AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Vi har et barn på 1,5 år som pleier å våkne i halv 7 tiden. Noen lørdager innimellom må jeg jobbe og må dra hjemmefra ca kvart over 7. Vi blir alltid enig dagen før at han må stå opp å passe på barnet (det sier jo seg selv), men han ender alltid opp med å bare ligge i sengen til jeg blir sur og må løpe til bussen, mens barnet står igjen å gråter fordi "ingen" foreldre er til stede. Så blir jeg syndebukken og mannen min er sur på meg resten av dagen mens jeg sliter med ordentlig dårlig samvittighet ovenfor barnet vårt. Det er kanskje snakk om en lørdag i mnd og jeg er så forbanna drittlei av den samme reglen hver lørdag jeg jobber. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å få snudd på dette. Når han skal på jobb i hverdagen og må opp mye tidligere er det ingen problem i det hele tatt.Anonymous poster hash: b96eb...3b0
la Flaca Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Han må jo rett og slett bare skjerpe seg. Hvordan gjør dere det de lørdagene begge er hjemme? Er det bare du som står opp? Hvis begge jobber i ukedagene også syns jeg ikke det er fair. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Han må jo rett og slett bare skjerpe seg. Hvordan gjør dere det de lørdagene begge er hjemme? Er det bare du som står opp? Hvis begge jobber i ukedagene også syns jeg ikke det er fair. Jeg jobber i ukedagene jeg og minus tirsdager. Lørdagene når begge er hjemme er det bare jeg som står opp. Jeg er skikkelig a menneske og er som regel oppe før barnet vårt uansett så at han sover litt lenger da har jeg ingen problemer med. Men når jeg faktisk må dra på jobb så kan jo ikke han ligge å sove videre. Anonymous poster hash: b96eb...3b0
Mafalda Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Hvorfor blir han sur på deg resten av dagen? Du må jo på jobb, og det er du som har grunn til å være sur...! 5
Gjest Blåskjell Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Her må du bare svelge det som finnes av kameler for barnet deres sin skyld!! Han burde skjerpe seg, men det har han tydeligvis ingen intensjon om, så da må du finne en løsning som fungerer. Eks.: Finn frem noen bøker og favorittleker, og si at nå skal hun få leke i senga til pappa. Da kan de få en rolig start på morgenen bare de to, med lesing og lek på senga. La dette bli en spesiell greie de to har den ene lørdagen du jobber, så ha gjerne litt saft/juice på en drikkeflaske og lag en kopp kaffe til mannen. Syns du det er stor kamel å svelge, så tenk på at du gjør det for barnet. Og kanskje for deg selv også, siden du kan gå på jobb vel vitende om at barnet koser seg, ikke står gråtende og alene igjen... 2
Gjest Kaffelattn Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Her må du bare svelge det som finnes av kameler for barnet deres sin skyld!! Han burde skjerpe seg, men det har han tydeligvis ingen intensjon om, så da må du finne en løsning som fungerer. Eks.: Finn frem noen bøker og favorittleker, og si at nå skal hun få leke i senga til pappa. Da kan de få en rolig start på morgenen bare de to, med lesing og lek på senga. La dette bli en spesiell greie de to har den ene lørdagen du jobber, så ha gjerne litt saft/juice på en drikkeflaske og lag en kopp kaffe til mannen. Syns du det er stor kamel å svelge, så tenk på at du gjør det for barnet. Og kanskje for deg selv også, siden du kan gå på jobb vel vitende om at barnet koser seg, ikke står gråtende og alene igjen... Jeg ville ha vært tilbøyelig til å være enig hvis alternativene var "Lev-eller-dø". I dette tilfellet ville jeg ha forsøkt: 1) få en nær slektning eller venn til å troppe inn tidlig lørdag morgen uten at mannen vet om det på forhånd: blir han sur må en forklare ham at siden han ikke vil stå opp med barnet må du skaffe barnevakter som er tilstede fra tidlig morgen av. Blir han ikke flau eller forstår må jeg få lure på om han er mindre begavet som menneske. 2) hvis ikke noe hjelper og han ikke klarer jobben sin som far ville jeg ha invitert hjem offentlige instanser for å innrapportere mannen for omsorgssvikt. Tror du noe av dette kan hjelpe din late og sløve mann?
Gjest Violetta Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Plasser barnet i sengen hos far og gå på jobb. Det er hans barn også, og dersom han ikke tar vare på barnet så går det på hans samvittighet. 3
org Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Støtter den som nevner kosedyr, bøker og drikkeflaske for ei tidlig kosestund med pappa, i senga hans. Men ikke tale om at jeg hadde kommet til å lage kaffe til pappaen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå