AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Vi har vært mer eller mindre sammen i 2 år. Nå sier hun at hun trenger avstand fra meg for å finne ut hvor hun står i forhold til oss. Jeg har gitt henne fred fra meg. Har ikke tatt kontakt på noen som helst måte. Hun derimot har ringt meg to ganger i løpet av en to ukers periode, men har bare snakket løst og fast. Har ikke nevnt noe om "elefanten" i rommet. Hvor lenge bør jeg vente før jeg tar opp emnet igjen? Føler jo jeg går å venter på et svar som kanskje aldri kommer om jeg ikke spør selv. Er to uker for lite? Hvorfor tar hun telefonisk kontakt når hun selv har bedt om avstand? Noen som kan si meg hva jeg bør gjøre? Kjenner jeg må ha en avklaring NÅ!!! Anonymous poster hash: 356c1...16e
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Ta kontroll over situasjonen ved å gi henne en frist. Eventuelt ved å gi deg selv en frist. Har hun ikke gitt deg klare signaler innen en gitt tid så går du videre. 4
Gjest TS Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Bør jeg ringe eller bare gi henne frist over sms??
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Bør jeg ringe eller bare gi henne frist over sms?? Jeg synes at dere bør møtes og snakke sammen, og så evt bli enige om en frist, etter at dere begge har uttalt dere.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Prøvde å ta kontakt i går, men da passet det ikke..... Får vel bare prøve igjen, eller skal jeg bare drite i dette kvinnemennesket?? Anonymous poster hash: 356c1...16e
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Det er et dårlig tegn å trenge pause. Man må selfølgelig jobbe for at et forhold skal fungere, men man kan ikke leve et av og på liv heller. Tenk at dere sitter med barn, hus og full pakke. Skal hun ta pause da også? Hun burde være nokså sikker nå hvis dere har planer om å takle vanskelige perioder sammen.Anonymous poster hash: edfea...9f0
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Prøvde å ta kontakt i går, men da passet det ikke..... Får vel bare prøve igjen, eller skal jeg bare drite i dette kvinnemennesket?? Anonymous poster hash: 356c1...16e Har du forklart henne hvordan du har det og at det er viktig for deg å få snakket med henne? Det er i hvertfall viktig at du formidler dette til henne på sms eller annen måte. 2 uker er kort tid. Hvor lang tid er du villig til å vente? Hvordan hadde dere det før denne tenkepausen? Hvordan behandler hun deg til vanlig? Med respekt og kjærlighet?
Gjest Joppe Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 (endret) Har du forklart henne hvordan du har det og at det er viktig for deg å få snakket med henne? Det er i hvertfall viktig at du formidler dette til henne på sms eller annen måte. 2 uker er kort tid. Hvor lang tid er du villig til å vente? Hvordan hadde dere det før denne tenkepausen? Hvordan behandler hun deg til vanlig? Med respekt og kjærlighet? *Slettet* Endret 22. september 2013 av Joppe
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 To uker kanskje er litt kort tid.... Hun er veldig av og på. Noen ganger kjærlig og respektfull andre ganger behandler hun meg som en drittsekk. Da er jeg kun god nok når hun trenger noe. Men, når vi første har det bra, er det helt fantastisk. Om det er bare jeg som mener det vites ikke, da INGENTING skal snakkes om. Enten det er godt eller dårlig. Vi bor ikke sammen til vanlig og har heller ingen barn. Blir bare skikkelig frustrert.... Anonymous poster hash: 356c1...16e
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 To uker kanskje er litt kort tid.... 1)Hun er veldig av og på. Noen ganger kjærlig og respektfull andre ganger behandler hun meg som en drittsekk. 2)Da er jeg kun god nok når hun trenger noe. Men, når vi første har det bra, er det helt fantastisk. Om det er bare jeg som mener det vites ikke, da 3) INGENTING skal snakkes om. Enten det er godt eller dårlig. Vi bor ikke sammen til vanlig og har heller ingen barn. Blir bare skikkelig frustrert.... Anonymous poster hash: 356c1...16e 1)Hun høres vanskelig ut, og det du formidler om hennes oppførsel ville fått meg til å gå om hun var min kjæreste. Kan du gi eksempler på hva hun gjør når hun behandler deg dårlig? Driver hun med psykisk mishandling inkl silent threatment? 2)Vil det si at hun kun bruker deg, de gangene? 3) Hvordan reagerer hun dersom du forsøker å snakke om ting? Det er bra at dere ikke har barn. Du har sikkert også brukt de to ukene til å tenke over hva som er bra og hva som er dårlig i forholdet deres, og hva summen blir (dvs om dette er noe som er bra for deg), ettersom du lengre opp her skrev: "eller skal jeg bare drite i dette kvinnemennesket??" Tenk gjerne enda mer gjennom: -Hva er det som er bra i forholdet? -Ønsker du å ha det slik, å bli behandlet så stygt -
Gjest Gresshoppesang Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Det er foruroligende hva noen tåler fra andre før de kutter kontakten. Send en sms og fortell at nå er pausen over.
Alina X Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Pause betyr enten at man tenker på å slå opp eller at det er en måte å kontrollere partneren på. Er det siste tilfellet så er det en strategi for å få deg til å krype litt, vennina mi ble utsatt for denne strategien der han satt med "makten"og hun på en måte gjorde alt han mente var riktig. En dag stoppet hun opp og innså at hva med henne selv?hva ønsker hun?skal hun gå på kompromiss på omtrent alt for å tekke han?er han perfekt?gjør han alt som hun vil?... Ende med at hun etter en stund snakket med han og sa at hun ikke ville mer,og sånn ble det...det backfired på han selv rett og slett. Han prøvde å få henne tilbake flerfoldige ganger men da hadde hun mistet lysten og innså at imens hun gikk rundt og var trist så brydde han seg ikke,ergo så passet de ikke sammen fordi partnere skal bry seg om hverandre. Tenker hun på å slå opp så kan hun holde deg på gress til hun finner noen andre, så sett krav du og. Si du vil ha avklaring på hvor dere står innen en måned,ha en samtale der du får henne til å redegjøre nøyaktig på hva som er problemet og ikke godta ignorerende svar. Pauser er bare tull i de fleste tilfeller...kan hende hun også vil at du skal savne henne fordi kanskje du ikke setter så stor pris på forholdet?eller føler at du ikke bryr deg? Dakan jeg forstå litt hvorfor hun gjør dette:-)
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 To uker kanskje er litt kort tid.... Hun er veldig av og på. Noen ganger kjærlig og respektfull andre ganger behandler hun meg som en drittsekk. Da er jeg kun god nok når hun trenger noe. Men, når vi første har det bra, er det helt fantastisk. Om det er bare jeg som mener det vites ikke, da INGENTING skal snakkes om. Enten det er godt eller dårlig. Vi bor ikke sammen til vanlig og har heller ingen barn. Blir bare skikkelig frustrert.... Anonymous poster hash: 356c1...16e Jeg hadde ikke kunnet vært i forhold med noen som det ikke gikk an å kommunisere med. Jeg ville avsluttet forholdet, kommet meg videre, og etterhvert funnet noen som ikke oppfører seg slik som henne. Kommunikasjon er viktig, i tillegg til å behandle hverandre med kjærlighet og respekt. Det er selvfølgelig også mye annet som jeg synes at er viktig i et forhold; som bl.a ærlighet og trofasthet og trygghet. Hva er viktig for deg? Opplever du det som er viktig for deg, i forholdet med henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå