Gå til innhold

Kan man spise for mye grønnsaker om man skal ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt helt hektet på smoothie/juice med diverse grønnsaker, frukt og bær... Kan godt lage meg mange om dagen, men tenker at det kan være lurt å begrense seg. Det er vel ikke så lurt å spise ubegrensede mengder med dette? Er avhengig av å ha en halv banan, noen babygullrøtter eller lignende oppi for sødme og konsistens. Sitter da nå å tenker på at det kanskje ikke er så lurt å spise alt for mye av dette?

Anonymous poster hash: 2d768...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal veldig mye til siden det er så få kalorier i grønnsaker, men hvis du er usikker så vei og legg inn i en kaloriteller så får du en indikasjon.

Anonymous poster hash: a6dad...728

Skrevet

Det skal veldig mye til siden det er så få kalorier i grønnsaker, men hvis du er usikker så vei og legg inn i en kaloriteller så får du en indikasjon.Anonymous poster hash: a6dad...728

Er akkurat det jeg ønsker å unngå, for jeg blir så stressa av veiing og utregning av kcal. Så tenkte jeg skulle la være, og heller fokusere på sunn mat i moderate mengder.

Men ser jo at dette også grenser til det hysteriske... :P

Anonymous poster hash: 2d768...f47

Skrevet

Bir du stressa av å sjekke en smoothie en gang?

Anonymous poster hash: a6dad...728

Skrevet

Flytende føde gir generelt mindre metthet enn fast føde. Dessuten går du glipp av mye av fiberet dersom du juicer grønnsaker.

Avhengig av hvordan du tåler karbohydrater (insulinresistens) vil jeg si at det er viktig å ha et bevisst forhold til mengden. Drikk vann når du er tørst.

Spiser du de hele vil jeg si at du kan spise som mye du klarer i et måltid sammen med annen mat. Dersom du momser gulrøtter, søtpotet eller andre relativt stivelsesrike grønnsaker så er det fort gjort å spise mer enn en planlegger.

Forøvrig skal det sies at det er lettere å overspise frukt enn grønnsaker, så det er ingen grunn til å bli helt hysterisk.

Skrevet

Regn ut hva de forskjellige smoothie-typene du drikker inneholder av kcal, så ser du hvor mange slike du kan drikke for ikke å gå over kcal-grensen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...