Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bursdagsselskap i morgen. Bør jeg lage kakebunnen i ettermiddag? Og fylle den i morgen? Noen som har en oppskrift på kakebunn som det ikke går an å mislykkes med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å lage kakaebunnen lenge på forhånd, fryser den bare ned. Hadde jeg vært deg hadde jeg laget den i dag jeg, så er det en ting mindre å tenke på i morgen. Tror den skulle holde seg fint.

Skrevet

Du kan jo lage den idag og dynke den i morgen? tror det skal gå fint.

Sukkerbrød

Ingredienser:

4 egg

150 g sukker

150 g hvetemel

1 ts bakepulver

Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukker til stiv eggedosis. Sikt sammen hvetemel og bakepulver og rør den forsiktig inn i eggedosisen. Stekes på 175 grader i 30 minutter.

Skrevet
Du kan jo lage den idag og dynke den i morgen? tror det skal gå fint.

Sukkerbrød

Ingredienser:

4 egg

150 g sukker

150 g hvetemel

1 ts bakepulver

Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukker til stiv eggedosis. Sikt sammen hvetemel og bakepulver og rør den forsiktig inn i eggedosisen. Stekes på 175 grader i 30 minutter.

Denne har jeg også alltid brukt.. - fikk den på husmorskolen .. og den slår "aldri feil".. Du kan evt. øke sukkermengden til 160g - og ta ned hvetemelelet til 140g.

Jeg ville laget kaken .. og fylt den i dag. Men IKKE dynket den..

Den blir bare bedre av å stå en dag - og saftig nok.

Gjest Anonymous
Skrevet

De er vel ganske like sukkerbrødoppskriftene, men jeg har ialle år brukt halvparten hvetemel og halve med potetmel.

Ikke rør det i, men skjær forsiktig med en slikkepott.

Skrevet

5. egg

2. kopper sukker

2. kopper hvetemel

2. ts bakepulver

Visk egg sukker å ha litt vann i ,jeg vil annbefale å vispe minst 15 min.

Bruk en av vispene å vend forsiktig inn melet å bakepullver .

Jeg pleier å bake kaka 1-til 2 dager i forveien punter dagen før synes den blir bedre av å stå da.

Skrevet

Hvordan gikk det med kakebakinga Pet?

Skrevet

Kaka ble kjempegod! Brukte den første oppskriften i tråden her og fylte den samme dagen. Men - i går skulle jeg pynte den og da kjøpte jeg krem på sprayboks (Tine) og lagde fine striper rundt og topper oppå. Gjorde det så fort jeg kunne og satt den inn i kjøleskapet igjen. En time senere tok jeg den ut for å sette på lys og servere og da hadde kremen "smeltet"! Stripene var borte og en del hadde rent ned på fatet! :veldigsur: Hvordan får man krem til å holde fasongen? Brukte spray-krem fordi jeg har en tendens til å piske kreme for stiv (nesten smør) og spray-krem er jo veldig stiv.

Skrevet

Spraykrem einer seg ikke , jeg brukte vanlig fløde å så tok jeg spray til å punte oppå så det har jeg prøvd selv en gang det ble akkurat som du sier renner bare vekk , nei må ha vanlig fløde det er det beste .

Skrevet

Jeg har aldri hatt gode erfaringer med spraykrem. den holder seg dessverre aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...