Gå til innhold

Hvor mange skjønnlitterære bøker leser du i året?  

1. 1. Hvor mange skjønnlitterære bøker leser du i året?

• 1-3
      3
    • ingen,
      1
    • 4-6
      4
    • 7-9
      6
    • 10-12
      4
    • noen flere enn alternativene
      7
    • mange flere enn alternativene
      21

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor mange skjønnlitterære bøker dere leser ca pr. år.

Selv skulle jeg ønske jeg hadde tid og overskudd til å lese langt mer enn det jeg gjør. Nå har jeg enn jobb hvor det kreves at jeg setter meg inn i mye skrevet materiale, og jeg må holde meg oppdatert på faglitteratur hele tiden. Det har kanskje noe med å gjøre at jeg ikke får kost meg med all den skjønnlitteraturen jeg skulle ønske. Det er liksom alltid noe faglitteratur som burde leses først, eller som ligger og venter på å bli lest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser vel i snitt 5-6 bøker i måneden.

Fikk også mindre tid til skjønnlitteratur da jeg studerte, men nås om jeg er ferdig, er det skjønt å ha tid (og samvittighet) til å lese annet enn fag.

Elsker bøker! :hjerte:

Skrevet

5-6 bøker i måneden! Det høres bare helt nydelig ut å ha tid til å kose seg sååå mye.

Tror jeg skal begynne på en ny bok i dag jeg... Jeg må bli flinkere til å sette av tid til noe jeg liker så godt.

Kanskje lese litt mer, og bruke litt mindre av tiden min her inne?? Ikke dumt?!

Skrevet

Jeg leser 7-9 skjønnlitterære bøker i året - minst. I tillegg kommer store mengder faglitteratur.

Utrolig hvor mye man rekker på et lite kvarter hver kveld. Og så er det en veldig effektiv måte for å roe ned etter en lang dag.

Skrevet

Skulle så gjerne lest mye mer enn jeg gjør, siden jeg studerer ved siden av jobben blir det nesten bare fagbøker jeg leser, men jeg finner ofte frem bøkene når høsten og regnet kommer, og det hender jeg leser noen bøker på stranden om sommeren. :)

Skrevet

Jeg leser minst en bok pr. uke.. gjerne flere...

Skrevet

Nå som jeg går på skolen leser jeg altfor lite. Før leste jeg over en bok i måneden. Gleder meg til å bli ferdig med studiene.

Skrevet

Elsker bøker og leser masse! Kommer litt an på vanskelighetsgrad, størrelse og språk, men jeg antar rundt regnet en roman i uka...

Skrevet

Jeg leser ihvertfall 1-2 bøker i uka,ofte litt mer.

Skrevet

Her var det da riktig mange lesehester!

Selv går det i perioder, noen ganger leser jeg opp til to bøker i uka, andre perioder åpner jeg ikke en bok på flere mnd. Det kommer rett og slett ann på hvor mye tid jeg har.

Gjest Ethereal
Skrevet

Det varierer veldig. Da jeg var ferdig med hovedfag, var jeg totalt fed up med alt som het litteratur, og leste ikke noe særlig på flere år. Nå, som jeg bruker 60% av min disponible tid til å lese tungt fagstoff, leser jeg faktisk endel skjønnlitteratur i tillegg. Men jeg har en forkjærlighet for relativt tung litteratur, så det varierer hvor lang tid jeg bruker på en roman. I påsken fullførte jeg Vikram Seths murstein A Suitable Boy, på 1350 sider, anbefales på det varmeste.

Etter det har jeg lest fire romaner, tror jeg

Sylvia Plath The Bell Jar 

Mark Haddon The Curious Incident of the Dog in the Night-Time

Paul Auster The Book of Illusions

Paul Auster Leviathan

Jeg leser mye mer nå, som jeg er strandet uten TV, og sambo er hjemme i Norge...

Skrevet

Det varierer, minst en bok i uka (leser vanligvis kun i senga før jeg legger meg), men i ferier og helger leser jeg gjerne ekstra mye. Er det en riktig fengende bokk kan jeg godt lese den ferdig en kveld.

Skrevet

Jeg leser også ca 1 bok i uken. Kjøper ikke så mange bøker, men går mye på biblioteket.

Piglet

Skrevet

Jeg er bibliotekar så jeg leser en del sånn for å prøve å ha oversikt over hva de nye bøkene her handler om. I blandt blir det skum-lesing av disse bøkene, er ikke alt som er like interesant for meg personlig...

Men leser en god del for min egen del også da!

Skrevet

Kommer litt an på lengden på boka, men gjennomsnittlig 3-4 bøker i uka. Om det er skikkelig tykke bøker (mer enn 500 sider) blir det sjelden mer enn to i uka..

VET det er veldig bortkastet tid, men har lest like mye siden jeg var omtrent ti år og klarer ikke å kvitte meg med uvanen... Pleier å lese samtidig som jeg lager mat/spiser mat/ser på tv/trener fordi jeg ikke klarer å legge fra meg boka.. (feks stepmaskiner på sats er veldig fine å kombinere med en times lesing)

Skrevet

VET det er veldig bortkastet tid, men har lest like mye siden jeg var omtrent ti år og klarer ikke å kvitte meg med uvanen...

Ååå, du må ikke si at å lese er en uvane, eller at det er bortkastet tid. Det er det jo absolutt ikke! Det å synke ned i sofaen med en god bok er sunt og god bruk av tid, mener nå jeg!

Skrevet

Hvordan får dere tid til å lese så mye..... (Kanskje jeg burde kutte ned på tiden her på KG, og heller lese en bok?)

I fjor leste jeg vel i overkant av 12 bøker (, men bøkene jeg leser er gjerne sånne på over 500 sider da...)

I år ligger jeg skikkelig dårlig ann......

Skrevet

Leser i alle fall over 12 bøker i året.

Men jeg leser så absolutt ikke "regelmessig". I sommerferien kan det kjapt gå unna 15 bøker, men om våren hvor det er mye skolestress kan jeg gå i flere måneder uten å åpne en eneste bok som ikke har med skole å gjøre..

Skrevet
Hvordan får dere tid til å lese så mye..... (Kanskje jeg burde kutte ned på tiden her på KG, og heller lese en bok?)

Er snakk om interesse og prioritering. De fleste har f.eks. tid til å se to-tre timer på tv hver kveld.. :wink:

Skrevet

Les i alle fall aldri mindre enn to romanar i månaden. Som regel meir. Eg er student, men høyrer til dei som godt kan koble av frå pensumlesing med ein god roman... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...