Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere barnløse samboere i helgene egentlig?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er bekymret for at det skal bli kjedelig å være samboer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er kanskje litt kjedelige, men de helgene vi ikke jobber slapper vi stort sett av hjemme med en film. En litt sjeldnere gang har vi middagsbesøk av gode venner eller drar ut for å spise og kose oss :)

Skrevet

Lager mat sammen, ser filmer eller serier, har venner på besøk, drar på besøk til venner, drar ut på byen eller på fest. Enten sammen eller hver for oss.

Skrevet

I studietiden ble det ganske mye festligheter hjemme hos oss i ulike varianter, eller vi besøkte andre i vennegjengen.

Ganske så hypersosialt. Alt av aktiviteter egentlig, gjerne hele helgen i strekk. Og sosialt i ukedagene med egne venner.

Så ble vi lei av det uti 20årene eigang(les; lei av å rydde hver søndag med fyllenerver) og litt for trøttetil det hypersosiale livet ifht at vi enten jobbet fulltid eller skrev masteroppgaver og da ble det litt mer konserter og hjemmekvelder kun i helgene.

Type rolig utekveld eller hjemmekveld fredag og noenganger også lørdag.

I perioder var det mye hjemmekvelder, men fortsatt variasjon. Nå som mange har fått barn og vi selv snart får blir det vel mindre av den slags ja :)

Anonymous poster hash: dbca7...272
Skrevet

Min samboer jobber annenhver helg. Men helgene vi har sammen kan det være vi har besøk, vi går på besøk, vi bare slapper av hjemme eller vi kanskje går ut og treffer venner på puben.

Skrevet

Det er så mye, kino, teater, konserter, av og til fester selv om det er sjeldent. Ofte en del shopping på lørdager og lange turer på søndager. Vi lager også gjerne mat hjemme og prater og ser kanskje en film.

Anonymous poster hash: 7e0cc...05d
Skrevet

Nå jobber jeg annenhver lørdag, noe som påvirker valget av aktiviteter på de lørdagene.

Det er blitt mindre og mindre fester dette året. Forrige helg malte vi soverommet, i morgen er det jobb og middagselskap hos et vennepar. Noen ganger er det alenekveld som står øverst på lista og andre ganger er det fest.

Det er så deilig å ikke rydde opp etter lørdagens festligheter eller være fyllesyk. :)

Skrevet

Ingen verdens ting så klart :)

Anonymous poster hash: 20668...4c1

• Liker 1
Skrevet

Ingen av oss en sånn super uber oversosiale mennesker, så det er godt mulig at vår hverdag høres kjedelig ut for andre igjen, men for oss er helgene helt absurd deilige, og jeg ville aldri byttet liv med noen som må ha et fult fres hele tiden, men det er nå en gang slik jeg er skapt og liker å være, og andre igjen er skapt annerledes.

Det er mulig vi går på en fest, det er mulig vi trør til med et middagsselskap eller blir invitert til andre og det er koselig det, men for det meste gjør vi oss tid til oss to og vi liker å være litt usosial i helgene.

Så da blir det en fredagspils i sofaen, god mat, litt tv titting, litt små tafsing i sofaen før vi halrangler oss i seng, (fredagen er en dag vi begge som regel er i hjel slitne etter en lang uke). Det kan være helger på fjelltur da vi begge er friluftmennesker og sover enten i telt eller på dnt hytter. Noen søndager ligger vi halve søndagen i sengen og ser på film i sengen med popcorn og kaffe til. Vi sover lenge om helgene og drikker rødvin om kveldene, vi løser verdensproblemer, leser bøker, har evig lange frokoster og tiden går egentlig med å gjøre.. : ingenting, og det er en helt fantastisk aktivitet å gjøre av og til. Vi lader opp til en ny uke og for oss er det faktisk viktig å sette av tid til å ikke gjøre noe men å ta en chill pill og den er en ganske behagelig pille å ta i selskap med samboeren :)

Skrevet (endret)

Da er det PARTHEY fra 16:00 fredag til 20:00 søndag! Slipset rundt huet, hæla i taket og tenna i tapetet! :skaal:

Helga avsluttes alltid i vår lokale swingers-sado-dungeon.

Eller ikke...

Vi går på konserter, går turer, spiser ute, går på teater/opera/show, går på byen, kino, vennebesøk. Eller så er vi hjemme. Vi lager mat sammen, rydder, vasker, pusler i hagen,snakker sammen,hører på musikk, ser på TV.

Endret av Alice123
  • Liker 1
Skrevet

Jeg og samboeren min er begge nerder, så mye tid går til data og spill, både hver for oss og sammen. Jeg er også kreativ og tenger og skriver, så bruker en del tid på det også. Men vi ser jo film og serier sammen, spiller, tuller, lekesloss, har sex, dusjer sammen, går en liten tur, går ut å spiser og på kino innimellom...:) Vi er veldig like, ellers kunne vi nok ikke brukt så mye tid på data som vi gjør:P Men siden begge gjør det så er det helt i orden:)

Anonymous poster hash: 6e4c8...168
  • Liker 2
Skrevet

Kino, dataspill, dra på loppemarked, har film/serie-maratoner, går turer og oppdager nye steder. Slapper av med hver vår bok, en sjelden gang fest. Tester puber på kveldene, tar et par øl og spiller yatzy eller brettspill. Og innimellom så er det jo veldig deilig å bare være hjemme og kjede seg

Anonymous poster hash: 67a7e...dba
Skrevet

Slapper av, trener, kino, ut å spise, konserter, vennebesøk, båttur, hyttetur, storbyturer, hagearbeid, pusser opp hus, ser tv, leser, hobbyer....osv. Jeg jobber turnus, og mannen i nordsjøen....så fridag er fridag uansett om det er onsdag eller lørdag for oss :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...