Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utblåsning. Jeg finner meg i for mye dritt og jeg klarer ikke si fra.

På jobb får jeg alle oppgavene som sjefen min egentlig skal ha i tillegg til mine egne, noe som fører til at jeg må jobbe 12 timers dager ca hele uken. Og hvorfor? Fordi jeg ikke tør å si fra. Sjefen min er en drittsekk som jeg vet kommer til å gi meg dårlig attest og referanse i senere tid som hevn (ja, han er så barnslig) om jeg klager på han / til han. Og jeg har kun jobbet her siden juni så det er litt kjipt å måtte slutte allerede nå.. På kontoret er vi få og de andre forholder seg ikke så mye til han så jeg kan ikke få med resten heller.

Denne uken jobbet jeg så mye at sjefen for en annen avdeling tok det opp med min sjef, men han lo bare av det.

En annen ting jeg finner meg i er å bli "herset" med av enkelte venner. De er bare med meg så fort de trenger noe jeg har. Familien min har en hytte på et attraktivt og populært sted og jeg får forespørsel fra enkelte om når vi skal dra dit, men aldri ellers. Hun ene har jeg ikke snakket med siden april, før hun nå sendte melding ang når vi skulle dra. Blir ellers aldri invitert på noe sosialt, kun bursdager 1 gang i året.

Vet ikke om de gjør dette bevisst eller ikke.

Jeg anser meg selv som en oppegående, hyggelig person. Jeg har veldig mye arbeidsmoral og er nok dumsnill i forhold til arbeidsplassen og vennene mine.

Så hva skal jeg gjøre? Finne meg ny jobb og bytte ut vennene mine? Føler det er ganske vanskelig å finne seg nye venner, selvom jeg bare er 22(!) Ble ferdig med en bachelor i vår og prioriterte skolen veldig de tre siste årene så jeg rakk nesten ikke å bli kjent med folk.

Har noen gode venner som jeg setter stor pris på, rundt 3 stykker, (men vil gjerne ha flere som ikke behandler meg dårlig) og en herlig kjæreste og familie i det minste.

Noen innspill her? Kanskje noen som kjenner seg igjen?

Anonymous poster hash: 04144...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du bør begynne å ta ansvar for eget liv. Du vet, ting bare "skjer" ikke med deg. Du har en aktiv rolle i hvordan du blir forstått av omverdenen.

Hvorfor tar du ikke en master da? ;) Da slipper du kanskje slavearbeidet etterpå også.

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du bør begynne å ta ansvar for eget liv. Du vet, ting bare "skjer" ikke med deg. Du har en aktiv rolle i hvordan du blir forstått av omverdenen.

Hvorfor tar du ikke en master da? ;) Da slipper du kanskje slavearbeidet etterpå også.

Jeg skal det :) Fikk tilbud om en ganske bra jobb med høy lønn etter bachelor så jeg tenkte å se hvordan det ble. Men nå vurderer jeg veldig å søke meg inn på master til neste høst :)

Jeg er klar over det, men jeg vet ikke hvordan jeg skal bli flinkere til å ta ansvar og ikke finne meg i masse forskjellig. Har vanskelig for å "konfrontere" folk med ting og si nei..

• Liker 1
Skrevet

Har dere tillitsvalgt du kan snakke med?

ellers så er sjefen neppe så drittsekk som du ttror. Og får du ikke refetanse fra han så er ikke det verdens undergang det heller. Helsen din kommer først

Skrevet

Har dere tillitsvalgt du kan snakke med?

ellers så er sjefen neppe så drittsekk som du ttror. Og får du ikke refetanse fra han så er ikke det verdens undergang det heller. Helsen din kommer først

Akkurat det er han faktisk. Det er mye mer, men jeg vil ikke skrive altfor mye så jeg blir gjenkjent.

Jo, det har vi, men problemet er at jeg ikke tør å ta det opp fordi jeg vet det får konsekvenser.

Skrevet

Akkurat det er han faktisk. Det er mye mer, men jeg vil ikke skrive altfor mye så jeg blir gjenkjent.

Jo, det har vi, men problemet er at jeg ikke tør å ta det opp fordi jeg vet det får konsekvenser. Anonymous poster hash: 04144...e33

Godt mulig han er drittsekk men om du finner deg i mye rart generelt så har du nok ikke et realistisk syn på folks reaksjoner om du sier nei. Hvorfor ellers skulle du slitt med problemet?
Skrevet

Godt mulig han er drittsekk men om du finner deg i mye rart generelt så har du nok ikke et realistisk syn på folks reaksjoner om du sier nei. Hvorfor ellers skulle du slitt med problemet?

Jeg aner dessverre ikke hvorfor jeg har så vanskelig for å si nei. Når han ber gjøre ting så spør han ikke, han beordrer meg. Kanskje det er derfor.. Det er liksom ikke "plass" å si nei..

Skrevet

Jeg aner dessverre ikke hvorfor jeg har så vanskelig for å si nei. Når han ber gjøre ting så spør han ikke, han beordrer meg. Kanskje det er derfor.. Det er liksom ikke "plass" å si nei.. Anonymous poster hash: 04144...e33

Hva med å si ifra på forhånd? Si at du ikke kan jobbe 12 timersdager hver dag

Ville sjekket loven om overtid også.

Skrevet

Hva med å si ifra på forhånd? Si at du ikke kan jobbe 12 timersdager hver dag

Ville sjekket loven om overtid også.

Denne uken sa han samme dag at jeg måtte jobbe ekstra fordi han skulle i møte og jeg måtte gjøre noe av hans kontorarbeid som tar lang tid. Jeg sa at jeg skulle spise middag med kjæresten min og hans foreldre som bor et par timer unna så jeg kunne ikke jobbe ekstra, da fikk jeg bare beskjed om at jeg må bli igjen og bli ferdig fordi det var deadline og han kunne ikke. Hva sier man da??

Skal sjekke det med overtid og hva loven sier. Får i det minste overtidsbetaling, om han ikke tukler med det da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...