Gå til innhold

Sår tunge

Fremhevede innlegg

Skrevet

I det siste har tunga mi føltes ganske sår og øm til tider.. har variert litt og tenker ikke på det når jeg feks er opptatt med noe.. så dette er vel noe jeg kjenner ekstra på når jeg ikke gjør noe (ser på tv feks).. Er ganske sår og øm på tungespissen, som om jeg har brent meg eller noe slikt.. men har ikke det. Situasjonen oppsto vel egentlig etter at jeg hadde vært ute sist helg.. Var på dansegulvet og så skompet noen borti meg idet jeg hadde åpen munn og greide derfor å bite meg relativt hardt i tunga.. I og med at jeg hadde drukket en del så kan jeg ikke fastslå hvor vondt det var eller hvor vondt det "burde" være, men hadde ubehag i kanskje ti minutter og så gikk det kraftig over.. Gikk også på do for å sjekke at det ikke var noe sår eller noe, og det var det ikke.. så kan ikke ha vært megahardt jeg beit meg selv:P

Dagen etter merket jeg fortsatt at jeg hadde bittelitt bondt i tunga, men det har vel stort sett gått over nå (ca en uke etter hendelsen), og har ikke noe sår eller noe.. men lurer på om den ømme tungespissen kan ha oppstått i kjølvannet av dette? For er slik at noen av de "prikkene" på tunga har blitt mer rød, og noen har blitt hvitaktige.. jeg har slitt med dette flere ganger tidligere men kanskje ikke i så stor grad.. og dette har som regel gått over av seg selv.. men det er utrolig plagsomt! Og jeg begynner jo å lure på om denne sårheten har oppstått siden jeg har pirket litt på tunga etter jeg beit meg selv.. kanskje fått noe bakterier inn der eller noe som har forårsaket det.. vet ikke.. noen som har erfaring med noe liknende?

Det høres veldig ekkelt ut men pleier å fjerne de hvite prikkene de få gangene de oppstår, hjelper litt.. jeg skal til lege snart så da kan jeg evt spørre der men ja.. lurer fært på hvorfor dette har oppstått og hvorfor det oppstår en sjelden gang ellers også.. er som om jeg har brent meg som sagt... har ikke merket noe forskjell på smak/følighet.. skal vel mer til..

Anonymous poster hash: cc29a...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...