AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 I flere år nå har xen manipulert meg. Vi har et barn sammen, gikk fra hverandre da barnet var halvannet, jeg hadde hovedomsorgen. Inngikk etterhvert 50/50 avtale etter han overtalte meg til det, fikk meg til å tro at dette gikk bra siden vi samarbeidet så godt det siste halvåret. Etter to mndr med 50/50 flytter han og nekter å skrive under på at vi ikke har delt omsorg for barnet lenger. Samarbeidet var tydelig et skuespill for å få 50/50 og kun for å slippe å betale bidrag. Han betalte likevel noe bidrag da han flyttet, men nå de siste tre mnd har han ikke betalt. Sier han "driter i det". Ikke får jeg gjort noe, ikke har han planer om å flytte tilbake, ikke har han planer om å gjøre noe annet enn å være drittsekk mot meg. Det siste året har vært vanskelig, og det gir seg aldri. Hvis barnet blir syk, må jeg da be han pent om å overføre dager til meg. Jeg må forholde meg til han hver gang det er noe, jeg blir kvalm hver for han benytter enhver sjanse til å slenge dritt. Han er i et nytt forhold, jeg er ikke, bruker det mot meg, at barnet bare har meg her. de er to. Jeg sier at jeg ønsker at han flytter tilbake når han er ferdig med studiene fordi sønnen hans trenger han også. Han mener at han ikke trenger meg, så etter studiene hans kommer han til å ta med seg barnet og flytte 5 timer unna fordi barnet ikke trenger meg, og at det ikke er opp til meg å bestemme hvor barnet skal bo. Men han skal likevel vente til han er ferdig med studiene, så jeg er vel god nok til da. Jeg vet han ikke bare kan ta barnet med seg, men det er noe med at han hele tiden sier dette og holder meg på "pinebenken" for at jeg skal gjøre som han vil nå. Skal jeg ta kampen? Ringe en advokat og få en avgjørelse på dette nå med en gang, eller vente å se om han gjør alvor ut av "truslene" sine? Jeg er konfliktsky og har jobbet hard for at barnet ikke skal ha foreldre som er uvenner, men jeg vet bare ikke om jeg klarer det lenger. Anonymous poster hash: 45b0b...3e1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Han har flyttet og det er eneste NAV trenger for å få ting som før.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Det er ikke så enkelt. Han har ikke endret adresse, "bor" fortsatt i leiligheten sin fordi en kamerat overtok den, så han er folkeregistrert i samme kommune som meg fortsatt. TS Anonymous poster hash: 45b0b...3e1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Det er ikke så enkelt. Han har ikke endret adresse, "bor" fortsatt i leiligheten sin fordi en kamerat overtok den, så han er folkeregistrert i samme kommune som meg fortsatt. TS Anonymous poster hash: 45b0b...3e1 Men han bor jo ikke der. Man er faktisk pliktig å bytte adresse når man flytter. Meld ifra til skatteetaten i samme slengenAnonymous poster hash: c42ea...60c 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Gå til Nav og forklar saken! Heretter skriv du opp kor mange overnattinger barnet er hos far. Det legg grunnlaget for barnebidraget. Ring konfliktrådet i kommunen din. Dei er meklarare i slike konfliktar. Ved å dra inn dei viser du litt styrke! Også må du vise at du er sterk og kun handler i barnets beste. Det er det som betyr noko i det lange drag! Noter og ta vare på all kommunikasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå