Gå til innhold

Alene mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som er veldig mye alene, hjemme og på kafe og shopping... Hvordan klarer dere å finne gleder i livet? Hva gir mening med å være alene?

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ting som jeg liker å gjøre selv om eller fordi jeg er alene. Alternativet når jeg er alene er jo å ikke gjøre noe, så da vil jeg heller gjøre ting som jeg synes er gøy, interessant eller lærerikt. Når jeg er sammen med andre finner jeg mest glede i samværet, men alene finner jeg glede i aktivitetene. Det kan være kjipt hvis du føler deg ensom når du er alene, men da er spesielt viktig å være glad i deg selv og finne ut hva som gjør deg fornøyd.

Anonymous poster hash: c563c...f79
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje du heller bør være mer sammen med folk enn å finne meningen med å være alene? Aktivitetsvenner.no eller noe lignende

Skrevet

Jeg spiser... Det gir meg glede..

Anonymous poster hash: 6c76b...e53
  • Liker 1
Skrevet

Flere her som er veldig mye alene, hjemme og på kafe og shopping... Hvordan klarer dere å finne gleder i livet? Hva gir mening med å være alene?

synes synd på folk som faktisk ikke har evnen til å kunne hygge seg i eget selskap.. Da kan livet bli temmelig vanskelig til tider. Jeg elsker å være sammen med folk men er også svært takknemlig for å bo alene. Kunne aldri greid å bo sammen med mange i et kollektiv eller liknende.. Er så deilig å kunne komme hjem fra en lang dag med mange mennesker til en tom leilighet.. Jeg kan nesten glede meg til feks en fredagskveld der jeg kan lage meg god mat, spise litt godteri og se på en god serie.. Men samtidig er jeg også veldig sosial og kan glede meg til å være med venner også:) Skjønner ikke helt hva du mener hva som gir mening med å være alene?

Anonymous poster hash: b463c...112

• Liker 3
Skrevet

Har gitt opp å omgås med "venner" etter en rekke skuffelser av dårlige folk og trives bedre nå med å bo alene, jobbe bortimot døgnet rundt å drive med mitt til enhver tid, er over 3 år siden jeg var ute med "venner" på kino eller noe lignende :)

Har aldri trivdes bedre enn jeg gjør nå iløpet av mine 25år her på planeten jorda :)

Er forøvrig heller ikke singel :)

Anonymous poster hash: d665f...396
Skrevet

bedre med få gode venner enn flere dårlige venner.. har jeg hvertfall erfart..

• Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg har vært mye alene det siste året. Frivillig.

Har brukt tiden til ungene, studier, samt shopping på nett. Nå har jeg i alle fall masse klær!

Skrevet

synes synd på folk som faktisk ikke har evnen til å kunne hygge seg i eget selskap.. Da kan livet bli temmelig vanskelig til tider. Jeg elsker å være sammen med folk men er også svært takknemlig for å bo alene. Kunne aldri greid å bo sammen med mange i et kollektiv eller liknende.. Er så deilig å kunne komme hjem fra en lang dag med mange mennesker til en tom leilighet.. Jeg kan nesten glede meg til feks en fredagskveld der jeg kan lage meg god mat, spise litt godteri og se på en god serie.. Men samtidig er jeg også veldig sosial og kan glede meg til å være med venner også :) Skjønner ikke helt hva du mener hva som gir mening med å være alene?

Det er forskjell på å være alene fordi man vil, og alene fordi man må.

Anonymous poster hash: f67e0...1a3

• Liker 6
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Ja.

Skrevet

har jeg sagt noe annet?

Skrevet

synes synd på folk som faktisk ikke har evnen til å kunne hygge seg i eget selskap.. Da kan livet bli temmelig vanskelig til tider. Jeg elsker å være sammen med folk men er også svært takknemlig for å bo alene. Kunne aldri greid å bo sammen med mange i et kollektiv eller liknende.. Er så deilig å kunne komme hjem fra en lang dag med mange mennesker til en tom leilighet.. Jeg kan nesten glede meg til feks en fredagskveld der jeg kan lage meg god mat, spise litt godteri og se på en god serie.. Men samtidig er jeg også veldig sosial og kan glede meg til å være med venner også :) Skjønner ikke helt hva du mener hva som gir mening med å være alene?

har jeg sagt noe annet?

Det har vel noe med måten du formulerte deg på.

Det var veldig svart/hvit.

Hva med folk som ikke har venner og har problemer med å skaffe seg venner, burde de også bare bli flinkere å sitte alene hjemme å stirre i veggen?

• Liker 2
Skrevet

Det har vel noe med måten du formulerte deg på.

Det var veldig svart/hvit.

Hva med folk som ikke har venner og har problemer med å skaffe seg venner, burde de også bare bli flinkere å sitte alene hjemme å stirre i veggen?

Da er det vel desto mer viktig å være glad i sitt eget selskap.

Anonymous poster hash: c563c...f79

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser... Det gir meg glede.. Anonymous poster hash: 6c76b...e53

Jeg drikker kaffe og spiser noe godt! Mest kaffe :)

Skrevet

Jeg er også veldig mye alene. Har ikke mange venner, og de jeg har er veldig opptatt. F eks har jeg to venninner jeg av og til treffer. De siste 3 ukene har vi hatt en avtale om å treffes når vi har tid.

Ved hver ukeslutt får jeg en sms: "uffda, ble ikke noe denne uken heller :( er så utrolig travel for tiden. Neste uke?"

Men jeg klarer meg. Har vel innsett at min lykke ikke kan være avhengig av andre folk. Selvsagt elsker jeg å treffe venner. Det gir meg mye. Men jeg har også andre gode ting i livet mitt. Jeg jobber mye, og har en jobb jeg er veldig dyktig i. Jeg har en utfordrende hobby, hvor jeg opplever både fremgang og tilbakegang, noe som også er svært tilfredsstillende.

Så mitt tips til deg, om du som meg, er litt ensom av og til: Finn andre ting i livet du kan glede deg over :)

Skrevet

Ja, jeg er alene mye, og jeg trives veldig godt med det. Jeg er en introvert person som trenger å være en god del alene hvis jeg skal være sosial, rett og slett for å lade batteriene. Jeg finner mening i de tingene som gjør meg glad, dvs mine interesser og hobbyer. Dessuten har jeg både studier og jobb. Og jeg er også gift. Som meg er også han slik at han trenger mye alenetid.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg vet ikke hva som gir mening, men når jeg gjør ting som er lystbetont, så bryr jeg meg ikke om mening. Det samme gjelder når jeg er sammen med andre.

Det å være mye alene påvirker humøret. Det å ha negative opplevelser med andre påvirker humøret, og gjør at man kan føle seg mer alene enn det er grunn til å være. Det å ikke skaffe seg kjæreste, og ikke få nok sex, gjør også noe negativt med humøret.

Om du er alene, men fyller livet med innhold, så får du mer lyst til å leve, enn om du ikke ser noe poeng i å fylle livet med diverse. Om du har mål som du ser er uoppnåelig, så blir du nok mer negativ, og det meningsløse i livet mer plagsomt, enn om du kan finne glede i andre ting.

Jeg syns det er plagsomt med måten vi grupperer hvem som er verdt noe, og hvem som ikke er verdt noe, ut ifra utseende, ut ifra inntekt, ut ifra karakterer, ut ifra prestasjon, ut ifra kjæreste. Jeg vet at mange unge velger å gi faen i skole, for så å skylde på at de gir faen, så det ikke skal svi like mye når nederlaget kommer. Jeg syns det fine med å være alene, er at man slipper unna veldig mye av det som har negativ innflytelse på psyken i grupper. Men når du ikke oppnår velvære alene, så er det kort vei til håpløshet.

Skrevet

Egentlig er vi jo alle helt alene i verden. Foreldrene dør. Venner byttes ut. Venner dør. Venner forsvinner. Det er ingen som bryr seg så mye om deg som degselv.

Anonymous poster hash: b652f...0c8

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet (endret)

Jeg er mye alene og jeg elsker det. Jeg kan gjøre det jeg vil og når jeg vil. Men nå trives jeg ekstremt godt i mitt eget selskap og jeg trives alene. Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det. Men jeg bare gjør det.

Det er vel sånn at det og være alene er fantastisk vist du trives med det. Men et helvete om du ikke gjør det.

Men for meg er det ingenting som er bedre en det å kunne være alene

Endret av The Doctor
Skrevet

Jeg setter veldig stor pris på min alenetid, å være alene og ikke ha noen rundt meg skremmer ikke meg.

Når det er sagt setter jeg selvfølgelig pris på tiden jeg tilbringer med andre også, men for min del kunne jeg hatt enda mer alenetid - altså hadde jeg satt pris på en uke helt for meg selv dersom jeg fikk en slik mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...