Venus_venus Skrevet 28. april 2004 #1 Del Skrevet 28. april 2004 VG legger ut en artikkel om om en forskningsrapport i dag. «Kjøper ekte mannfolk sex?» http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=225179 Sitat: "Enkelte av mennene som er med i undersøkelsen, mener at sex er en rettighet for mannen, og en plikt for kvinnen". Sitat: "Ut fra enkelte av mennenes uttalelser, fremstår sexkjøp som en tvingende fysiologisk nødvendighet. Menn må få «tømt seg», og sexkjøpene fremstilles som en direkte konsekvens av at de ikke har tilgang til sex på andre måter" Sitat: "Mange menn som kjøper sex mener kvinner bør stille mer opp for mannens seksuelle ønsker." Altså, menn kjøper sex fordi kona / samboer ikke vil. Eller de er single. Hva hadde skjedd med verden om kvinner fikk samme holdninger og begynte å kjøpe sex? Hadde vi blitt brent på bålet? Og er det VÅR skyld at menn er horekunder? Eller er menn lavpanna individer som ikke klarer å styre sine behov? Kvinner og menn er totalt forskjellige angående det å få tømt sex virker det som. Kvinner bruker G ormen og andre sexleketøy, menn kjøper mennesker... Hvem har den sunneste seksualiteten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #2 Del Skrevet 28. april 2004 Mange kvinner ser det som en slags uskreven regel at det tillates at hun skaffer seg en elsker den dagen mannen ikke lenger tilfredstiller henne seksuelt(dvs ikke gir henne den mengden og kvaliteten sex hun ønsker). Er det bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 28. april 2004 #3 Del Skrevet 28. april 2004 Det MÅ da kunne gå an for et par å kommunisere? Å samarbeide for å holde sexlivet levende og spennende? Så man ikke "blir nødt til" å gå ut og skaffe seg en elsker eller kjøpe sex. Herregud, hva er det som feiler verden?Er sex alt som får verden til å gå rundt? Hva skjedde med kjærligheten? Med tillit og respekt og kommunikasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doo Wop Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 Det MÅ da kunne gå an for et par å kommunisere? Å samarbeide for å holde sexlivet levende og spennende? Så man ikke "blir nødt til" å gå ut og skaffe seg en elsker eller kjøpe sex. Herregud, hva er det som feiler verden?Er sex alt som får verden til å gå rundt? Hva skjedde med kjærligheten? Med tillit og respekt og kommunikasjonen? Er så enig med deg! Synes denne verden er blitt fulstendig crazy!! Nå må det en holdnings endring till i denne syke verdnen vi lever i. ALT dreier seg jo om sex i en eller annen form. ALT og ALLE skal spille på sex hele tiden. Stakkars barna våre som vokser opp i dette samfunnet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 28. april 2004 #5 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg og mannen kommer til å lære barna vi forhåpentlig får etterhvert det vi mener er det viktigste i et ekteskap. Ja, egentlig i alle menneskelige relasjoner. Tillit og respekt og ærlighet. Jeg har, til min store glede, oppdaget mange her inne som åpenbart tenker i samme baner som meg og mannen. Jeg har vist ham alle utroskapstrådene, som vi begge har blitt rimelig oppgitt over og jeg sendte ham en link til nevnte avisartikkel med følgende kommentar: Enda mer av tilsvarende....En ny trend tro? Hvor blir de av de GODE historiene?Hva skjedde med gjensidig kjærlighet, tillit og respekt og kommunikasjon? Er vi og våre likesinnede egentlig akterutseilt, med vår holdning til ekteskapet og det faste forholdet?En slags emosjonelle dinosaurer? Så jeg håper faktisk at trenden vil snu, at vi etterhvert går tilbake til det mange regner som naivisme, nemlig troen på det gode og ekte,på alle områder her i livet, og kanskje særlig i ekteskapet og kjærligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #6 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg tror ikke det alltid er så lurt for barna å se på foreldrene sine...hvordan skal det gå med våre to barn da? Min mann står i med en (eller flere?) elskerinne® og jeg har nettopp innledet forhold med en kollega. Men skilles skal vi ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary utlogget Skrevet 29. april 2004 #7 Del Skrevet 29. april 2004 VG legger ut en artikkel om om en forskningsrapport i dag. «Kjøper ekte mannfolk sex?» http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=225179 Sitat: "Enkelte av mennene som er med i undersøkelsen, mener at sex er en rettighet for mannen, og en plikt for kvinnen". Sitat: "Ut fra enkelte av mennenes uttalelser, fremstår sexkjøp som en tvingende fysiologisk nødvendighet. Menn må få «tømt seg», og sexkjøpene fremstilles som en direkte konsekvens av at de ikke har tilgang til sex på andre måter" Sitat: "Mange menn som kjøper sex mener kvinner bør stille mer opp for mannens seksuelle ønsker." Altså, menn kjøper sex fordi kona / samboer ikke vil. Eller de er single. Hva hadde skjedd med verden om kvinner fikk samme holdninger og begynte å kjøpe sex? Hadde vi blitt brent på bålet? Og er det VÅR skyld at menn er horekunder? Eller er menn lavpanna individer som ikke klarer å styre sine behov? Kvinner og menn er totalt forskjellige angående det å få tømt sex virker det som. Kvinner bruker G ormen og andre sexleketøy, menn kjøper mennesker... Hvem har den sunneste seksualiteten? Skulle tro rapporten var basert på den gjengen (eller han ene?) som svarte i en tidligere tråd her inne. Horekunder er søppel. Står det det i rapporten? I klartekst, mener jeg... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 29. april 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 29. april 2004 Ikke intelligent akkurat... http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle784036.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. april 2004 #9 Del Skrevet 30. april 2004 Ikke intelligent akkurat...http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article784036.ece Det mest påtagelige her er vel at "Even" er fortørnet over personvernet (eller mangelen på sådan) og føler seg utnytta... Uten å ha noen tanke overfor de han har kjøt sex hos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 30. april 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 30. april 2004 Det mest påtagelige her er vel at "Even" er fortørnet over personvernet (eller mangelen på sådan) og føler seg utnytta... Uten å ha noen tanke overfor de han har kjøt sex hos Ja uff. Personvernet er jammen dårlig for horekundene. Stakkars de er jo ofre. Kanskje vi skulle lagt prostitusjon under området sosiale tjenester. Da gjelder både taushetsplikten og personvernet. Dessuten er alle sikret minste minimum av sex. Sosial velferd... For de som ikke har så mye fra før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 30. april 2004 #11 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg reagerer både på gjest her OG på Even. Hva jeg mener om hans mentale kapasitet skal være usagt, men jeg kan ikke begripe hvorfor folk fortsetter å være gift når de likevel stadig går bak ryggen på den de har lovet å elske og ære resten av livet..... Ikke rart det sies at 48% av alle ekteskap ender i skilsmisse. Og til gjest: Du har rett i at dere ikke er noe godt eksempel for barna deres.Men hvis du mener det, hva da med å ta grep og gjøre noe for å endre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. april 2004 #12 Del Skrevet 30. april 2004 Ja uff. Personvernet er jammen dårlig for horekundene. Stakkars de er jo ofre. Kanskje vi skulle lagt prostitusjon under området sosiale tjenester. Da gjelder både taushetsplikten og personvernet. Dessuten er alle sikret minste minimum av sex. Sosial velferd... For de som ikke har så mye fra før... Kjempeide Han er jo ikke den skarpeste kniven i skuffen den Even når han drar tilbake på strøket og kjøpet sex igjen - etter å ha blitt presset for penger den første gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 30. april 2004 #13 Del Skrevet 30. april 2004 sånn går det når man er utidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utroskapboom Skrevet 30. april 2004 #14 Del Skrevet 30. april 2004 Nå er det vel litt in å være utro også? Det hører med i tiden tror jeg. Akkurat som andre trender, er det trendy å være utro nå i 2004. Dette vil ifølge trendanalytikere (Groven 2002) bedre seg noe innen fire år. Da vil utroskap-tendensen dale ned igjen og ekteskap mer in igjen. Det gjelder å satse på ekteskap først da, hvis man vil unngå utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2004 #15 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg tror ikke det alltid er så lurt for barna å se på foreldrene sine...hvordan skal det gå med våre to barn da? Min mann står i med en (eller flere?) elskerinne® og jeg har nettopp innledet forhold med en kollega. Men skilles skal vi ikke. Som alle vet: Barn lærer av det foreldrene gjør, ikke det de sier. Feel free to draw your own conclusions. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest observatøren Skrevet 29. mai 2004 #16 Del Skrevet 29. mai 2004 Det med å kjøpe sex av prostituerte (jeg fordrar ikke begrepet horer) forbauser meg litt. Dvs, det forbauser meg litt at godt gifte menn gjør det, for de har vel det de trenger? Jeg tror kanskje det kan være en sykdom. Noen gang tenkt på det? At man er avhengig av det. Alle som ikke klarer å røyke, skal vel ikke snakke så høyt, for det er jo det samme prinsippet. Man er svak for sine laster. Noen er avhengig av røyk, noen av å kjøpe sex. Man skal ikke dømme så hardt ting man ikke forstår tror jeg. Men så er det et annet forhold som sjelden taes opp i slike debatter. mange mennesker (menn) faller utenfor og har ingen. Ikke så rart at man vil kjøpe seg til litt omsorg. Lett for andre som sitter med stor familie å kaste stein. Men alle har ikke like lett for å ta kontakt med andre som noen har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2004 #17 Del Skrevet 30. mai 2004 Det med å kjøpe sex av prostituerte (jeg fordrar ikke begrepet horer) forbauser meg litt. Dvs, det forbauser meg litt at godt gifte menn gjør det, for de har vel det de trenger? Jeg tror kanskje det kan være en sykdom. Noen gang tenkt på det? At man er avhengig av det. Alle som ikke klarer å røyke, skal vel ikke snakke så høyt, for det er jo det samme prinsippet. Man er svak for sine laster. Noen er avhengig av røyk, noen av å kjøpe sex. Man skal ikke dømme så hardt ting man ikke forstår tror jeg. Men så er det et annet forhold som sjelden taes opp i slike debatter. mange mennesker (menn) faller utenfor og har ingen. Ikke så rart at man vil kjøpe seg til litt omsorg. Lett for andre som sitter med stor familie å kaste stein. Men alle har ikke like lett for å ta kontakt med andre som noen har. Nå finnes det faktisk endel ekteskap hvor seksualiteten bare er totalt fraværende, og ekteskap hvor den ene parten er så "snever" i sin seksualitet at hun (ja, jeg skriver hun) overhodet ikke er interessert i å imøtegå sin partner når det gjelder lek og spenning på det seksuelle området. (Ref. alle "æsj - så ekkelt, det er sykt - trådene på KG) Det er faktisk mange kvinner som aldri har hatt en orgasme i sitt liv, og som kanskje derfor velger å legge seksualiteten på hylla etter noen år. Det finnes ekteskap som går over i rent vennskap, og hvor de velger å holde sammen på grunn av ungene, eller fordi de fint kan leve sammen i det daglige og ikke har noen ønsker om å avslutte ekteskapet Seksuelt er de ikke interessert i hverandre lenger. Det finnes en haug kvinner som bruker sex som straff og belønning overfor sine menn. Kanskje mannen går lei av dette? Det er sikkert tusen grunner til at menn velger å gå til prostituerte til tross for at de lever i faste forhold. Og påstander som at det er helt uforståelig at gifte menn gjør det, for de får jo det de trenger hjemme, forteller kun hvor lite man skjønner av menneskelige relasjoner og hvordan forskjellige mennesker har det i sine forhold. Jeg synes, og har alltid syntes at vi legger altfor mye alvor i det seksuelle - og at alt skal være så rent og purt og tosomt, i stedet for å se på det med litt lekenhet. Sex er ikke noe småekkelt og halvskittent, og noe vi kun kan gjøre i et fast forhold for å kunne innrømme at vi faktisk gjør det og liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noorgie Skrevet 31. mai 2004 #18 Del Skrevet 31. mai 2004 Nå finnes det faktisk endel ekteskap hvor seksualiteten bare er totalt fraværende, og ekteskap hvor den ene parten er så "snever" i sin seksualitet at hun (ja, jeg skriver hun) overhodet ikke er interessert i å imøtegå sin partner når det gjelder lek og spenning på det seksuelle området. (Ref. alle "æsj - så ekkelt, det er sykt - trådene på KG) Det er faktisk mange kvinner som aldri har hatt en orgasme i sitt liv, og som kanskje derfor velger å legge seksualiteten på hylla etter noen år. Det finnes ekteskap som går over i rent vennskap, og hvor de velger å holde sammen på grunn av ungene, eller fordi de fint kan leve sammen i det daglige og ikke har noen ønsker om å avslutte ekteskapet Seksuelt er de ikke interessert i hverandre lenger. Det finnes en haug kvinner som bruker sex som straff og belønning overfor sine menn. Kanskje mannen går lei av dette? Det er sikkert tusen grunner til at menn velger å gå til prostituerte til tross for at de lever i faste forhold. Og påstander som at det er helt uforståelig at gifte menn gjør det, for de får jo det de trenger hjemme, forteller kun hvor lite man skjønner av menneskelige relasjoner og hvordan forskjellige mennesker har det i sine forhold. Jeg synes, og har alltid syntes at vi legger altfor mye alvor i det seksuelle - og at alt skal være så rent og purt og tosomt, i stedet for å se på det med litt lekenhet. Sex er ikke noe småekkelt og halvskittent, og noe vi kun kan gjøre i et fast forhold for å kunne innrømme at vi faktisk gjør det og liker det. Verden full av talentløse menn og kvinner, men jeg synes Mysan er flink til å sette ord på ting :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå