AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Jeg har lyst på nettbrett, til å kunne koble til anlegget mitt og spille av spotify, surfe rundt i HELE norge(bilturer, hytte osv), se film (netflix) og annet. Men hvordan funker det jeg har Talkmore, er det tvilling sim jeg trenger for å få netttilgang (3g) på nettbrettet? ser telenor har noe som heter tvilling data, det har ikke talkmore, men talkmore låner nettet til telenor da (som de fleste gjør). Akuratt nå har jeg ubegrenser bruk av 3g på mobilen og vil gjerne ha det på nettbrettet også for noen kroner ekstra. Noen som har nettbrett med talkmore abonemang? hva koster det? =) Anonymous poster hash: d58c6...28b
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Hvis du har ubegrenset bruk av data så kan du bare dele nettet fra telefonen din til nettbrettet. Du burde gå for Android siden iPad osv er mer lukket, hvis du vil bruke den til å spille av anlegg så anbefaler jeg Galaxy Note 10.1, den har IR (som vil si at du kan bruke den som en fjernkontroll).
Lutetium 71 Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Hvis du har ubegrenset bruk av data så kan du bare dele nettet fra telefonen din til nettbrettet. Du burde gå for Android siden iPad osv er mer lukket, hvis du vil bruke den til å spille av anlegg så anbefaler jeg Galaxy Note 10.1, den har IR (som vil si at du kan bruke den som en fjernkontroll). Har selv en Motorola Xoom med IR øye, men finner heller lite IR apper på google play (apper for å styre anlegget over wifi er det mange av, men det hjelper ikke stort). Tips? 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 er usikker på om det blir sony eller samsung note 10.1 brettet. Anroid blir det uansett men hvis jeg deler nettet fra mobilen til brettet kan jeg da laste ned hardere ting som youtube eller nettflix? og hva om jeg vil ta meg et bad og se film med mobilen langt borte? (Sonyen er jo vanntett O:) ) Anonymous poster hash: d58c6...28b
Lutetium 71 Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 er usikker på om det blir sony eller samsung note 10.1 brettet. Anroid blir det uansett men hvis jeg deler nettet fra mobilen til brettet kan jeg da laste ned hardere ting som youtube eller nettflix? og hva om jeg vil ta meg et bad og se film med mobilen langt borte? (Sonyen er jo vanntett O:) ) Anonymous poster hash: d58c6...28b Hardere? Om du deler ut nettet fra mobilen, vil du ikke få noen høyere hastighet enn "modemet" i mobilen kan levere. Rekkevidden kommer an på hvor god "wifi antenne" det er i mobilen, og hvor lett gjennomtrengelige veggene i kåken din er. Er det trevegger skal det ikke være noe problem å dra signalet 8-10 meter. Er det betongvegger vil du få dårligere rekkevidde. En dedikert ruter med ordentlige antenner gir selvsagt bedre rekkevidde enn en puslete smartmobil. Selve hastigheten blir begrenset av hva slags teknologi som er bygd ut i mobilnettet der du bor, og i hva mobilen støtter (3G/4G).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå