Gå til innhold

Alene mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre var jeg mye mer sosial sånn generelt.
Nå setter jeg pris på den tiden jeg får alene, og liker å gjøre ting som gleder meg - også alene.

Klart, jeg er mye med venninner og, men jeg liker å variere :)

"lade opp" kaller jeg det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da jeg var yngre var jeg mye mer sosial sånn generelt.

Nå setter jeg pris på den tiden jeg får alene, og liker å gjøre ting som gleder meg - også alene.

Klart, jeg er mye med venninner og, men jeg liker å variere :)

"lade opp" kaller jeg det.

Så heldig du er som har venner! Da skjønner jeg jo at du liker godt å være alene, men jeg snakker mer om de som ikke har venner: "Alene mye".

Endret av Kv84
  • Liker 1
Skrevet

Det har vel noe med måten du formulerte deg på.

Det var veldig svart/hvit.

Hva med folk som ikke har venner og har problemer med å skaffe seg venner, burde de også bare bli flinkere å sitte alene hjemme å stirre i veggen?

Mulig jeg formulerte meg litt feil erller misforsto, men nå trodde jeg tråden handlet om alle, ikke bare de som føler seg tvunget til å være alene eller ikke har andre å være sammen med. Jeg skrev litt ut ifra mitt eget synspunkt og ut ifra min egen livssituasjon! For de som ikke har NOEN venner og har problemer med det så ser jeg at situasjonen kan betone seg noe annerledes og være vanskelig. Men nå skal det sies at jeg vet mye om det å føle seg ensom, jeg har heller ikke tusen venner jeg kan velge og vrake i, og har selv hatt mye problemer med det sosiale/venner. Men ja, jeg mener at man burde, uansett livssituasjon, prøve å gjøre det beste ut av det å være alene,og lære seg at det trenger ikke å være det allers verste.. om man ikke har noe annet valg. Har selv vært mye alene (også rundt høytider og stunder de fleste er omgitt av 100 av de nærmeste vennene sine), men har da prøvd så godt jeg kan å glede meg i mitt eget selskap. Men nå kan det hende jeg har et lettere utgangspunkt nettopp fordi jeg klarer å finne en glede i det. Men ikke ALLTID, så er det sagt. Og det er mye annet å gjøre enn å sitte og stirre i veggen, det er faktisk litt hva man gjør det til selv også.

MEN selvfølgelig ser jeg at det kan føles leit og fryktelig trist å være alene når man absolutt ikke vil det, er jo ikke ukjent med det. Så beklager om jeg fremstilte det veldig svart/hvitt for det er faktisk ikke helt svart/hvitt for meg heller.

Anonymous poster hash: b463c...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...