Gå til innhold

Blir så lei av nabo'n...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon...

Jeg har nettopp flytta i ny leilighet, og naboen min er som et betent gnagsår! Hun er hele tiden å klager på at jeg bråker! Noe jeg alldeles ikke gjør; jeg bor alene og bruker tiden min på å lese pensum og sitte med laptopen!

Det starta dagen jeg flytta inn, da kom hun å klagde på bråk, og da drev jeg å bar inn senga jeg hadde bestilt så det kan godt hende det bråkte siden døra måtte stå åpen. Jeg beklaget om det bråkte, men at jeg nettopp hadde flytta inn og måtte få senga innendørs før det begynte å regne, og at jeg snart var ferdig.

En helg kom hun å trua med at om det ikke ble stille snart ringte hun politiet, nå hadde jeg spilla høy musikk i timesvis og nå fikk det se til å bli stilt. Jeg trodde på dette tidspunktet at hun hadde hørt feil, at det kom fra en annen nabo, og sa at det ikke kunne være meg for jeg hadde ikke høytalere(høytalerene til laptopen er i stykker, så skal jeg høre lyd nå jeg bruke hodetelefoner). Jeg gikk også ut etterpå for å høre om jeg hørte noe musikk, men det var helt stille.

Men det ble jo ikke med det. Hun var noen dager senere å klagde igjen, og da var det støvsugeren hun hadde hørt. Altså, det er mulig hun hører støvsugeren gjennom veggen, men jeg må nå få lov til å støvsuge i mitt eget hjem på høylys dag!

Er flere andre tulle-ting hun har vært å klaga på som enten er direkte løgn eller som er sånn helt dageligdagse ting som "bråker."

Men denne helga kom siste strået! Da kom hun klokka tolv på kvelden banka på balkong-døra mi, og klagde på festbråk og trua med politiet igjen. Da ble jeg sint og sa at nå lyver hun så hun tror det selv. Sa jeg hadde nettopp kommet hjem etter å ha vært borte siden 07 om morran(på skola, så direkte til en venninne som jeg hadde vært hos frem til da) så det var bare tull.

Tidligere i dag var hun å banka på døra og da lot jeg rett og slett være å åpne! Blir så dritta lei av hele dama! Kjærring! :rasende:

Anonymous poster hash: 14e10...72a
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor dere i et borettslag/sameie?

Dersom kan du klage til styre, som vil kunne sende henne et brev om dette.

Vår nabo drev på med dette, men hun klagde til styret over oss. Styret svarte tilbake at vi ikke hadde brutt noen regler og at de ikke satte pris på klager som ikke kunne begrunnes i regelbrudd - i strenge ordelag.

Er blitt stilt etter det.

• Liker 12
Skrevet

Å herrefred så slitsomt! Du får bare fortelle henne hvor skapet skal stå, nytter ikke å gå på eggeskall rundt sånne som henne. Tviler på at dere får noe godt naboforhold uansett, så det er bare å argumentere. Man skal da ha lov til å leve i eget hjem :)

• Liker 8
Skrevet

Bare be henne ringe politiet du, du gjør da faen ikke noe galt så hva skal politiet gjøre?:)

Anonymous poster hash: 67bcc...5c7
  • Liker 13
Skrevet

Er du sikker på at damen ikke er senil eller begynnende senil? Det der minner meg om en nabo jeg hadde selv en gang nemlig, som klipt ut nesten, eller jeg har faktisk opplevd det to ganger.

I det ene tilfellet var damen i ferd med å bli senil. Den andre damen var langt framskreden senil. Jeg kjenner også flere andre som har opplevd lignende med senile damer, de har det med å rote fælt med virkeligheten.

Hun som var på begynnerstadiet leide jeg hos, og hun kom troppende inn i leiligheten og beskyldte meg til og med for å ha flyttet på veggene i leligheten. Pluss at jeg visstnok hadde kastet do-nøkkelen hennes (hun hadde toalettet i den felles oppgangen).

Ikke bry deg om det, bare la henne ringe politiet. Og kanskje du kan prøve å snakke med familien hennes, det kan jo være at de kjenner til problemet?

• Liker 4
Skrevet

Ta det opp med styret i borettslaget!

Anonymous poster hash: 16a3a...17a
Skrevet

Er visst noen som ikke forstår at når man velger å bo i blokk så må man faktisk regne med lyder i større eller mindre grad.. Dessuten er det forskjell på hvor god isolasjon det er i bygg, og det er virkelig ingens feil..

Selvfølgelig skal du få lov til å støvsuge! Og selvfølgelig skal du få lov til å leve som du vil i din egen leilighet! Og når noen flytter inn/pusser opp så er det da selvsagt at litt bråk må være tillatt.. makan.. Men nå virker det jo som denne dama er litt tullerusk i hodet sitt da, når hun finner opp løgner på den måten..

Her er det faktisk du og ikke hun som blir utsatt for trakasering og jeg ville klagd til styret.. Hører ikke de så ville jeg nesten ringt politiet og klaget på nabobråk..

Selv har jeg bodd i min leilighet i 4 år, og har aldri opplevd å få en klage.. Her brukes oppvaskmaskin, vaskemaskin, og støvsuger i ett.. Folk pusser opp og holder på med sitt og det må de bare få gjøre.. Så lenge man roer det ned til den tiden man skal på kvelden.. Stakkars deg! Jeg føler med deg... men kanskje du og bare skal drite i å åpne døra neste gang, se hva som skjer..

Anonymous poster hash: f81ca...9e1
  • Liker 3
Skrevet

Støvsuger hun aldri selv da? Eller andre hverdagslige ting som lager litt lyd?

Trur jeg hadde blitt sprø vist jeg hadde en sånn nabo. Må være fryktelig travelt.

Anbefaler som nevnt over her og skriv en klage til borettslaget (vist det er borettslag du bor i)

Skrevet

Bor dere i et borettslag/sameie?

Dersom kan du klage til styre, som vil kunne sende henne et brev om dette.

*snip*

Er du sikker på at damen ikke er senil eller begynnende senil? Det der minner meg om en nabo jeg hadde selv en gang nemlig, som klipt ut nesten, eller jeg har faktisk opplevd det to ganger.

*snip*

Ikke bry deg om det, bare la henne ringe politiet. Og kanskje du kan prøve å snakke med familien hennes, det kan jo være at de kjenner til problemet?

Jeg bor i borettslag så jeg tok å sjekka hvem som sitter i styret. Joda, kjærringa SITTER FAEN MEG I STYRET! :murvegg: Så helt senil kan hun nå ikke være.

Og ikke skjønner jeg hvorfor hun kun klager på MEG! Er to hunder, en på hver side som har det med å stå å bjeffe og bjeffe i det uendelige på sitt eget ekko. En anna tulling starta med motorsag 08 om morran. Men neida, DET er tydeligvis ikke noe problem! :rasende:

Anonymous poster hash: bbaeb...436

• Liker 3
Skrevet

Noter ned når og hva hun klager på. Så kontakter du styret.Legg frem saken din og si at du forstår ikke hvorfor hun klager når du tydligvis ikke en gang har høytalere som kan bråke.

slitsomt med naboer som bråker,men værre med naboer som dikter opp bråk

Skrevet

Støvsuger hun aldri selv da? Eller andre hverdagslige ting som lager litt lyd?

Trur jeg hadde blitt sprø vist jeg hadde en sånn nabo. Må være fryktelig travelt.

Anbefaler som nevnt over her og skriv en klage til borettslaget (vist det er borettslag du bor i)

Oi, glemte å svare deg; Jeg hører henne jo innimellom, mest når hun har besøk(vet ikke om det er hun eller besøket som er tunghørt) og da hører jeg dem gjennom veggen, men ikke sånn at det er plagsomt. Ellers har jeg ikke hørt henne støvsuge eller noe, men jeg er jo mye på skola da.

Noter ned når og hva hun klager på. Så kontakter du styret.Legg frem saken din og si at du forstår ikke hvorfor hun klager når du tydligvis ikke en gang har høytalere som kan bråke.

slitsomt med naboer som bråker,men værre med naboer som dikter opp bråk

Får gjøre det, men må jo levere det til noen andre i styret da, siden hun sitter der selv. Kan ikke fatte at hun har noe der å gjøre når hun oppriktig lyver meg oppi fjeset og ikke en gang vil vurdere muligheten for at det kanskje er en annen nabo. Åh. Folk ass.

Skrevet

Ja, ta gjerne kontakt med sameie. Og vær litt obs. En jeg kjenner fikk huseieren opp midt på dagen som hevdet at de hadde full fest opptil flere ganger i uka. De flytta ganske fort, da han ble ganske aggressiv..

Skrevet

har en sånn nabo. engang ringte hun politet fordi det luktet lik fra leiligheten min..... ja hadde ikke dødd selv eller eet lik i leiligheten så ......Men den dama er bare syk.det er noe nytt hverdag.

Anonymous poster hash: 7c8f2...d26
Skrevet

Sånn oppførsel er typisk for alzheimer/demens, så jeg lurer på hvor gammel hun damen er?

Anonymous poster hash: a5a6a...929
Skrevet

Ta på deg tresko og hopp det du makter å klarer, så lenge du klarer. Når hun banker på så lat som du ikke er hjemme. Gjenta. Når hun da huker tak i deg i oppgangen en dag så si at du har vært bortreist en uke, men at du mistenker at det er ett spøkelse i leiligheten din :laugh:

Gærne folk as...En som min søster leide leilighet av laget ett helvete fordi hun mente hun og samboeren vandaliserte leiligheten med dataspillingen (!) sin.

• Liker 10
Skrevet

Sånn oppførsel er typisk for alzheimer/demens, så jeg lurer på hvor gammel hun damen er?

Anonymous poster hash: a5a6a...929

Nå er jeg litt dårlig på å gjette alder, men mellom 45-50 kanskje? Er vel litt tidlig for å få demens? Pluss at siden hun er i styret kan hun nå ikke være helt borte heller.

Ta på deg tresko og hopp det du makter å klarer, så lenge du klarer. Når hun banker på så lat som du ikke er hjemme. Gjenta. Når hun da huker tak i deg i oppgangen en dag så si at du har vært bortreist en uke, men at du mistenker at det er ett spøkelse i leiligheten din :laugh:

Gærne folk as...En som min søster leide leilighet av laget ett helvete fordi hun mente hun og samboeren vandaliserte leiligheten med dataspillingen (!) sin.

Haha, frister å låne høytalerene til en kompis og spille heavy metal på full guffe i noen timer :fnise:

Har også tatt å senda mail til hun jeg leier hos(som er den søteste, snilleste mest medgjørelige mennesket jeg har møtt!) og spurt om hun har opplevd noen problemer med naboen. Så får vi se hva hun sier, om det er noe som har pågått med henne også.

Skrevet

Naboen vår var alkoholiker. Hun ble så gal til slutt, at hun påstod vi drev med svart magi, og at det svevde en stor, sort sky over leiligheten vår... :fnise:

Hun påstod også at mamma hadde bedt meg om å spille høy musikk for å holde hun våken om natta. Nå var det vel heller slik at det var henne som spilte den verste, og høyeste musikken midt på natta. Hun satt nok oppe å drakk og hørte på alt mulig rart.

Ja, hun ble bare galere og galere for hver dag. Kom på døra vår nesten kliss naken og påstod jeg stjal posten hennes, for så å legge min egen post på døra hennes.. And so on... Hun døde til slutt av organsvikt pga alkoholen.

Men ja, burde ta det opp med styret. Naboen vår satt også i styret en periode, og alle visste godt hvordan hun var. Ta det opp med en annen i styret, så kanskje noen kan hjelpe deg litt. :)

Gjest Pfjetthqimhla
Skrevet

Hmm.. 45 - 50 år ja, ikke umulig at vi snakker om overgangsalder her , det er fanken meg helt utrolig hvor gale kvinner kan bli da. Sørg for å dokumentere hennes utfall imot deg , med mobiltlf eller noe , diktafon ,hva som helst. Det er ikke umulig at du kan anmelde henne for trakassering. Om det fortsetter , og du får laget en oversikt over hendelser så har du en god sak vil jeg si.

Skrevet

Har en kjerring ved siden av meg og, tåler ikke så mye, bass, såvidt det er et hint av det, trenger ikke å være mye så er det dunk i veggen. Det har skjedd 2 ganger, er jo omtrent livredd for å ha over et visst antall db, selvom jeg egentlig bør gi f. Det er ikke snakk om å spille så det rister i kåken, men å ikke tåle litt.

Kun hun som klager. Nå er det slik at det er kun styreleder som kan gi advarsel, at naboen din sitter i styret spiller ingen rolle. Det er styreleder som må avgjøre om det skal bli gitt advarsel eller ikke! Nå stiller situasjonen seg litt annereledes for deg, du sa du leier? Da har du vel enda mindre å si, enn hvis du hadde eid.

Jeg eier, men skulle ønske jeg var i et sameie (ikke borettslag) eller selveier i enebolig/tomannsbolig. Ja, man kan jo i verste fall kastes ut selv i et sameie, men det skal mer til, i og med at man eier bolingen man bor i 100%, noe man ikke gjør i en andelsleilighet.

Lykke til i hvert fall ts, håper det ordner seg.

Skrevet

Nå har jeg fått svar fra hun jeg leier hos, og hun har ikke hatt problemer med naboen, men at hun var litt "spesiell."

Har også snakket med styreleder, og vedkomne sa h*n skulle snakke med henne for å få hennes side av historien. Greit nok. Har også vært å spurt naboen på andre siden og de oppe om de hører noe bråk, enten fra meg eller generelt. Men ingen av dem har hørt noe de vil kalle for bråk eller unødig støy. Det taler i alle fall i min favør.

Kun hun som klager. Nå er det slik at det er kun styreleder som kan gi advarsel, at naboen din sitter i styret spiller ingen rolle. Det er styreleder som må avgjøre om det skal bli gitt advarsel eller ikke! Nå stiller situasjonen seg litt annereledes for deg, du sa du leier? Da har du vel enda mindre å si, enn hvis du hadde eid.

Men hvorfor stiller situasjonen seg annerledes siden jeg leier? Jeg betaler jo for å bo her, og bråker jo ikke unødvendig og naboen regelrett lyver innimellom:\ Havner advarselen til hun jeg leier hos kanskje? For det er jo hun som eier leiligheten.

Får hun kjærringa meg kasta ut herifra skal hun jaggu få be til både Gud, Budda og Thor om at hun løper raskere enn meg! :rasende:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...