AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Vanskelig å forklare, men skal prøve. Dere kan godt vite at jeg kommer fra et dårlig hjem, men jeg har selv aldri brukt rus eller røyker eller gjort noe ulovlig. Er snill pike, men med dårlig selvbilde og dårlig selvtillit. Jeg hadde vært på fest, og jeg hadde drukket alkohol. Da festen var slutt gikk jeg hjem, og jeg ønsket bare å komme meg fortest mulig hjem fordi jeg var så trist og lei meg og deprimert. På veien møtte jeg en fyr som fulgte etter meg og pratet til meg. Jeg ble med noe motvillig en fyr hjem. Jeg var litt brisen men var på vei hjem og var veldig lei meg og deprimert, og han innhentet meg da jeg gikk hjemover. Han maste veldig og var veldig pågående og jeg ble redd. Han fulgte etter meg hele tiden, og jeg ville ikke at han skulle se hvor jeg bodde. Til slutt ble jeg med han fordi han hadde så utrolig makt over meg, og jeg tenkte at vi kunne sove sammen, men han ville noe mer. Jeg ønsket egentlig ikke, men følte jeg måtte, så vi hadde sex. Det varte ikke så lenge, men plutselig tok han av seg kondomet og holdt meg nede og skjørte på bakfra. Jeg klarte ikke komme opp, men jeg ble veldig panisk når jeg så han tok av kondomet. Han sluttet veldig fort fordi jeg prøvde å kjempe meg opp hele tiden. Så til slutt rullet jeg rundt og bare satt i senga med dynen rundt meg... Det endte med at vi la oss til å sove, og han holdt rundt meg. Jeg klarte ingenting annet, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Dagen etter gikk han i dusjen mens jeg kledde på meg. Han pratet litt med meg, mens jeg ville gå fortest mulig. Til slutt gikk jeg og jeg så han aldri igjen... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Det er helt forståelig at du føler dette som et overgrep. Anbefaler det at du tar kontakt med dixi på www.dixi.no. Du trenger hjelp til å jobbe deg gjennom dette. Anonymous poster hash: 67456...e5f 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Jeg skulle ønske noen kunne elske meg også, men vet ikke hvordan jeg skal få det til... Det blir jo feil uansett hva jeg gjør. Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Vanskelig å forklare, men skal prøve. Dere kan godt vite at jeg kommer fra et dårlig hjem, men jeg har selv aldri brukt rus eller røyker eller gjort noe ulovlig. Er snill pike, men med dårlig selvbilde og dårlig selvtillit. Jeg hadde vært på fest, og jeg hadde drukket alkohol. Da festen var slutt gikk jeg hjem, og jeg ønsket bare å komme meg fortest mulig hjem fordi jeg var så trist og lei meg og deprimert. På veien møtte jeg en fyr som fulgte etter meg og pratet til meg. Jeg ble med noe motvillig en fyr hjem. Jeg var litt brisen men var på vei hjem og var veldig lei meg og deprimert, og han innhentet meg da jeg gikk hjemover. Han maste veldig og var veldig pågående og jeg ble redd. Han fulgte etter meg hele tiden, og jeg ville ikke at han skulle se hvor jeg bodde. Til slutt ble jeg med han fordi han hadde så utrolig makt over meg, og jeg tenkte at vi kunne sove sammen, men han ville noe mer. Jeg ønsket egentlig ikke, men følte jeg måtte, så vi hadde sex. Det varte ikke så lenge, men plutselig tok han av seg kondomet og holdt meg nede og skjørte på bakfra. Jeg klarte ikke komme opp, men jeg ble veldig panisk når jeg så han tok av kondomet. Han sluttet veldig fort fordi jeg prøvde å kjempe meg opp hele tiden. Så til slutt rullet jeg rundt og bare satt i senga med dynen rundt meg... Det endte med at vi la oss til å sove, og han holdt rundt meg. Jeg klarte ingenting annet, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Dagen etter gikk han i dusjen mens jeg kledde på meg. Han pratet litt med meg, mens jeg ville gå fortest mulig. Til slutt gikk jeg og jeg så han aldri igjen... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Nei, du ble ikke voldtatt. Anonymous poster hash: 30a46...464 12
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Jeg skulle ønske noen kunne elske meg også, men vet ikke hvordan jeg skal få det til... Det blir jo feil uansett hva jeg gjør. Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Det første du må gjøre er å elske deg selv. Det høres veldig ut som at du hadde hatt behov for psykologhjelp. Kan du snakke med fastlegen din? Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 67456...e5f 1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Huff, synes ikke han hørtes som en bra fyr...Han tok jo ikke noe hensyn til dine følelser. Du sa du hadde sex selv om du ikke ville, hvorfor? Tvang han deg? Han tvang deg jo bakfra, det er voldtekt. All form for tvang , er overgrep/voldtekt. Synes du skal snakke med noen om dette, f.eks en psykolog, de har taushetsplikt. Der kan du og få råd til hvordan få bedre selvbilde, å sette tydeligere grenser for deg selv. Har du hatt sex tidligere med noen uten at du ville det? Det må du ALDRI gjøre! Du må sette grenser for deg selv. Hvordan føler du selv om denne hendelsen? Føles det som han voldtok deg?
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Nei det er ikke voldtekt.. Uenig! Han forgrep seg mot hennes vilje og uten hennes samtykke, og derfor er dette voldtekt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 Det første du må gjøre er å elske deg selv. Det høres veldig ut som at du hadde hatt behov for psykologhjelp. Kan du snakke med fastlegen din? Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 67456...e5f Jeg sliter veldig med å prate om følelser. Sliter veldig med å prate i det hele tatt. Er alltid stille når jeg er med andre, og tør bare å prate når jeg er med folk jeg føler meg trygg på. Prater lettest når jeg er med en person av gangen. Om jeg hadde gått til fastlegen hadde jeg bare sittet der uten å si noe, siden jeg ikke klarer å prate. Det er vondt å prate om alt som plager meg, og jeg klarer ikke sette ord på det heller. Jeg er 27 år nå...dette skjedde da jeg var 22 år. Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Til slutt ble jeg med han fordi han hadde så utrolig makt over meg, Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Kan du forklare dette med makten som han hadde over deg? Var det noe han sa og/ eller gjorde som forårsaket at han hadde makt over deg?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Huff, synes ikke han hørtes som en bra fyr...Han tok jo ikke noe hensyn til dine følelser. Du sa du hadde sex selv om du ikke ville, hvorfor? Tvang han deg? Han tvang deg jo bakfra, det er voldtekt. All form for tvang , er overgrep/voldtekt. Synes du skal snakke med noen om dette, f.eks en psykolog, de har taushetsplikt. Der kan du og få råd til hvordan få bedre selvbilde, å sette tydeligere grenser for deg selv. Har du hatt sex tidligere med noen uten at du ville det? Det må du ALDRI gjøre! Du må sette grenser for deg selv. Hvordan føler du selv om denne hendelsen? Føles det som han voldtok deg? Jeg tør aldri si nei og jeg vet ikke hva jeg er verdt. Jeg føler meg ikke verdt noenting, og jeg blir lett ledet til ting fordi jeg tenker at den andre personen vet best. Når det gjelder sexen, så ble jeg frivillig med, men det var jo ikke noe jeg ønsket. Jeg ønsket at han bare skulle si at vi kunne sove sammen uten at vi gjorde noe. Men det ville han jo ikke, så da lot jeg han få det som han ville. Men da han tok av kondomet og holdt meg nede, ble jeg veldig redd og jeg prøvde å kjempe meg løs. Har alltid hatt sex mot min vilje, så det er vanskelig... Men nå har jeg ikke hatt sex på 5 år, fordi det ikke er bra for meg, og fordi jeg ikke får noe ut av det. Jeg blir bare brutt ned. Denne hendelsen føles som en voldtekt da han tok av kondomet mot min vilje og fortsatte... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Kan du forklare dette med makten som han hadde over deg? Var det noe han sa og/ eller gjorde som forårsaket at han hadde makt over deg? Vanskelig å si, men ofte får folk en psykisk makt over meg, så jeg tør ikke gjøre annet enn det de vil, selv om jeg ikke vil... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Vanskelig å si, men ofte får folk en psykisk makt over meg, så jeg tør ikke gjøre annet enn det de vil, selv om jeg ikke vil... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Det høres fryktelig ut å ha det slik. Har du gode venner som du er sammen med? Hvordan er kontakten med slektninger, har du gode relasjoner til noen av dem? Du kan få god hjelp av en psykolog til å bygge deg opp.Kan du ta kontakt med fastlegen din og be om å bli henvist til psykolog? Dersom det er vanskelig å fortelle ting til fastlegen og til psykologen, kan du skrive det du ønsker å formidle til dem. Kan du evt ta vare på og skrive ut det du har skrevet her i kveld, og formidle det til fastlegen og psykologen?
Gjest kinkylita Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Voldtekt fordi han dro av kondomet? Nei 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Voldtekt fordi han dro av kondomet? Nei Voldtekt fordi han dro av kondomet og fortsatte mot min vilje... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Det høres fryktelig ut å ha det slik. Har du gode venner som du er sammen med? Hvordan er kontakten med slektninger, har du gode relasjoner til noen av dem? Du kan få god hjelp av en psykolog til å bygge deg opp.Kan du ta kontakt med fastlegen din og be om å bli henvist til psykolog? Dersom det er vanskelig å fortelle ting til fastlegen og til psykologen, kan du skrive det du ønsker å formidle til dem. Kan du evt ta vare på og skrive ut det du har skrevet her i kveld, og formidle det til fastlegen og psykologen? Jeg har ingen nære venner. Kontakten med slektninger og familie er ikke-eksisterende. Jeg er under NAV for tiden og går på AAP, og har prøvd å gå til psykolog, men kommer ingen vei siden jeg ikke klarer å åpne meg. Jeg får ikke frem et ord... Er mye flinkere til å uttrykke meg skriftlig, men sliter med å sette ord på ting. Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Jeg sliter veldig med å prate om følelser. Sliter veldig med å prate i det hele tatt. Er alltid stille når jeg er med andre, og tør bare å prate når jeg er med folk jeg føler meg trygg på. Prater lettest når jeg er med en person av gangen. Om jeg hadde gått til fastlegen hadde jeg bare sittet der uten å si noe, siden jeg ikke klarer å prate. Det er vondt å prate om alt som plager meg, og jeg klarer ikke sette ord på det heller. Jeg er 27 år nå...dette skjedde da jeg var 22 år. Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Kanskje du kjenner deg igjen i noe i følgende masteroppgave, og kanskje det kan være nyttig for deg å merke av det du evt kjenner deg igjen i av følelser, opplevelser og tanker, slik at du får formidlet dette til behandler? Du har kanskje ikke hatt det greit tidligere i livet heller, før voldtekten skjedde. http://kenneho.net/2010/08/01/a-vaere-et-tomt-skall-masteroppgave-av-marianne-notland-smogeli/ http://kenneho.net/wp-content/uploads/2010/08/masteroppgave_Marianne_Notland_Smogeli.pdf
Gjest Lincoln Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Voldtekt fordi han dro av kondomet og fortsatte mot min vilje... Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Du skriver jo at han sluttet nesten med en gang. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #19 Skrevet 20. september 2013 Jeg har ingen nære venner. Kontakten med slektninger og familie er ikke-eksisterende. Jeg er under NAV for tiden og går på AAP, og har prøvd å gå til psykolog, men kommer ingen vei siden jeg ikke klarer å åpne meg. Jeg får ikke frem et ord... Er mye flinkere til å uttrykke meg skriftlig, men sliter med å sette ord på ting. Anonymous poster hash: 0e2b7...9a5 Det er trist at du ikke har nære venner. Har du noen andre som du gjør trivelige ting sammen med på fritiden? Går du fremdeles til timer hos den psykologen? Det er lurt at du forklarer psykologen at du sliter med å sette ord på ting og at det er bedre for deg å uttrykke deg skriftlig enn muntlig, slik at psykologen kan hjelpe deg best mulig. Kanskje noe av innholdet i masteroppgaven kan hjelpe deg å formidle til psykologen. Har du også skrevet før (dagbok o.l), så kunne du evt tatt med endel av det du har skrevet og vist psykologen og/ eller fastlegen.
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #20 Skrevet 20. september 2013 (endret) TS, du kan si til psykologen at du har vanskelig for å åpne deg, og spørre om du kan snakke om noe helt "ufarlig" de første gangene, f.eks en hobby du har, en film du liker. Så kan du etter hvert blande inn de personlige tingene. For hvis du sitter der helt stille, så er det veldig vanskelig å plutselig skulle åpne seg å snakke om helt personlige ting. Endret 21. september 2013 av Niennas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå