Gå til innhold

Har dere kunnet stole på en utro eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en situasjon hvor jeg er i ferd med å ta tilbake eksen etter at han var utro mot meg, ikke bare en gang, men over tid , både før og etter at beg avslørte han. Var et forferdelig svik, og beg slet menge etterpå. Han bodde hos henne også, men nå sier han at han angrer og at han ikke skjønner hva som gikk av han. Han ønsker vi skal ta opp igjen forholdet.. Og beg er usikker. Jeg har følelser for han ennå, dessuten har vi barn, og jeg ønsker så sterkt at vi skal være en familie igjen. Tror barna vil bli glade også. MEN kan jeg stole på han igjen? Han skyldte på lite sex, at han hadde ikke følelser for meg.. Men nå vil han tilbake. Noen med lignende erfaring? Kan forholdet bli bra igjen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei, nei...

• Liker 5
Skrevet

Nei, nei, nei...

Signerer.

Skrevet

Nei.

Hva hvis følelsene famler litt igjen? Eller han får for lite sex en periode? Ville du stolt på at han klarte å holde seg i skinnet?

• Liker 3
Skrevet

NEI. IKKE GJØR DET!!!! Mannfolk vil alltid være utro så det er bare å holde seg unna. Menn sier hva som helst for å få tømt seg. De aner ikke hva ordet trofast betyr en gang.

Anonymous poster hash: cfe8e...54d
Skrevet

nei nei nei nei nei ikke gjør det

• Liker 2
Skrevet

Det er det jeg tenker på, om jeg egentlig kan stole på han. Det vil vel gnage meg hver dag om at han kan være utro i en viss setting igjen. Og jeg orker ikke å gå gjennom samme dritten en gang til.Noen som har tatt tilbake eksen og hatt der bra etterpå? TS

Skrevet

Nei! Ikke når han har oppført seg sånn, har ingen tro på at han kommer til å forandre seg.

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Hva hvis følelsene famler litt igjen? Eller han får for lite sex en periode? Ville du stolt på at han klarte å holde seg i skinnet?

Denne. Nå er ikke jeg av de som sier kategorisk "nei" til at man kan gjenopprette tilliten etter utroskap, da jeg jeg mener at det i enkelte tilfeller kan gå fint.

Men dette forholdet, slik du beskriver det, om det skal ha noe, NOE, som helst sjans, så må han myyye dypere enn dette, han må rett og slett gi deg grunn til å stole på at han vil tåle både lite følelser og perioder med sextørke.

Sånn som du beskriver det, altså at han over tid har vist så lite evne til selvkontroll - og moral - som han har gjort, så spørs det om han har evnen i det hele tatt. Samme hva han sier, hvordan han forklarer seg og hvilke argumenter han bruker. For han virker rett og slett som en alt for svak karakter.

Han tar tydeligvis ikke to øre for å drite i den nye dama heller, det har vel kanskje blitt "lite følelser og lite sex" der også? Virker ikke som han har forandret seg et plukk nei.

Og nå savner han familien og barn, selvfølgelig gjør han det. Men her tror jeg du vil bli såret igjen. Så for deg og ungen, som trenger stabilitet i livet deres, så ville jeg ikke gjort det. Mye bedre å få til en bra samværsordning og prøve å samarbeide bra, men for din del, å gå videre.

• Liker 4
Skrevet

Hadde han enda skyldt på seg selv og sagt at han var svak, hadde lav impulskontroll etc, så kunne det kanskje vært et håp om en viss forandring. Men han skylder jo på deg. Da er det ikke håp i mine ører.

• Liker 4
Skrevet

Dere får kanskje et fint år eller to, så kommer usikkerheten din. Denne erfaringen har endret deg, men mest sannsynlig ikke han. Han gikk for å dekke sine behov, og som tusenvis av andre fant han ut at gresset ikke var grønnere der, og da er det bedre å komme hjem til familiens varme. Det er fremdeles hans behov, antar du klarer deg fint med barna uten han?

Eneste måten dette vil gå er med masse hjelp av terapeuter over lang tid. Er han ikke villig til det hadde jeg ikke vurdert å tenke på det engang.

Tåler du og barna smerten ved å gjennomgå et brudd til?

Skrevet

Det høres jo nesten ut som den andre dama dumpet han ja

Anonymous poster hash: a3b69...0f9
Skrevet

Om dette skal gå bra så vil dere trenge hjelp. Han flyttet ut fra sine barn og deg, og inn til en elskerinne og oppdaget kanskje at gresset ikke var så grønt der heller. Og så er han frekk nok til å si at grunnen var at dere ikke hadde nok sex etc. Om dere skal lykkes sammen videre så trenger dere virkelig hjelp, og mannen din må klare å legge seg flat og ta sitt ansvar for utroskapen. I utgangspunktet virker dette håpløst.

• Liker 4
Skrevet

Er i en situasjon hvor jeg er i ferd med å ta tilbake eksen etter at han var utro mot meg, ikke bare en gang, men over tid , både før og etter at beg avslørte han. Var et forferdelig svik, og beg slet menge etterpå. Han bodde hos henne også, men nå sier han at han angrer og at han ikke skjønner hva som gikk av han. Han ønsker vi skal ta opp igjen forholdet.. Og beg er usikker. Jeg har følelser for han ennå, dessuten har vi barn, og jeg ønsker så sterkt at vi skal være en familie igjen. Tror barna vil bli glade også. MEN kan jeg stole på han igjen? Han skyldte på lite sex, at han hadde ikke følelser for meg.. Men nå vil han tilbake. Noen med lignende erfaring? Kan forholdet bli bra igjen ?

Gjør det du føler er best for deg. Du har tålt et smell eller flere før, du klarer det igjen. Man skal tørre å våge. Lykke til!

Skrevet

Jo man skal tørre å våge, men man skal også verne sine barn mot mange opprivende episoder i livet. De har det bedre med foreldrene i hvert sitt hus enn at det skal bli mistillit, krangling, løgner og annet mellom foreldrene. Og par som har opplevd så grov utroskap og oppførsel som i dette tilfellet, blir aldri helt harmoniske igjen. Utroskapen og sviket ligger alltid som et bakteppe og kan/skal ikke glemmes.

Skrevet

Husk på en ting, TS: Det er HAN som er ansvarlig for utroskapen, ikke du. Han har tatt minst ett, eller helst flere aktive valg her: Han valgte å være utro den første gangen det skjedde, han valgte å fortsette, og han valgte å flytte inn til elskerinna. Dette er ikke noe som "bare skjedde".

Ok, så hadde dere kanskje ting som dere burde ha jobba med begge to, som par, men han valgte å ikke gjøre det. At han ser nå i etterkant at det ikke var særlig lurt, er faktisk hans problem, ikke ditt. Og at han i tillegg skylder på lite sex.... Jeeeez. Er det MULIG?

Jeg tror at du skal tenke deg veldig, veldig nøye om nå, TS. Kanskje det kan være lurt av deg å drøfte dette med noen profesjonelle, f.eks. en rådgiver på familievernkontoret. De er ofte veldig dyktige på slike problemstillinger. Og hvis du bestemmer deg for å gi ham en ny sjanse, så bør du stille noen beinharde krav. Felles samlivsrådgivning bør være ett av dem, slik flere her allerede har nevnt. Håper at du finner ut hva som er mest rett for deg!

• Liker 3
Skrevet

Om dette skal gå bra så vil dere trenge hjelp. Han flyttet ut fra sine barn og deg, og inn til en elskerinne og oppdaget kanskje at gresset ikke var så grønt der heller. Og så er han frekk nok til å si at grunnen var at dere ikke hadde nok sex etc. Om dere skal lykkes sammen videre så trenger dere virkelig hjelp, og mannen din må klare å legge seg flat og ta sitt ansvar for utroskapen. I utgangspunktet virker dette håpløst.

Du har et veldig godt poeng her... Det er riktig som du sier. Han flyttet rett fra oss og inn til elskerinna, skyldte på lite sex og alt var min feil, i følge han. Han la alt ansvaret for utroskapen på meg! Skylda er ene og alene hans. At vi opplevde hverdagen, der ting ikke var like rosenrødt lenger, og hverdagen var hektisk med unger osv. Allikevel følte jeg kjærligheten mellom oss var sterk... Men han gikk ut, var utro, fortsatte med henne... Det er jo et stort svik, og jeg er redd ting ikke blir det samme igjen. Jeg trodde aldri han kunne gjøre sånt, og når han nå har gjort det, vet jeg egentlig ikke om jeg kan stole på han mer. Hva når ting blir kjedelig da, det blir det fort i et langt samliv.. Det går litt opp og ned, ingen er vel nyforelska hele tida...Men sammen er man familie med de gledene det gi, men det var altså ikke nok for han.. Så fornuften sier meg, at dette går ikke.

Han bor med henne ennå, men sier at han tenker gå fra henne, ting ble ikke slik han hadde trodd, og han savner meg og barna.Jeg har bedt han bo for seg selv en stund, tror det er lurt for hans egen del. Er redd altfor mye er ødelagt.Dessuten, hva tenker folk rundt oss, faamilie, venner om jeg tar han tilbake??

ts

Skrevet

Mange kommer nok til å advare deg mot å ta han tilbake. Og med rette! Han ønsker å gå tilbake til deg, men han bor med henne?? Har han ikke lært noenting av bruddet deres? Hadde han hatt litt respekt for deg og for henne han har valgt å splitte familien sin for å være sammen med, hadde han bodd for seg selv og funnet ut av livet videre. Det må du i alle fall kreve at han gjør. Om han ikke vil det og heller fortsetter med elskerinnen er det kanskje like greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...