Gå til innhold

Jobbe på en oljerigg


Gjest gjest 0

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

Hei!

Jeg har veldig lyst til å jobbe på en oljerigg, men jeg finner ingen informasjon om ledige stillinger på nettet! Har søkt og søkt...

Er det noen som har peiling på hvor jeg kan starte? Hvem burde jeg ringe, eller finnes det noe sted for dette på nett??

_________________

vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Pamella den 2002-06-11 09:55 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva kan du da?

Det er ikke bare å bestemme seg for at en vil jobbe på oljerigg. Det er ikke som om det ikke er kamp om å få jobb offshore.

Der som andre steder må man ha en utdannelse som regel.

Så hva vil du gjøre på denne oljeriggen da? :-?

Let gjerne etter ledige stillinger hos de enkelte selskaps hjemmesider.

Det er ikke alltid så enkelt å finne disse ledige stillingene fordi det ikke ofte er så mye ledig.

Men Stavanger Aftenblad har vel oftest annonsene på de stillinger som er ledige offshore.

Men du får ha lykke til :blunke:

-zadine, jobber offshore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Veldig sjelden at det er avertert i avisene. Ta turen til arb.kontoret og hør om det er meldt noen ledige stillinger.

Nå vil jeg begynne å jobbe i land? Ja, hva som da vil du spørre meg.

er du sjukepleier, lærer, bibliotekar, snekker, maler, ingeniør, vaskehjelp,kokk?

Hva er du utdannet som? er det noen stillinger som ufaglært du vil ha?

Det er en del ufaglærte på rigg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann

Jeg jobber i et olje service selskap i Stavanger. Du må vite hva du ønsker å jobbe med Offshore. De som vi har har utdanning som Ingeniører, Platearbeidere, Rørleggere, Elektrikere.

Når vi søker etter nytt personell så søker vi som oftest eks. Rørlegger og da legger vi i stillingsannonsen at det er offshore arbeid, men man må også beregne at man må jobbe på land.

Hvorfor vil du offshore må du tenke på først! Det er knallhardt å jobbe offshore. Man kjører vanligvis 2-4 ordninger, dvs. to uker offshore og 3-4 uker hjemme.

Man kan også jobbe som evt. brannvakt offshore, i kantine og som rengjøringsassistent evt. sitte på radiorom, men det trenges utdannelse og så må man ha sikkerhetskurs i tillegg som koster flesk.

Håper dette ga deg noen tips. Et annet tips er å gå inn på de forskjellige oljeselskapene sine web sider og se der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei du!

Jeg har en samboer som jobber i Nordsjøen. Alt han har av utdannelse, er noe data og elektronikk fra VGS, og et kurs i USA som de sendte han på. Det varte i 1 måned. I dag jobber han som ROV-pilot. Jobben fikk han egentlig gjennom en bekjent som visste om at den var ledig. Bare hold øyne og ører åpne, så får du deg vel jobb etterhvert. Lykke til! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...