vennen din vil bli mer glad over at du har fått barn, fremfor at du absolutt skal stå der i kirken med dem et par timer?

Livet går jo alltid videre, og dagen etter er jo de fortsatt gift i mange år fremover, mens du muligens kan ha et barn å følge opp :) Det hadde vel vært det beste?

Skrevet

Bare fokuser på deg selv, og din familie, og ikke bry deg så mye om hva andre muligens tenker eller synes :) De vil nok glede seg over at du eventuelt blir gravid, fremfor å trekke seg selv inn i det. Får man håpe, dersom de virkelig er gode venner :)

Du ser det jo som noe negativt dersom barnet kommer i veien for bryllupet, men det kan jo faktisk hende at vennen din vil bli mer glad over at du har fått barn, fremfor at du absolutt skal stå der i kirken med dem et par timer?

Livet går jo alltid videre, og dagen etter er jo de fortsatt gift i mange år fremover, mens du muligens kan ha et barn å følge opp :) Det hadde vel vært det beste?

Takk. Ja, absolutt! Jeg får bare så dårlig samvittighet. Samtidig vet jeg at han hadde vært overlykkelig for oss om jeg faktisk fikk barn :)

Skrevet

Takk. Ja, absolutt! Jeg får bare så dårlig samvittighet. Samtidig vet jeg at han hadde vært overlykkelig for oss om jeg faktisk fikk barn :)

Aldri ha dårlig samvittighet for at du prøver å tilføre noe positivt, og noe av verdi inn i ditt eget liv :)

Livet foregår ikke slik at det blir perfekt organisert i forhold til hva naboene og vennene våre gjør, ting blir ikke alltid perfekt.

Men du kan jo snu det også; Hadde du ønsket at han gikk rundt med dårlig samvittighet fordi du kanskje kom til å føde når han valgte å gifte seg? Og derfor vurderte å utsette bryllupet frem til at du hadde født ditt barn, for ikke å stresse deg med et bryllup?

Eller ville du at det skulle vært rom for at dere begge fikk til noe hyggelig for dere selv på samme tidspunkt? ;) = dobbel glede!

Skrevet

Hvis du bruker å bli gravid på første forsøk er det vel ikke verre enn at du står over en prøveperiode eller to? Jeg vil ikke kalle det å sette livet på vent akkurat. Det er heller å legge til rette så du kan få i både pose og sett. Om du hadde problemer med å bli gravid hadde det vært en helt annen sak.

• Liker 1
Skrevet

Min forlover er gravid :) Riktignok har hun termin et par måneder før bryllupet, men jeg har også en forlover til slik at jeg har en til å spille på siden jeg vet at min gravide forlover har hatt en tøff graviditet før. Har kanskje ikke samvittighet til å mase masse på henne om dill og dall, da ringer jeg heller hun andre. Men det er fordi jeg vet at hun ene trenger hvile og hun har heller ikke tatt så mye initiativ til å gjøre bryllupsting som hun andre. Jeg synes ikke at min forlover skal vente med å få barn bare fordi jeg gifter meg :) Håper dette var til hjelp!

Skrevet (endret)

Feil tråd.

Endret av Huttetugla
Skrevet

Hvis du bruker å bli gravid på første forsøk er det vel ikke verre enn at du står over en prøveperiode eller to? Jeg vil ikke kalle det å sette livet på vent akkurat. Det er heller å legge til rette så du kan få i både pose og sett. Om du hadde problemer med å bli gravid hadde det vært en helt annen sak.

Vel, jeg gjennomgår en spontanabort hver gang også, så jeg har ingen garanti for at det vil gå bra neste gang heller....

Takk for fint svar, Brud2014. Jeg har bestemt meg for å prøve å ikke tenke så mye på det. Om det faktisk skulle ende med å bli sånn at termin blir rundt bryllupsdatoen, så kan jeg jo alltids lage en back-up plan om jeg ikke skulle kunne bli med på dagen. Videofremvisning med tale, eller lignende.

Skrevet

Jeg ville absolutt si at du ikke er egoistisk! Det er jo mange flere oppgaver en forlover har en kun selve dagen, så selv om du skulle få termin rundt bryllupet, er det mye du kan bidra med som forlover frem mot bryllupsdagen deres :)

Lykke til med med begge deler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...